Permalänk
Medlem

Formatera USB minne

Har införskaffat mig ett kingston datatraveler 200 128GB Usb minne som jag vill formatera i NTFS.
Har kunnat formatera det i exFAT men då maxar den runt 120kb/s.
På Kingstons hemsida så står de att detta minne är betydligt snabbare.

Har provat att högerklicka på minnes ikonen i "den här datorn" och formatera.
Har även provat att formatera via diskhanteringen. Får bara felmeddelanden när jag försöker formatera i NTFS.

Men min fråga är nu
1. Varför kan jag inte formatera till NTFS och hur kommer man runt detta?
2. Vad ska man ha för "Storlek på allokeringsenhet" när man formaterar ett usb minne, har det men överförings hastigheten att göra?

Kör Windows 7

Mitt största problem är att minnet maxar 120-150Kbyte/s det betyder att de skulle ta runt 230h att fylla minnet och då blir det ju värdelöst.

Edit: Har försökt att förtydliga tråden började komma in på varför jag vill formatera och det blev bara förvirrande.

Permalänk
Medlem

Ehm heter NTFS, du måste ändra i bios för att boota från USB, om det är det du menar.

EDIT: Gå in på den här datorn -> Ditt usb -> Vänsterklick -> Formatera/Format -> VIPS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markie:

Ehm heter NTFS, du måste ändra i bios för att boota från USB, om det är det du menar.

EDIT: Gå in på den här datorn -> Ditt usb -> Vänsterklick -> Formatera/Format -> VIPS!

Oj du har rätt NTFS.
Problemet är att jag kan bara formatera USB minnet som exFAT. När jag försöker formatera som NTFS så får jag felmeddelanden från Windows. Varför jag vill formatera som NTFS är för att jag vill prova att installera XBMC på minnet i en XP maskin, min primära är Windows 7 och där funkar det inte.

Har provat att formatera genom högerklick och har provat formatera genom Diskhanterings verktyget i windows 7 ingen av dom klarar att formatera mitt minne i NTFS.

Andra problemet är att när jag väll får minnet att funka i exFAT så maxar det 120kb/s.

Har inte kommit så långt jag har fått in en bot,bar XBMC ännu.

Permalänk
Medlem

vad står det för felmeddelande när du försöker formatera i NTFS?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har för mig att du måste ändra någon caching-inställning för enheten innan den går att formatera till NTFS. Återkommer.

Edit: Ah, here we go:

NTFS.com Format USB Flash Drive to NTFS file system.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

vad står det för felmeddelande när du försöker formatera i NTFS?

Formatera Flyttbardisk (L:)
"Det gick inte att sluföra formateringen."

Permalänk
Medlem

testa från cmd convert L: /fs:ntfs

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H