koppla gameport bracket till nyare moderkort?

Permalänk
Medlem

koppla gameport bracket till nyare moderkort?

Hej

köpte en sånhär på tradera för några dagar sedan så att jag ska kunna använda min gamla ratt (som har gameportanslutning) när jag ska köpa ny dator om ett par månader.

Men jag är osäker på om det går att koppla den till nyare moderkort, har faktiskt ingen aning. Den kostade dock bara 10 kr men om det inte går att koppla den till de nya moderkorten måste jag hitta på något annat.

det moderkort jag har tänkt mig är: Gigabyte GA-P55A-UD3
eller liknande.

/xore

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag tala om att du inte kommer att kunna använda den bracketen....

Om du ska använda en äldre spelkontroll/ratt med db15 kontakt så kan du däremot köpa en usb till db15 konverter

http://www.shopmania.se/shopping~online-kablar-adaptrar~kopa-...

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

ok, har sett den där förut men tycker den är lite för dyr. Fungerar det om man köper något ljudkort på tradera med gameport? t ex http://www.tradera.com/Ljudkort-Vortex-AU8820B2-auktion_10627...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xore
ok, har sett den där förut men tycker den är lite för dyr. Fungerar det om man köper något ljudkort på tradera med gameport? t ex http://www.tradera.com/Ljudkort-Vortex-AU8820B2-auktion_10627...

Ett begagnat Creative X-Fi XtremeMusic är ett bra val. Den har gameport som funkar med gamla spelenheter.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Säljer du den :-)

Hej,

om du inte har hittat ett användningsområde för din gameport bracket så är jag en hugande spekulant. Har ett gammalt ASUS p5n32-sli delux med precis en sådan utgång på. Och en gammal FFB joystick som jag vill använda

Permalänk
Medlem

bracket kommer inte att funka, men köp ett 99kr dyng-ljudkort på Roffes sabbköp eller liknande, har ett sånt i min burk bara för gameport och midisynt.
fungerar helt utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas72:

Hej,

om du inte har hittat ett användningsområde för din gameport bracket så är jag en hugande spekulant. Har ett gammalt ASUS p5n32-sli delux med precis en sådan utgång på. Och en gammal FFB joystick som jag vill använda

Hej, ursäkta om svaret dröjde men har varit inaktiv på swec senaste månaderna (fy mig! ) men om du vill ha det så kan jag posta det till dig om du ger mig adress i PM