Funderar på HTC Desire eller Iphone 3gs!

Permalänk
Medlem

Funderar på HTC Desire eller Iphone 3gs!

Hejsan funderar på att köpa en HTC Desire eller Iphone 3gs , men har ingen aning vad jag ska välja.

någon som kan skriva lite för och nackdelar om båda eller en av telefonerna?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Hm..

Desire:
Frihet frihet frihet
Större skärm med bättre bild
Snabbare CPU
Kostar halva priset

Inte så mycket spel, ÄN
etc

iPhone:
Mycket mer spel
Snygg

Fängelse
Dyr
Gammal hårdvara

Desire skulle jag valt, helt klart. Fast ännu bättre att vänta på Samsung Galaxy S som kommer snart. Och om ännu ett tag kommer iPhone 4G.
Upp till dig, själv skulle jag väntat på galaxy s.

Permalänk

det finns bara ett val och det är desiren.

De som pratar emot har tyvärr ingen koll i detta fallet.

Prisvärdheten på desiren är sjukt nice.

Du får en oled skärm, riktigt snabb processor, större skärm etc.
det enda som iphone 3gs är bättre på är batteriet, och touchen lite bättre respons, och snyggare design.
dock ska du veta att desiren har jävligt svårt att bli repad, äger nämligen en desire, och har en ipod touch = ipod 3gs utan telefon funktionerna.

däremot iphone 4g är en helt annan femma, men väljer du 3gs idag mot desire, så följer du bara märket, och inget annat!

Permalänk

Hoppas att du har tagit dig till butik och känt på telefonerna, mitt val skulle ha fallit på desiren då jag tycker att det är mycket trevligt att navigera i sense ui. Vad det gäller Samsung Galaxy S så måste jag säga att även om hårdvaran kommer att vara mycket bra så har samsung fortfarande inte integrerat allt i gränssnittet som jag skulle önska, dessutom kommer prislappen inte att vara lika lockande som den som du idag hittar på desiren. Personligen skulle jag aldrig tänka på en Iphone 3GS möjligtvis en 4G men tycker fortfarande att iphone saknar tillgängligheten du finner i android och framförallt sense ui. Det ska ta så få klick som möjligt att skicka ett sms.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stonevalley:

Det ska ta så få klick som möjligt att skicka ett sms.

Hur gör Android det då? På iPhone så tar det ett klick för att komma till SMS trådarna och ett till klick för att påbörja ett nytt. Eller menar du när man skriver? Personligen så accepterar jag inget annat än QWERTY. T9 och dess varianter har alltid varit trasigt för mig.

Hur som helst, 3Gs börjar vara lite ålderdomlig idag, ja. iPhone OS 4.0 kommer hjälpa mycket, men tyvärr så får man ingen ny skärm på magiskt sätt eller möjlighet att boota till Android. Jag skulle INTE köpa en iPhone idag för att nästa modell är för nära, helt enkelt. Priset kommer förmodligen sjunka... Likaså skulle jag inte heller köpa en Desire idag heller, av samma anledning.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Hur gör Android det då? På iPhone så tar det ett klick för att komma till SMS trådarna och ett till klick för att påbörja ett nytt. Eller menar du när man skriver? Personligen så accepterar jag inget annat än QWERTY. T9 och dess varianter har alltid varit trasigt för mig.

Hur som helst, 3Gs börjar vara lite ålderdomlig idag, ja. iPhone OS 4.0 kommer hjälpa mycket, men tyvärr så får man ingen ny skärm på magiskt sätt eller möjlighet att boota till Android. Jag skulle INTE köpa en iPhone idag för att nästa modell är för nära, helt enkelt. Priset kommer förmodligen sjunka... Likaså skulle jag inte heller köpa en Desire idag heller, av samma anledning.

I sense Ui så har du ett window dedikerat till messaging, då är det bara börja skriva i den app som ligger där utan att behöva öppna något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen av dem.

Jag befinner mig i samma sits som dig, ska sälja min Hero till farsan och sedan köpa en ny.

Just nu väntar jag på HTC Incredible, EVO 4G och iPhone 4G, ska först när de kommer bestämma mig för att köpa någon av dem.
Är redan medveten om att detta kommer att dröja ^_^

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

HTC Desire alla dar i veckan av dessa 2

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur jävla snabb processorn är, så länge det operativet är optimerat så kommer det lagga fan och hans moster.
Du kan ju ta och jämföra om du har 2 kompisar med htc och iPhone, och t.ex scrolla genom kontakter, zooma hemsidor, dra runt på hemsidor osv. Finns inte mycket som slår mjukheten i iPhone, och ni som känner er låsta, jailbreak!?!?!? Tar ju 2 sec att utföra.....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag valde 3GS, fungerar utmärkt sjukt bra och är grymt användbar.
Startade den för 3 veckor sedan och sedan dess har den rullat på. Gav 4000 (billigare än Desire) då jag bytte till Halebop.

Allt, precis allt, har fungerat som tänkt. Kanske är skärmen mindre och processorn långsammare , men det visste jag redan innan köp och det är inget som märks när jag använder den till surf/mail/spotify osv.

Gnälliga antiapple- människor får det att låta som om dom ska ha telefonen loopandes 3D Mark i fickan för att man ska ha nytta av den. Min verklighet ser inte ut så.

Vi som sorgligt nog kommit ifrån överklockning, tweakning och optimering och bara vill ha något som fungerar super med en gång väljer med fördel iPhone, för dom som inte står ut med att vara som "alla andra" finns det ju som sagt alternativ.

Känn, kläm och ta dig en funderare, valet är fritt. iPhone är enligt mig inte ett dåligt val.
användbarhet>prestanda.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triss:

Jag valde 3GS, fungerar utmärkt sjukt bra och är grymt användbar.
Startade den för 3 veckor sedan och sedan dess har den rullat på. Gav 4000 (billigare än Desire) då jag bytte till Halebop.

Allt, precis allt, har fungerat som tänkt. Kanske är skärmen mindre och processorn långsammare , men det visste jag redan innan köp och det är inget som märks när jag använder den till surf/mail/spotify osv.

Gnälliga antiapple- människor får det att låta som om dom ska ha telefonen loopandes 3D Mark i fickan för att man ska ha nytta av den. Min verklighet ser inte ut så.

Vi som sorgligt nog kommit ifrån överklockning, tweakning och optimering och bara vill ha något som fungerar super med en gång väljer med fördel iPhone, för dom som inte står ut med att vara som "alla andra" finns det ju som sagt alternativ.

Känn, kläm och ta dig en funderare, valet är fritt. iPhone är enligt mig inte ett dåligt val.
användbarhet>prestanda.

Handlar egentligen inte om att man vill överklocka eller whatsoever. Handlar om att alla idioter som säger att iphone är bäst. Nej iphone är inte bäst har sina begränsningar som alla andra mobiler.

Iphone är_inte_en_dålig_mobil.

Det finns faktiskt alternativ och du behöver inte vara GURU för att använda android. Det finns många fördelar med Android gentemot Iphone. En sak som jag saknar är GPU stödet i UI. För iphone är mycket mer smooth. Men sen finns det inte så mycket fördelar med iphone förutom att det finns fler apps. iOS (som det kallas nu) är grymt begränsad(låst) gentemot android. Det är fakta. Visst du kan jailbreaka mobilen, men dom jailbreakade jag har sett har verkligen inte imponerat. Du är fortfarande låst fast du har jailbreakat.

Iphones UI är betydligt mer slippad. Jag rekommenderar olika mobiler beroende på person. Finns ingen mobil för Alla.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Bra inlägg precis av Sockan.

Utöver det så skulle jag välja ett mer fritt OS än det Apple erbjuder, så min röst faller uteslutande på Desire i valet mellan de två. Gå och kläm och känn på dem i en butik.