Gigabyte GA-H55N-USB3

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte GA-H55N-USB3

Ett litet moderkort behöver inte innebära undermålig prestanda. Gigabyte GA-H55N-USB3 är en Mini ITX-modell som har plats för Intels senaste Core i5-processorer (LGA 1156) och fullfjädrade grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra att sweclockers har både text och video recension, många +++ för det:P

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Hahaha, ett stort grafikkort som 5870 på det moderkortet ser ju bara fel ut

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Inaktiv

Kul att ni recenserar m-ITX kort som inte är av Atom-baserade också.

Permalänk
Medlem

DFI tillverkar också en Mini-ITX planka

Permalänk
Medlem

Eventuellt går världen under made me smile
Bra recension annars!

Permalänk

Trevligt kort för ett litet system...me likes!

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst recension!

DFI har f.ö lagt ner tillverkningen av hela sin LanParty serie så de är inte riktigt med i matchen längre.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk

Får man verkligen plats med ett grafikkort såsom 5870 på det där? Skulle vara trevligt med ett sådant för en landator isf.

-Edit- Wow, jag är dum. Bytte sida på recensionen och fick svaret. Även en intern bitchslap.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet ser överkill ut på det moderkortet som ser ut att vara dvärg!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tycker alternativ likt dessa är bra då man kan återanvända sin speldator som mediacenter efter det att glansdagarna är förbi

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Synd att billigaste i3 fortfarande kostar över tusenlappen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Inga ESD-skydd när ni hanterar elektroniken (i videon menar jag)?

Permalänk

Hahaha man brukar ju vanligtvis sätta ett grafikkort på ett moderkort, men i detta fall kan man säga att man har satt "ett moderkort på grafikkortet"

Trevlig recension med både video, text och bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Inga ESD-skydd när ni hanterar elektroniken (i videon menar jag)?

Tänker man bara efter före och har rätt kläder och trä som underlag så är riskerna minimala.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Blev besviken på att vi inte såg tummen upp i videon Hade Jonas gjort det det hade han blivit min Favorit!

Permalänk
Medlem

meh! jag använder fortfarande ps2 kontakten! gammalt tangentbord ftw <3

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

meh! jag använder fortfarande ps2 kontakten! gammalt tangentbord ftw <3

använd usb -> ps/2 adapter bara?
Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag även kollat videon. Bra att ni tog upp strömförsörjningen där då den såg rätt klen ut, DFI's har rejälare men där tar moderkortet slut med BCLK 170 och uppåt med Lynnfield-processorerna.

Det hade även varit trevligt att sett kortet testat med en Lynnfield-processor för att se hur moderkortet tar dessa samt vad som händer med inställningar i exempelvis BIOS.

Bra test i övrigt, kul med en video dessutom!

Permalänk

Hm, vargför inget test av USB-3 hastigheten? Skulle väl ändå vara intressant med tanke på att det är det som gör brädan lite speciell.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Hm, vargför inget test av USB-3 hastigheten? Skulle väl ändå vara intressant med tanke på att det är det som gör brädan lite speciell.

Dom har ju testat USB3 tidigare och det gjorde bla så eSATA går i graven snart, tror inte det här presterar sämre eftersom nästan alla sitter med samma chipset för just USB3.

socketen sitter helt åt fanders men annars finfint för det lilla priset men föredrar Zotax då det kommer med wlan.

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

meh! jag använder fortfarande ps2 kontakten! gammalt tangentbord ftw <3

Jag med. Behövder det dessutom genom kwm-switchen och cat 5 extenden.

Funkar inte alltid. de jag har testat med fungerar ej.

Låt Ps/2 x2 vara kvar!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Mer av dessa videorecensioner! Älskar dom!

Permalänk

Riktigt bra recension sweclockers, jag tackar och bugar.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Det går nog att klämma ut en del mer på prollen om man smäller dit en Hydro H50 som på moderkortet sett kanske tar mindre plats än en standard kylare.
Detta kort är ju helt utmärkt att ha i en HTPC Landator. Riktigt bra recension.

PS: Håller verkligen med, det var moderkortet på grafikkortet och inte tvärtom!

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig recension. Man blir tyvärr sugen att fixa en ny dator när man ser sådant, hah. Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Varför skickar de med en pata sladd? Kan då inte lokalisera någon pata kontakt, eller är jag helt blind?

Permalänk

tervlig mobo, med tanke på pris så är det nåt man nog ska se över för en lan-dator men synd på avsaknaden av WLAN

Permalänk
Medlem

Angående överklockning på dessa moderkort, så kanske man kan testa vattenkylning?(H50 eller motsvarande) Vet att de flesta inte kommer använda vatten på dom, men man får iallafall en bild på hur de kan överklocka, just nu så är ju ni limiterade av stockkylaren, vilket ni sade i artikeln. Och man kommer ju aldrig få plats med en riktigt bra luftkylare.

Permalänk

Mycket trevlig recension och som sagt väldigt bra att köra med en video också!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>