Permalänk
Medlem

Dator som hänger sig.

Hoj.

Datorn jag har här hemma har börjat bete sig lite konstigt på sistone.
Den startar som vanligt men hänger sig efter att ha varit igång i ca 10min.
Har provat att återställa datorn till tidigare punkter genom system restore men det hjälper inte.
Kan inte heller formatera om den då den hänger sig även där.

Vad kan vara fel och hur skulle man kunna åtgärda det?
Kan det vara så att hdd´n lämnat in?

Permalänk
Medlem

Ladda hem tex. Realtemp och kolla hur varm processorn blir. Låter som överhettningsproblem. Se till att alla fläktar snurrar i datorn och inte har gått sönder. Kan också vara att du har fått in för mycket damm i datorn.

Permalänk
Medlem

Hinner tyvärr inte riktigt så långt så att jag kan surfa ut på internet och dra ner ett program.
Kollade igenom datorn och fann en stor samling damm i grafikkortet men den beter sig fortfarande likadant efter att jag tog bort den.
Har även kollat så att alla fläktar snurrar och beter sig som dem ska.

Permalänk
Medlem

Kan vara nätagget som håller på / har gått sönder i så fall. Om du kan så testa byta ut det mot ett annat från en annan dator eller nåt och se om det funkar bättre.

Permalänk
Medlem

Har inte möjlighet att prova ett nätagg i datorn då jag enbart har en äldre dator att byta mellan. Dock så provade jag nätagget från datorn som hänger sig i den äldre datorn och där funka det perfekt. Provade även att byta minnen men problemet kvarstår. Även provat en annan hdd till datorn utan resultat.

Tusen tack för att du tar dig tid att hjälpa iaf.