Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk

rädda mig

Nyss installerat BC2

Får "Error loading pbcl"

server req A1382 C2.220

Har installerat PB och gogglat utan framgång

hjälp mig snälla

//MVH
Kristian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjornligan:

Nyss installerat BC2

Får "Error loading pbcl"

server req A1382 C2.220

Har installerat PB och gogglat utan framgång

hjälp mig snälla

//MVH
Kristian

PunkBuster Online Countermeasures Prova?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tjena

Har ett störande problem med "Freeze lagg" i spelet.

Det är så att det flyter bra tills ibland(!) så bara fryser det till och lägger sig på 3fps. Det bara hackar fram någon sekund till det att det återgår till det normala.

Händer kanske nån gång då och då. Men otroligt störande när man tex är i en fight.

Vad kan detta bero på tror ni?

Dator har ni i min sign. Länk.

EDIT.

Glömde säga att jag kör Windows 7 PRO och senaste drivrutinerna till allt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rizzt:

Tjena

Har ett störande problem med "Freeze lagg" i spelet.

Det är så att det flyter bra tills ibland(!) så bara fryser det till och lägger sig på 3fps. Det bara hackar fram någon sekund till det att det återgår till det normala.

Händer kanske nån gång då och då. Men otroligt störande när man tex är i en fight.

Vad kan detta bero på tror ni?

Dator har ni i min sign. Länk.

EDIT.

Glömde säga att jag kör Windows 7 PRO och senaste drivrutinerna till allt.

Jag har samma problem, och ingen verkar bry sig på EA forumet eller här så det finns inget att göra åt dt för tillfället.

Verkar nästan ha nåt att göra med våra 5850 kort. Eller om CCC väljer att nedklocka sig mitt i spelet slumpvis och orsaka 'lagg' då. Min dator fryser ibland om jag kollar film och har grafikkortet i 157/300 (default idle) men inte i 400/1000.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag har samma problem, och ingen verkar bry sig på EA forumet eller här så det finns inget att göra åt dt för tillfället.

Verkar nästan ha nåt att göra med våra 5850 kort. Eller om CCC väljer att nedklocka sig mitt i spelet slumpvis och orsaka 'lagg' då. Min dator fryser ibland om jag kollar film och har grafikkortet i 157/300 (default idle) men inte i 400/1000.

Det tål att undersökas, om det går ner i energi läge mitt i spelet så är det nått konstigt. Ska slå på en
graf och spela in grafik-kortet under en match i BC2 så ska vi se. Visar sen grafen att den gått ner till idle nivån ja, då vet vi det. Vet inte vad man ska göra riktigt åt saken isf.

Ska testa att normal klocka mitt kort igen. Vill minnas att jag inte hade dessa problem i betan och i början på relese.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rizzt:

Det tål att undersökas, om det går ner i energi läge mitt i spelet så är det nått konstigt. Ska slå på en
graf och spela in grafik-kortet under en match i BC2 så ska vi se. Visar sen grafen att den gått ner till idle nivån ja, då vet vi det. Vet inte vad man ska göra riktigt åt saken isf.

Ska testa att normal klocka mitt kort igen. Vill minnas att jag inte hade dessa problem i betan och i början på relese.

Hade inte heller problemet under betan/release, kan ha nåt att göra med antingen spelets patchar eller nya CCC.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det är just när bomben sätts igång i rush? Är ett rätt känt problem med ATI-kort att det hackar till just när den plantas.

Permalänk

Hej!

Jag har börjat få problem med att ljudet "knastrar" och så. Det kommer och går, ibland tystnar allt och jag måste starta om spelet för att få igång ljudet.

Jag har ett xfx 5870, xp 32-bit.

Någon som haft samma problem??

Det konstiga är att det har börjat helt plötsligt. Jag har inte ändrat vare sig hårdvara eller mjukvara.

MVH /Andreas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Handa:

Det är inte så att det är just när bomben sätts igång i rush? Är ett rätt känt problem med ATI-kort att det hackar till just när den plantas.

Händer aldrig när bomben plantas Fyi.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Precis installerat. Kan inte joina några servrar alls Får bara den här error när jag joinar:
Check you internet connection and please try again.

Alla virusskydd, brandväggar osv är avstängda. Tips?

EDIT: Jag kommer alltså till bilden där man ser alla inställningar servern har, där man kan välja att gå med i en grupp osv. Och sen får jag error.

EDIT2: Funkar nu

Gjorde allt utom att öppna port 80
BFHQ.se - Forum - Allmänt (PC) - BFBC2-Connection Felsökning-EA ONLINE

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu måste jag använda min egen tråd:P
Jag har installerat om windows så hur får jag tag i BC2, köpte spelet online så har ingen skiva eller nått.

Jag vet att de ska gå att ladda ner, för jag har gjort de en gång tidigare men kommer inte riktigt ihåg från vart och hur:P

*EDIT*

Hittat, EA download manager:P

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem med mitt BC2. Kör med ett ATI 4870. Den allra första patchen löste problemet med att vi med ati fick börja långt efter alla andra men nu har jag ett lite mer krångligt problem. Nu kommer jag in i banan från loadingscreenen väldigt fort, jag kan välja class och sen trycker jag på enter game eller enter battle eller vad det nu står. Då fryser sig hela bilden i 30sek ungefär, sen börjar allt röra på sig igen o efter ytterligare 30sek så spawnar jag. Förut har det här hänt i mindre omfattning, ibland bara första spawnen och inte så lång tid. Men nu är det varje gång. Så fort jag har dött så upprepas detta. Tiden räknar ner och det står ready, då får jag gå igenom allt det här. Inte så skoj att lira när man får vänta 1 minut mellan spawnsen, extra roligt när man dör precis när man spawnar. Har installerat om spelet och installerat 10.5a hotfixen men inget funkar. Spelet är även segt i menyerna, i serverbläddraren om jag ska markera ranked, hardcore etc. så tar det 10sek innan jag kan bocka i en ruta, spelet fryser sig där med.

Har även ett annat märkligt problem. När jag ska logga in i spelet kan man ju välja remember password. Det funkar inte för mig, gör jag det så står det unable to login. Men klickar jag bort remember password så loggas jag in utan problem.

Nu har det även dykt upp ett annat problem. Igår avinstallerade jag mina grafikkortsdrivrutiner med drivercleaner och installerade sedan senaste Catalyst 10.6. Men det hjälpte ju föga. Nu kan jag inte spela alls längre, jag kommer in på en server och kan trycka enter battle. Sen blir det som vanligt att det fryser sig och står o tuggar ett tag. Men efter det så kastas jag ut till huvudmenyn igen, jag har provat flera olika servrar så det är inte det som är problemet.

Nästa steg blir väl att blåsa hela systemet, funderar på att köpa en ssd-disk o sen göra om hela skiten.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Skrivet av WoberT:

Jag har stora problem med mitt BC2. Kör med ett ATI 4870. Den allra första patchen löste problemet med att vi med ati fick börja långt efter alla andra men nu har jag ett lite mer krångligt problem. Nu kommer jag in i banan från loadingscreenen väldigt fort, jag kan välja class och sen trycker jag på enter game eller enter battle eller vad det nu står. Då fryser sig hela bilden i 30sek ungefär, sen börjar allt röra på sig igen o efter ytterligare 30sek så spawnar jag. Förut har det här hänt i mindre omfattning, ibland bara första spawnen och inte så lång tid. Men nu är det varje gång. Så fort jag har dött så upprepas detta. Tiden räknar ner och det står ready, då får jag gå igenom allt det här. Inte så skoj att lira när man får vänta 1 minut mellan spawnsen, extra roligt när man dör precis när man spawnar. Har installerat om spelet och installerat 10.5a hotfixen men inget funkar. Spelet är även segt i menyerna, i serverbläddraren om jag ska markera ranked, hardcore etc. så tar det 10sek innan jag kan bocka i en ruta, spelet fryser sig där med.

Har du kollat så att det inte är ditt antivirus som spökar? Det här funkade för mig iaf:
Spawn LAG fix(at least for me by now...) - Electronic Arts UK Community

Permalänk
Avstängd

har precis installerat Bad company 2 och börjat med single player
tänkte bli lite varm i kläderna innan man ger sig på multi

kör just nu med en C2D CPU och ett GF 470 kort
FPSen ligger runt 30 med max grafik
får en Quad Core i morgon så det blir lite mer fart på grejorna .

en fråga
hur ser man om man kör DX11?
går det att tvinga DX9 läget? hur?

Kör Win7 Ultimate så jag förmodar att det är DX11 läget
har inga svarta ramar runt FPS rutan i Fraps så jag undrar om det verkligen är DX11

Edit: skit också
glömde läsa på första sidan

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Det är så att jag har spelet uppdaterat till senaste versionen och min bror har det installerat men inte uppdaterat och vi har inte möjlighet att göra det här hemma.
Tror ni det fungerar att ta bort BFBC2 mappen från min brors dator (inte avinstallera) sedan lägga in min istället? Det borde väl gå, men så han inte får min cd key eller något sådant.
Fast cd-key och liknande information sparas kanske i registret?

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

När ska folk ta och lära sig...

Men om man både har hög latency, och rubber-bandar som en gnu, vad gör man då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cybertrash:

Men om man både har hög latency, och rubber-bandar som en gnu, vad gör man då?

Byter server, ev skaffar bättre bredband.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Byter server, ev skaffar bättre bredband.

Provat flera olika servrar, alla visar låg ping i serverbrowser, alla ger mig Rubberband som fan, detta händer inte i några andra spel, så det känns ju lite som att BC2 bråkar med någonting?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cybertrash:

Provat flera olika servrar, alla visar låg ping i serverbrowser, alla ger mig Rubberband som fan, detta händer inte i några andra spel, så det känns ju lite som att BC2 bråkar med någonting?

Vad har du för lina? Har du öppnat portarna för spelet?

Permalänk
Medlem

God Morgon,

Fick igår se en sak jag undrar lite över...
Hade precis varit ute och spelat (online), diconnectat från gameservern sen slog jag upp outlooken för att kolla mailen. Nu ligger alltså BF minimerat, fortfarande inloggad dock på EA:s server.
I aktivitetshanteraren får jag syn på att processor utnyttjandet ligger på 40-65%, så jag går in på
processer-fliken och får se att BF (i minimerat läge) utnyttjar all denna processorkraft.

Vad händer med BF som är så processorkrävande, när det till råga på allt dessutom är minimerat???
Jag har för övrigt inga prestanda problem med BF.

/Luddtuss
BF nick - Zh4t4n

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Precis installerat. Kan inte joina några servrar alls Får bara den här error när jag joinar:
Check you internet connection and please try again.

Alla virusskydd, brandväggar osv är avstängda. Tips?

EDIT: Jag kommer alltså till bilden där man ser alla inställningar servern har, där man kan välja att gå med i en grupp osv. Och sen får jag error.

EDIT2: Funkar nu

Gjorde allt utom att öppna port 80
BFHQ.se - Forum - Allmänt (PC) - BFBC2-Connection Felsökning-EA ONLINE

tja gjort som den här grabben men det går likförbannat inte.. kan spela alla andra spel online, ibland går det nästa sec är det likadant vad finns att göra tacksam för svar ps har telia 24
HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP TACK

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Avstängd

ni som kör dom senaste DX11 korten kör ni i DX11 läget i BFBC2 ?

tycker det är så jäkla tungdrivet jämfört med DX9
men man vill ju inte köra i DX9 när man har ett DX11 kort

nu kör jag ju bara Q6600 CPUn i 3.2Ghz
ska nog försöka få upp den till 3.6Ghz
då kanske det blir lite fart på grejorna.

finns det några tips för att få bättre prestanda i DX11 annars?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ni som kör dom senaste DX11 korten kör ni i DX11 läget i BFBC2 ?

tycker det är så jäkla tungdrivet jämfört med DX9
men man vill ju inte köra i DX9 när man har ett DX11 kort

nu kör jag ju bara Q6600 CPUn i 3.2Ghz
ska nog försöka få upp den till 3.6Ghz
då kanske det blir lite fart på grejorna.

finns det några tips för att få bättre prestanda i DX11 annars?

om du bara har 2048Mb så är det troligen ett problem...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ni som kör dom senaste DX11 korten kör ni i DX11 läget i BFBC2 ?

tycker det är så jäkla tungdrivet jämfört med DX9
men man vill ju inte köra i DX9 när man har ett DX11 kort

nu kör jag ju bara Q6600 CPUn i 3.2Ghz
ska nog försöka få upp den till 3.6Ghz
då kanske det blir lite fart på grejorna.

finns det några tips för att få bättre prestanda i DX11 annars?

Kör allt maxat i 1920x1080 med 5870.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndCon:

om du bara har 2048Mb så är det troligen ett problem...

japp misstänker att det är i lägsta laget
ska testa mer när jag får hem nya minnet

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Juste, letar efter DX inställningarna, var finns dom?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en helt ny ominstallation av windows på en ny ssd-disk. Satt och lirade halva dagen igår och det gick bra, tills jag fick punkbuster felet, failed to initialize. Då installerade jag punkbuster och uppdaterade det för bad company 2. Nu kan jag inte spela på en enda server, får failed to initialize på varenda en 30sek efter att jag joinat en server. Finns det nån lösning på den här skiten än?

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zatyrax:

Juste, letar efter DX inställningarna, var finns dom?

I settings.ini som ligger i BFBC2 mappen under Mina Dokument/My Documents.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Nu har jag löst alla mina problem, från frysningar och sega laddtider till punkbuster problemet. Allt är det där förbannade F-Secures fel. Avinstallerade det och nu flyter allt på som aldrig förr, får inga punkbuster fel längre och jag är först in i spelet nuförtiden :).

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Mitt punkbuster buggar sönder fortfarande då jag installerat om spelat och punkbuster ! Har haft problem med punkbuster i andra spel också, något tips ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB