Permalänk
Medlem

Gtx 260 / skärm problem

Ber om ursäkt i förväg om jag postar detta i fel del av forumet.

För några minuter sedan då jag satt och lirar SC2 betan så slutade min skärm att "fungera" den fick in i powersaving mode eller dyl.
Testade starta om datorn, hjälpte inte.
Kör 2 gtx 260 SLI, när jag kopplade in skärmen i det nedersta grafikkkortet så gick den igång igen, första jag gjorde var att installera senaste drivers. Skärmen vägrar dock fungera till det översta grafikkortet?
Har mitt kort dött? Isf några ideer på hur det kan ha gått till? Datorn är väldigt bra kyld, damm etc ska inte kunna komma in till hårdvaran då chassit har någon form av dammskydd + att jag städar regelbundet
Hur vet jag om mitt kort är kaputt?
"Smått" oteknisk.
Rätt seg i huvudet då jag inte sovit än så ni får ursäkta mina kassa försök på förklaringar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

känner du av att din dator är segare i spel? har kortet några andra utgångar så försök pröva om om fungerar

Permalänk
Medlem

Understa kortets utgångar fungerar som sagt, har inte märk av någon prestandaskillnad i spel överhuvudtaget förutom då skärmen blev kolsvart såklart..

Permalänk

Byt plats på de övre och undre grafikkorten och se vilket som det fungerar att koppla in skärmen till då.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fungerar att koppla in skärmen till det undre grafikkortet.
En annan skum grej, alltid när jag startat upp min dator tidigare så har mitt moderkorts namn kommit upp samt windows loading grejen, nu blir det ingen bild på skärmen förrens jag kommer till login fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truman:

Fungerar att koppla in skärmen till det undre grafikkortet.
En annan skum grej, alltid när jag startat upp min dator tidigare så har mitt moderkorts namn kommit upp samt windows loading grejen, nu blir det ingen bild på skärmen förrens jag kommer till login fönstret.

Hmm, låter mysko. Men som dom över skrev, byt plats på grafikkorten, så det inte är en pci-e slot som har gått sönder, dock väldigt lustigt om den bara skulle sluta fungera sådär.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Skrivet av Truman:

Fungerar att koppla in skärmen till det undre grafikkortet.
En annan skum grej, alltid när jag startat upp min dator tidigare så har mitt moderkorts namn kommit upp samt windows loading grejen, nu blir det ingen bild på skärmen förrens jag kommer till login fönstret.

Det var inte så jag menade. Byt plats på grafikkorten och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

moderkortets namn kommer bara upp på huvud kortet. alltså det som sitter i den övre pci porten.