Bygg en dator åt mig som kör Crysis 60-70 fps average? 27k max

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

de är med gammla drivare och kolla på 1920x1200 istället, tror inte han lirar på 2500 upplösningen.

Jo men han ville ju kunna kö på högsta, och 2500 är väl högsta? Och han vill ju kunna spela film i 1080 så han kanske kommer spela på tv:n om de är de han kollar film på.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

AX 1200 kommer i augusti
Ska man köpa ett nätagg för 3000:- så hade jag ju knappast tagit ett Corsair,, Enermax ska du nog kolla på om du rör dig i dom pris kretsarna.

Verkar ju som att man måste förklarar allt hela tiden.
Men hur som helst det jag ville ha sagt med det jag skrev är att varför köpa från ett företag deras gamla produkt och svagare när man istället kan köpa deras nya och kraftigare för någon fem hundrig extra?

Sen visst fan finns det andra också men det är ju en annan historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Jo men han ville ju kunna kö på högsta, och 2500 är väl högsta? Och han vill ju kunna spela film i 1080 så han kanske kommer spela på tv:n om de är de han kollar film på.

Dessutom körs inget av de där testen med max AA.

Problemet är att "max" är ett luddigt uttryck, många som skriver det verkar mena 'max på alla "normala" inställningar (inte AA, multisampling osv) och upplösningen som min skärm klarar' medan andra faktiskt menar max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eget:

Dessutom körs inget av de där testen med max AA.

Problemet är att "max" är ett luddigt uttryck, många som skriver det verkar mena 'max på alla "normala" inställningar (inte AA, multisampling osv) och upplösningen som min skärm klarar' medan andra faktiskt menar max.

Jo precis de ja menar. Men om han verkligen menar max i 60-70 fps måste han ha 3-4 gtx 480

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.