kan jag köra ett "inramat" grafikkort med ett med vanlig fläkt?

Permalänk
Medlem

kan jag köra ett "inramat" grafikkort med ett med vanlig fläkt?

Hej jag undrar om man kan köra ett "inramat grafikort" med ett med en vanlig fläkt i crossfire?

här är bilder så ni förstår hur jag menar:

kan jag köra ett sånt:

Och ett sådant i crossfire:

Permalänk

Ja, varför inte ? Beroende på hur nära varandra de kommer så påverkas kylningen. Men det gör det alltid oavsett skal.
Den övre sprider varmluften inne i datorlådan men tar mindre plats.
Den undre är bättre på att föra ut varmluften ur datorlådan men tar stor plats.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

...

Permalänk
Medlem

tack för svar ska jag sätta dem på nått speciellt sett för att få ut varmluften så effektivt som möjligt?

Permalänk

Hmm om du sätter den med skal ytterst så kan den ju blåsa ut luft lättare, eftersom den öppna modellen sprider den värmda luften bättre passar den bäst där den blåser på den andra. Men det borde inte vara några problem med att sätta dom i CF, några grader varmare blir dom ju alltid iallafall...

Bara jag som tycker 5770 såg lite löjlig ut med skal? xD eller är det bara jag..

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Hmm om du sätter den med skal ytterst så kan den ju blåsa ut luft lättare, eftersom den öppna modellen sprider den värmda luften bättre passar den bäst där den blåser på den andra. Men det borde inte vara några problem med att sätta dom i CF, några grader varmare blir dom ju alltid iallafall...

Bara jag som tycker 5770 såg lite löjlig ut med skal? xD eller är det bara jag..

Jo, fast den kylningen utan skal är dock aningen bättre.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så ("helt taget ur luften") att 4st "inramade" 5770 går svalare än 4st 5770 med "vanlig fläkt" ( ? ) tack vare att inramade blåser ut varmluften...

Tänker så här, låt säga att ett inramat 5770 är på 70 grader load medans ett vanligt 5770 är på 60.
2st inramade 75 grader vardera.....................................................2st "valiga" 70 grader vardera
3st -//- 80..................................................................................3st -//- 80...........................
4st -//- 85..................................................................................4st -//- 90...........................