Spinpint F3 "klickar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Låter som att den varit defekt en längre tid då den klickade sådär måna gånger under boot

I supose thats the case Fast så mkt klickade den inte, de va bara under typ 3 sekunden innan han börja boota, och aldrig i Windows.

Ska iaf skicka iväg den, garanti är fint

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Har samma problem.. Beställde en ny dator nu med Samsung Spinpoint F3.. Det låter som en fläkt som går och den tar i vartannat varv.

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 7 | Processor: Intel Core i7 3770K | Moderkort: MSI Z77A-S01 | Minne: 16 GB, 4x4096MB, DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 Mhz | Grafikkort: Asus hd 7770 (2gb) |Hårddisk: corsair Gt 120 gb, 1.5 TB samsung, 500 GB Random Disk | Nätaggregat: Corsair CX 750 W Modular | Övrig kylning: 2x120mm insug och 1x140 utblås i låda
Temperaturer: 45-50C GPU / CPU 45C I LOAD

Permalänk
Medlem

Tråkigt att så många verkar ha problem med SP F3
Funkar iaf fint för mig nu!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tråkigt att så många verkar ha problem med SP F3
Funkar iaf fint för mig nu!

Verkar som om WD Black för nån hundring till är ett bättre köp?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Verkar som om WD Black för nån hundring till är ett bättre köp?!

Ja det är nog det, chansen att en F3 ska vara defekt verkar vara ganska stor så

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av jookeer:

Verkar som om WD Black för nån hundring till är ett bättre köp?!

Skrivet av KKay:

Ja det är nog det, chansen att en F3 ska vara defekt verkar vara ganska stor så

Nja, det finns många F3 ägare, och när de ser rubriken så kommer de in och skriver om sina problem.

Om man skulle göra en likadan tråd om WD Black så skulle säkert en massa människor skriva om deras problem också, fast jag vet inte vilken disk som är mer populär, F3 eller WD Black.

Permalänk
Medlem

jag skickade tillbaka en defekt F3 för en vecka sen och har nyligen fått en ny som jag inte testat än, måste säga att det är första gången som en disk har krånglat från start och totalt gått sönder innan jag ens lyckades slägga in OS på den, tur va väl det kanske?
men nästa disk jag köper kommer helt klart bli en WD, har dom inte längre garanti också

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Jag har en F1 1Tb och F3 2Tb och har inte haft problem hittils! Det jag har reagerat på är att min Samsung F3 Ecogreen 5400rpm låter en del när den skriver till disken.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tråkigt att så många verkar ha problem med SP F3
Funkar iaf fint för mig nu!

Det säger inte mycket, Samsung F3 är en av de populäraste hårddiskarna just nu.
Och eftersom hårddiskar oftast går sönder i början så är det normalt så att de hårddiskar som säljer bäst har flest antal problem rapporterade på forum.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har precis RMA:at en F1 640GB hos Inet, och fick tillbaka en likadna fast 750GB så jag är nöjd med dealen
Min 640GB var ett halvår gammal och hade väl aldrig egentligen funkat 100% så jag kollade den med deras eget testprogram som fanns/finns i Ultimate Boot Cd, och där hittade den massor av klusterfel, så om ni har problem med Samsungs och även de andra tillverkarnas diskar rekommenderar just denna skiva UBCD.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Min bärbara har till och från (så länge jag kan minnas?) klickat precis så som det låter i videon som länkades, dvs "click of death". Jag har dock aldrig haft några problem med den men bör man ändå uppsöka support?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Vad man kan göra om man misstänker fel på disken är att kolla med program som HD tune och crystal disk info. De programmen ger utslag i ett relativt tidigt skede innan disken slutar fungera helt. Så det är ett hett tips. En till sak som man bör tänka på är också att om en sektor blir defekt så dröjer det inte speciellt länge innan några till också går sönder. Det finns säkert undantag men det är mina erfarenheter iaf. Då jobbar jag även med datorer dagligen.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arion:

Min bärbara har till och från (så länge jag kan minnas?) klickat precis så som det låter i videon som länkades, dvs "click of death". Jag har dock aldrig haft några problem med den men bör man ändå uppsöka support?

Ja, om du läste både mitt och den efterföljande så menar vi att du allra först skall kolla med något eller flera av dessa program vi nämner.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem