J&W släpper AMD 890GX i Mini ITX

Permalänk
Melding Plague

J&W släpper AMD 890GX i Mini ITX

Kinesiska J&W Technology introducerar ett nytt moderkort i storleken Mini ITX. I centrum står styrkretsen AMD 890GX samt moderna gränssnitt som SATA 6,0 Gbps och USB 3.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Alla dessa supersmå moderkort men som ändå verkar vara bra får mig att vilja bygga ihop en superliten dator. Om jag ändå hade pengar till detta.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint mITX. Verkar lovande. Längtar efter recension.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Inaktiv

Jag tror detta kort precis slog DFI's kort i både sexighet och funktionalitet. Ser ut som en härlig layout dessutom. Jag vill ha en.

Hoppas Sweclockers väljer att recensera även denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Jag tror detta kort precis slog DFI's kort i både sexighet och funktionalitet. Ser ut som en härlig layout dessutom. Jag vill ha en.

Hoppas Sweclockers väljer att recensera även denna.

Hur ska de få tag på kortet om det inte kommer att säljas i Sverige?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hur ska de få tag på kortet om det inte kommer att säljas i Sverige?

Lär väll inte vara så svårt att importera? Det mesta går att importera från utlandet om man vill.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

Borde gå att importera ifrån tyskland eller usa

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Piece of Cake:

Hur ska de få tag på kortet om det inte kommer att säljas i Sverige?

Det är nog det sista problemet. En intressantare fråga är hur vettigt det är att testa en produkt som förmodligen aldrig dyker upp i Sverige när det finns så många andra trevliga moderkort att recensera.

Jag kan höra runt lite imorgon och se vad J&W har för planer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Det går att importera från deras tyska butik. Det kostar 24,90 € att få den till Sverige.
Är väldigt intresserad av den och blir nog moderkortet till nästa dator
Google Translate

Permalänk
Medlem

Klämma på en PII 1090T X6 på den med ett 5850/GTX470 kort så har man en SINNES SJUK LAN dator.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Läste vi inte nyss att gigabyte var de enda med usb 3.0 på mini itx moderkort?

Tydligen varade det inte länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Klämma på en PII 1090T X6 på den med ett 5850/GTX470 kort så har man en SINNES SJUK LAN dator.

Nesh Silverstone släpper en ny låda snart för Mini-iTX då kan du smälla in ett HD5970

Permalänk
Medlem

SO-DIMM och dubbla Ethernet... Fanimej på tiden!

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Avstängd

Nu kan man bygga sig en dator med 1090NT och HD 5970 och om man använder ett av silverstones chassin så är den inte större än två skokartonger

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreas D:

Det är nog det sista problemet. En intressantare fråga är hur vettigt det är att testa en produkt som förmodligen aldrig dyker upp i Sverige när det finns så många andra trevliga moderkort att recensera.

Jag kan höra runt lite imorgon och se vad J&W har för planer.

Det vore intressant med en recension som sagt, men visar det sig att denna produkt inte kommer hit så är det ju rätt onödigt. Några planer på att recensera Sapphires m-ITX kort som faktiskt går att köpa redan idag? Sapphire IPC-AM3DD785G - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Vore intressant att höra vad J&W säger, personligen är jag då intresserad av deras produkt iallafall.

Och när vi ändå är inne på ämnet, varför nämndes det aldrig något om DFI Lanparty MI P55-T36 kortet? Det kom inte ens någon nyhet om att kortet var på väg. Nu är det förvisso irrelevant då Lanparty-delen av DFI verkar försvinna men det vore ändå intressant med ett svar i och med att produkten var unik i och med P55-chipset för m-ITX och dessutom med en iallafall bättre layout än H55-korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

SO-DIMM och dubbla Ethernet... Fanimej på tiden!

Jag har aldrig förstått vad man ska ha dubbla ethernet till, någon får gärna upplysa mig eftersom att jag har det på mitt moderkort redan.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

när dyker kortet upp i deras butik då

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffe1995:

Jag har aldrig förstått vad man ska ha dubbla ethernet till, någon får gärna upplysa mig eftersom att jag har det på mitt moderkort redan.

Själv har jag en göra-allt-annat-datapparat. I den har jag för tillfället ett separat nätverkskort för brandväggande och webbservande. I övrigt är det samtidigt underhållningsmaskinen och diverseserver.

Nåväl, väldigt många ITX-kort kommer med bara med ett ethernät varpå man måste sno den enda kortplatsen. De som kommit med fler ethernät än ett har oftast ospännande specar i övrigt. AMD har ju chipsetgrafik som går att använda till något.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Kul att 890GX börjar sprida sig

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Inaktiv

Har man sett, fascinerande

Permalänk
Medlem

VGA/DVI-portarna ser inte så stabila ut... känns ofta som att man trycker in kontakterna när man ska koppla in kabeln.

Sen ser jag inte poängen med SO-DIMM. Tar kanske mindre plats på moderkortet, men om andra tillverkare lyckas med vanliga så ska det väl gå. Personligen skulle jag inte kunna använda detta moderkort just för att SO-DIMM är för höga, behöver lågprofilsminnen i mitt chassi.

Permalänk
Avstängd

Ge oss detta kort till svenska marknaden!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raffe1995:

Jag har aldrig förstått vad man ska ha dubbla ethernet till, någon får gärna upplysa mig eftersom att jag har det på mitt moderkort redan.

Min gateway ska ha det då 4 portars intel server kort är dyra som fan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Min gateway ska ha det då 4 portars intel server kort är dyra som fan.

2 portars-korten kostar dock bara 220kr om man beställer från kina

Permalänk
Medlem

Om det bara fanns en svensk återförsäljare =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av facedark:

2 portars-korten kostar dock bara 220kr om man beställer från kina

2 portars intel server kort (PCI-E)? hur mycket för 4 portar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffe1995:

Jag har aldrig förstått vad man ska ha dubbla ethernet till, någon får gärna upplysa mig eftersom att jag har det på mitt moderkort redan.

Att använda som server istället för en router. Köpte ett mAtx 890gx moderkort för en vecka sedan i brist på annat, denna ser ju ännu intressantare ut :-/

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Klämma på en PII 1090T X6 på den med ett 5850/GTX470 kort så har man en SINNES SJUK LAN dator.

Även om kortet är gjort för att klara Hexa-cores så kommer du inte att kunna få den stabil med en PII 1090T X6 då den har alldeles för hög TDP.
Tydligen så är det max 95W på det kortet enligt bilderna på ITX: Have you seen MINIX 890GX-USB3, come and give your take ! - PC SHOW 2010 Pricelist | COMPUTEX 2010 | VRForums - Singapore IT & Lifestyle

Men jag håller med de flesta här, VILL HA!!, har längtat länge efter ett AMD m-itx.
Undrar om man kan köra med AM3 Opterons på den då de har lägre effekt än motsvarande PII...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loefet:

Även om kortet är gjort för att klara Hexa-cores så kommer du inte att kunna få den stabil med en PII 1090T X6 då den har alldeles för hög TDP.
Tydligen så är det max 95W på det kortet enligt bilderna på ITX: Have you seen MINIX 890GX-USB3, come and give your take ! - PC SHOW 2010 Pricelist | COMPUTEX 2010 | VRForums - Singapore IT & Lifestyle

Men jag håller med de flesta här, VILL HA!!, har längtat länge efter ett AMD m-itx.
Undrar om man kan köra med AM3 Opterons på den då de har lägre effekt än motsvarande PII...

De kör en X6 här iallafall:

Du kan tyda fyrsiffrigt modellnamn följt av ett T på CPU samt att sex kärnor/trådar tydligt syns i aktivitetshanteraren.

Frågan är hur pass bra det fungerar vid verklig användning bara. Kortet ser ju ut att kylas bättre än andra ITX-kort.

EDIT: Det verkar som om 95W modeller av Phenom II X6 är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Även om kortet är gjort för att klara Hexa-cores så kommer du inte att kunna få den stabil med en PII 1090T X6 då den har alldeles för hög TDP.
Tydligen så är det max 95W på det kortet enligt bilderna på ITX: Have you seen MINIX 890GX-USB3, come and give your take ! - PC SHOW 2010 Pricelist | COMPUTEX 2010 | VRForums - Singapore IT & Lifestyle

Men jag håller med de flesta här, VILL HA!!, har längtat länge efter ett AMD m-itx.
Undrar om man kan köra med AM3 Opterons på den då de har lägre effekt än motsvarande PII...

Hur kan dom då visa denna bilden med PII 1090TX6?

http://forums.vr-zone.com/photopost/data/500/medium/DSC00639....

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]