Ljudet funkar inte efter omformatering.

Permalänk
Medlem

Ljudet funkar inte efter omformatering.

Hejsan SweC, idag så formaterade jag min gamla dator som inte hade formaterats på fem år.
Men sedan så funkade inte ljudet. Har försökt att installera SoundMax men där står det att min ''device'' inte stöds.

Det är ett operativsystem från piratebay.

Sedan i enhetshanteraren så hittar den inget ljudkort.

Vad tror ni kan vara felet?

Permalänk

kanske testa att ladda ner nya drivrutiner? det va jag tvungen att göra efter att jag ominstallera OS . sen funkade det skit bra

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Ganska korkat att skriva att ditt operativsystem är nerladdat...
Kör någon mjukvara som kan visa vad du har för delar i din dator, t.ex. SiSoft Sandra eller Lavalys Everest. Kolla upp vilket ljudkort du har och googla lite.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

kanske testa att ladda ner nya drivrutiner? det va jag tvungen att göra efter att jag ominstallera OS . sen funkade det skit bra

Försöker göra det, men hittar inte rätt.

Permalänk
Medlem

Mitt ljudkort är ett Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zebben:

Hejsan SweC, idag så formaterade jag min gamla dator som inte hade formaterats på fem år.
Men sedan så funkade inte ljudet. Har försökt att installera SoundMax men där står det att min ''device'' inte stöds.

Det är ett operativsystem från piratebay.

Sedan i enhetshanteraren så hittar den inget ljudkort.

Vad tror ni kan vara felet?

Felet sitter FRAMFÖR dator.

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Hedersmedlem

Pirater ges ingen hjälp här.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.