Permalänk

Alienware M15x

Tja!
Har sneglat lite på Alienware M15x med en i7 720QM samt ATI 5850-kort. Någon som har erfarenhet av Alienwares datorer? Det är ju uppenbart att de tar ut ett överpris jämfört med andra tillverkare men vad mer är bra respektive dåligt?

Acer Aspire 5943G verkar vara ett riktigt schysst alternativ med mer eller mindre samma spec.
Acer Aspire AS5943G-724G64Bn 15,6-tums laptop med Core i7 och kraftfull grafik! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

/Micke

Permalänk
Medlem

Det schyssta med alienware är supporten. Förutom den få du samma prestanda/upplevelse för åtskilliga tusenlappar mindre hos konkurenter.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har en M15x med i7 720QM med ATI 5850-kortet och den är superbra! Dock mer än vad jag behöver så har beställt en M11x istället, spelar bara WC3 om jag ens spelar ett dataspel haha. Sjukt grym iaf, som eliaz sa, supporten och byggkvalitén får man också betala för, kan inte rpecis säga att HP har den bästa supporten tex :P.

Min dator ligger på blocket ifall du vill kolla :).

Angående Acer datorn, du vill inte ha den, 5850-kortet är GDDR3 och inte GDDR5 vilket är synd!

Visa signatur

M15x Cosmic Black, i7-720QM, 4GB 1333MHz, 1080p WLED, ATI HD 5850, 250GB hd, Intel 5300, Bluetooth 2.1 :)

Permalänk

Hur lång batteritid har du på din Alienware M15x? Har du ett 6-cells eller ett 9-cells batteri?

Det jag gillar med 5943G förutom priset och spec:en är att den har två grafikkort som man kan byta mellan beroende på om man ska spela eller göra något annat som inte kräver 5850-kortet. Finns detta även på Alienware M15x?

/Micke

Permalänk
Skrivet av MrAnderssonGbg:

Tja!
Har sneglat lite på Alienware M15x med en i7 720QM samt ATI 5850-kort. Någon som har erfarenhet av Alienwares datorer? Det är ju uppenbart att de tar ut ett överpris jämfört med andra tillverkare men vad mer är bra respektive dåligt?

Acer Aspire 5943G verkar vara ett riktigt schysst alternativ med mer eller mindre samma spec.
Acer Aspire AS5943G-724G64Bn 15,6-tums laptop med Core i7 och kraftfull grafik! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

/Micke

Acern du länkar har tyvärr ganska så dålig spelprestanda eftersom grafikkortet har gddr3 minne, vilket stryper prestandan totalt. Inte alls att jämföra med ett 5850 med gddr5, med gddr3 så presterar det snarare som ett vanligt 5650, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAnderssonGbg:

Hur lång batteritid har du på din Alienware M15x? Har du ett 6-cells eller ett 9-cells batteri?

Det jag gillar med 5943G förutom priset och spec:en är att den har två grafikkort som man kan byta mellan beroende på om man ska spela eller göra något annat som inte kräver 5850-kortet. Finns detta även på Alienware M15x?

/Micke

Den har inte så lång batteritid, min har 6-cell batteriet, den är alltid ipluggad eller vad man säger :P. Vet inte riktigt, aldrig testat eller tänkt på det :S. Men som thereal_twisted sa så är grafikkortet i Acern ganska dåligt :/.

Visa signatur

M15x Cosmic Black, i7-720QM, 4GB 1333MHz, 1080p WLED, ATI HD 5850, 250GB hd, Intel 5300, Bluetooth 2.1 :)

Permalänk

Alienware har stealth-mode som ska dra ner energiåtgången