AMD lanserar Catalyst 10.6 WHQL

Permalänk
Medlem

Snuskigt.. Lägga in Lord of the rings free trial i installern.. Lol säger jag bara Aja, min 5870M är nu i 10.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriand:

Snuskigt.. Lägga in Lord of the rings free trial i installern.. Lol säger jag bara Aja, min 5870M är nu i 10.6

Det har hängt med i några av dom senaste drivisarna, inget nytt för denna

Någon som vet ungefär hur många % bättre det är i Vantage med dessa mot 10.5?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag installerade och provade faktiskt lotr idag, men fick spel på det runt lvl 8, pallade inte xD Avinstallerade igen.

För övrigt har jag problem med alla senaste drivarna från ATI i BF:BC2, jag får totalt random låsningar i spelet. Ljudet fortsätter men skärmen tappar signal, alternativt blir vit/grå. CTRL+ALT+DELETE går inte, inte ctrl+shift+esc heller, bara att trycka på knappen. Surt e de, någon annan som har problem? Har meckat med drivare, omformatering och ominstallation av spel i evigheter men ingen bättring. Har för övrigt ett vattenkylt 4870x2.

Permalänk
Medlem

Damn vilken skillnad i laddningstider i BC2, det har ju laddat klart på typ 3 sekunder Första gången jag kunde ta en tank i starten

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Damn vilken skillnad i laddningstider i BC2, det har ju laddat klart på typ 3 sekunder Första gången jag kunde ta en tank i starten

Det har funnits hotfix-drivisar för att fixa det tidigare

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Någon som kan prova att spela cs på spelarenan med VoiP igång? Vet att det var problem med 10.4 & 10.5 då...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broder Truck:

Jag installerade och provade faktiskt lotr idag, men fick spel på det runt lvl 8, pallade inte xD Avinstallerade igen.

För övrigt har jag problem med alla senaste drivarna från ATI i BF:BC2, jag får totalt random låsningar i spelet. Ljudet fortsätter men skärmen tappar signal, alternativt blir vit/grå. CTRL+ALT+DELETE går inte, inte ctrl+shift+esc heller, bara att trycka på knappen. Surt e de, någon annan som har problem? Har meckat med drivare, omformatering och ominstallation av spel i evigheter men ingen bättring. Har för övrigt ett vattenkylt 4870x2.

Hur installerade du?ren install rakt över dom gamla eller körde du driver sweeper och såna dumheter?
Jag har själv ett sapphire 4870x2 med stockkylare och installerar oftast rakt över den gamla rutinen och det har aldrig varit några som helst problem:))
Win 7 home premium 64 bitars:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Hur installerade du?ren install rakt över dom gamla eller körde du driver sweeper och såna dumheter?
Jag har själv ett sapphire 4870x2 med stockkylare och installerar oftast rakt över den gamla rutinen och det har aldrig varit några som helst problem:))
Win 7 home premium 64 bitars:)

Har gjort båda delar, med omformatering av c: emellan för att utesluta krångel. Det sista har jag bara dunkat in de nya drivarna ovanpå de gamla.

Permalänk
Avstängd

En del säger att dom fått värmeproblem med 10.5. Är dom problemen borta nu med 10.6 eller?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av misr:

Någon som kan prova att spela cs på spelarenan med VoiP igång? Vet att det var problem med 10.4 & 10.5 då...

Kan testa. Återkommer.

EDIT: Fungerar inte.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Kan testa. Återkommer.

EDIT: Fungerar inte.

Funkar inte för mig heller... Vad har AMD gjort? funkade ju vid 10.3

Man vill kunna spela cs via voiplay och battlefield bad company 2 med förbättrade laddningstider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Funkar inte för mig heller... Vad har AMD gjort? funkade ju vid 10.3

Man vill kunna spela cs via voiplay och battlefield bad company 2 med förbättrade laddningstider

Har inte hunnit testa, men funkar inte voiplay med 10.6 heller?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Wooh jävlar nu laddar BC2 snabbt som *****

Var så van vid att vänta jättelänge att jag inte märkte att den var klar xD

Förövrigt de som failar med drivers är till 90% SBT (Skit bakom tangentbordet) Har alltid installerat genom att bara köra över den gamla, fungerar hur bra som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Kan testa. Återkommer.

EDIT: Fungerar inte.

Ok tråkigt... Men tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VictorY23:

Wooh jävlar nu laddar BC2 snabbt som *****

Var så van vid att vänta jättelänge att jag inte märkte att den var klar xD

Förövrigt de som failar med drivers är till 90% SBT (Skit bakom tangentbordet) Har alltid installerat genom att bara köra över den gamla, fungerar hur bra som helst

Vad mer ska man behöva göra än att tanka ner och dubbel klicka på drivern sen nästa? Är så ialf med Nvidias drivrutiner (Allt skötes automatiskt. Fast med ATI så är det väl ganska så vanligt att behöva tweaka sönder systemet innan nåt fungerar som det ska xD...

Hoppas denna drivern fungerar för brossans 4650 nu

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

vad *** är deras problem med CS å nya drivisar? VAD är de i drivisarna som gör så att VOIPPLAY krockar me de? hur lyckas man? :S
tell me!
VoiPlay, använder man d ngn annanstans än spelarenan btw?? knappast tror ja de är så sämst.... men ändå?
skaffar snart ngn lista å skickar till amd

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Även jag får BSOD efter installation. Återställt till vanliga drivrutinerna (10.5) två gånger och då fungerar det, installerar nya 10.6 och då får man BSOD efter windows-loggan. Det är inte SBT och min kopia av windows är högst genuin. Testade även att boota efter att ha dragit ur varenda USB-grej jag har men får ändå samma problem. (kod 0x3B och SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION). Första gången jag har problem med en ATI drivrutinsinstallation i Windows 7. Kan det ha något att göra med att jag kör Crossfire? (2x4770).

Visa signatur

/Cyberg

"To iterate is human, to recurse, divine."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyberg:

Även jag får BSOD efter installation. Återställt till vanliga drivrutinerna (10.5) två gånger och då fungerar det, installerar nya 10.6 och då får man BSOD efter windows-loggan. Det är inte SBT och min kopia av windows är högst genuin. Testade även att boota efter att ha dragit ur varenda USB-grej jag har men får ändå samma problem. (kod 0x3B och SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION). Första gången jag har problem med en ATI drivrutinsinstallation i Windows 7. Kan det ha något att göra med att jag kör Crossfire? (2x4770).

Det framgår inte (för mig iallafall) huruvida du gjort men har du installerat rakt över CCC 10.5 eller avinstallerat, startat om och installerat CCC 10.6?

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort ligger kvar på standardfrekvenserna i ATi Overdrive efter att ha installerat 10.6. Förut brukade de alltid klocka ner när man bara var ute i Windows. Någon med samme (icke)-problem?:)

Vad, i detalj, är det förresten för förändringar de gjort för Flash 10.1?

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Vad mer ska man behöva göra än att tanka ner och dubbel klicka på drivern sen nästa? Är så ialf med Nvidias drivrutiner (Allt skötes automatiskt. Fast med ATI så är det väl ganska så vanligt att behöva tweaka sönder systemet innan nåt fungerar som det ska xD...

Hoppas denna drivern fungerar för brossans 4650 nu

Ja, du låter ju som du verkligen har stor erfarenhet av ATI drivers -.-

Jag har seriöst ALDRIG behövt tweaka systemet, den enda gång var när man ställde in resolution på skärmen direkt efter man installerat windows(det var ett tag sen ), men sen kan jag inte påstå att jag har testat att tweaka särskilt mycket häller, utöver överklockning iaf... Så jag kan verkligen inte förstå vad som skulle vara lättare med nvidias?

Tycker dessa drivrutiner fungerar ypperligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberg:

Även jag får BSOD efter installation. Återställt till vanliga drivrutinerna (10.5) två gånger och då fungerar det, installerar nya 10.6 och då får man BSOD efter windows-loggan. Det är inte SBT och min kopia av windows är högst genuin. Testade även att boota efter att ha dragit ur varenda USB-grej jag har men får ändå samma problem. (kod 0x3B och SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION). Första gången jag har problem med en ATI drivrutinsinstallation i Windows 7. Kan det ha något att göra med att jag kör Crossfire? (2x4770).

När jag skulle installera 10.6 över 10.5 så tappade skärmen signal under installation och den vägrade hoppa igång och gå vidare i installationen. Jag rensade allt som hade med ATI att göra med deras egna avinstallerare (lägg till/ta bort program), starta om datorn, sedan prova att installera 10.6. Gjorde susen för mig iag

Lattjade lite BC2 nu och fick faktiskt inte en enda frysning på en dryg timme. Å andra sidan kan det dröja allt mellan 5min - 2timmar annars med, men men... Det känns lite stabilare iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Ja, du låter ju som du verkligen har stor erfarenhet av ATI drivers -.-

Jag har seriöst ALDRIG behövt tweaka systemet, den enda gång var när man ställde in resolution på skärmen direkt efter man installerat windows(det var ett tag sen ), men sen kan jag inte påstå att jag har testat att tweaka särskilt mycket häller, utöver överklockning iaf... Så jag kan verkligen inte förstå vad som skulle vara lättare med nvidias?

Tycker dessa drivrutiner fungerar ypperligt

Det beror ju på hur mycket tur man har.

Ibland så tycker ju ATis drivrutin att det är en bra ide att aktivera overscan så att allting ser förjävligt ut. Jag hade små problem med att hitta anledningen till det i början.

Det blev inte heller bättra av att alla inställningar återställdes och CCC slutade att fungera när man uppgraderade drivrutinerna. Uppenbarligen så ska man helt avinstallera de gamla drivrutinerna innan man installerar nya för att vara på den säkra sidan. Det är 2 (mycket onödiga) omstarter.

Det är dessutom ganska rövigt att inte låta användaren välja bort LOTR genvägen, hoppas fan att de inte tar det ett steg längre.

Synd att ATIs software avdelning är så inkompetent. Tror att det faktum att sådana här saker inträffar gör att många hellre väljer nVidia.

Permalänk
Medlem

Inga direkta problem med den här drivrutinsversionen heller. Installerade rakt över 10.5 och det gick ju lika smidigt som vanligt

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Vad mer ska man behöva göra än att tanka ner och dubbel klicka på drivern sen nästa? Är så ialf med Nvidias drivrutiner (Allt skötes automatiskt. Fast med ATI så är det väl ganska så vanligt att behöva tweaka sönder systemet innan nåt fungerar som det ska xD...

Du är hopplös....

Ska bli att testa den här senare

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 7 i reglerna samt svar på det inlägget. Dessutom tog jag bort två inlägg som inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem

Fick 5 högre avg fps i 3DMark ^^

Permalänk
Medlem

Installerade 10.6 betan förut idag, ökade mina poäng i 3DMark06 från 19200 till 21079, får väl ses som en klar förbättring, dock så installera jag just nu WHQL drivisarna men dom har jag inte testat än, borde väl inte skilja nått iof, men skall kolla. Brb

Edit: ja där bet jag i det sura äpplet, nu droppade den till 20525 3DMarks. Ny omstartad dator med så kan inte skylla på att den vart igång för länge. Aningen skumt att den sjönk med WHQL ist för betan.

Permalänk
Medlem

Varför fokuserar dom hela tiden på att ge extra prestanda i Crysis? Crysis är ett spel man bara spelar en till två gånger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jag installerade och provade faktiskt lotr idag, men fick spel på det runt lvl 8, pallade inte xD Avinstallerade igen.

För övrigt har jag problem med alla senaste drivarna från ATI i BF:BC2, jag får totalt random låsningar i spelet. Ljudet fortsätter men skärmen tappar signal, alternativt blir vit/grå. CTRL+ALT+DELETE går inte, inte ctrl+shift+esc heller, bara att trycka på knappen. Surt e de, någon annan som har problem? Har meckat med drivare, omformatering och ominstallation av spel i evigheter men ingen bättring. Har för övrigt ett vattenkylt 4870x2.

Har du testat avinstallera drivrutinerna, köra drive sweeper, starta om, installera nya drivisar, starta om?

Skrivet av alban72:

Hur installerade du?ren install rakt över dom gamla eller körde du driver sweeper och såna dumheter?
Jag har själv ett sapphire 4870x2 med stockkylare och installerar oftast rakt över den gamla rutinen och det har aldrig varit några som helst problem:))
Win 7 home premium 64 bitars:)

Driver sweeper är inga dumheter. Det bör alltid användas eftersom en avinstallation av drivrutiner från ati / nvidia alltid lämnar kvar massa filer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av piddeman:

Vad mer ska man behöva göra än att tanka ner och dubbel klicka på drivern sen nästa? Är så ialf med Nvidias drivrutiner (Allt skötes automatiskt. Fast med ATI så är det väl ganska så vanligt att behöva tweaka sönder systemet innan nåt fungerar som det ska xD...

Hoppas denna drivern fungerar för brossans 4650 nu

Jag tror att din brors 4650 inte tycker att du ger det tillräcklig kärlek, det är nog därför det konstrar.
I övrigt kan jag rekomendera att ladda in BIOS-default, och se över drivrutinerna till moderkortet.

Skrivet av IceDread:

Har du testat avinstallera drivrutinerna, köra drive sweeper, starta om, installera nya drivisar, starta om?

Driver sweeper är inga dumheter. Det bör alltid användas eftersom en avinstallation av drivrutiner från ati / nvidia alltid lämnar kvar massa filer.

Har inte avinstallerat dom gamla sen jag skaffade Vista för 3 år sedan.
Driversweeper är bra för XP men till Vista och W7 skall det inte behövas.
Möjligtvis kan det användas om man går från ATI till Nvidia eller tvärtom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |