Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkcn:

Beställde en 120gb PS3a nu precis med uncharted 1 till att börja med.. Får ju göra nåt med pengarna man fick tillbaka på skatten Vi ses på PSN!

Bra gjort, Uncharted 1&2 är otroligt bra!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Söker trevliga split-screen spel.

Så fram med tips nu gubbar & gummor!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Bra gjort, Uncharted 1&2 är otroligt bra!

Ja jag har hört det :). Har både xbox och bra dator, PS3an ska jag lira PS3 exklusiva titlar på. Detta är ju ett av dom

BTW vet nån hur det är med tillbehör till ps3, bluray fjärren och kontroll, funkar det om man köper dom i usa och sparar nån hundring? Brossan är där nu lixom.. Jag vet att spelen är regionbegränsade men har svårt att tänka mig att tillbehören är det

Tack i för hand

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkcn:

BTW vet nån hur det är med tillbehör till ps3, bluray fjärren och kontroll, funkar det om man köper dom i usa och sparar nån hundring? Brossan är där nu lixom.. Jag vet att spelen är regionbegränsade men har svårt att tänka mig att tillbehören är det

Min PS3 är från USA. Mina kontroller och blu-ray fjärr från asien.
Ja det fungerar alldeles utmärkt.

Dessutom är PS3 spel inte regionsindelade så spel kan du också köpa världen över.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Min PS3 är från USA. Mina kontroller och blu-ray fjärr från asien.
Ja det fungerar alldeles utmärkt.

Dessutom är PS3 spel inte regionsindelade så spel kan du också köpa världen över.

Där ser man. Fan vad bra Win win alltså

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Om nån har, eller känner någon med en trasig ps3a (typ YLOD) som vill sälja sin fungerande blu-ray läsare så skicka mig ett PM.
Är på jakt efter en då min är trasig.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar CoD 4, CoD:MW2 eller Lost Planet 2 som är sugen på lite lir då & då?
Precis fixat en PS3a och behöver lite vänner Haha! Har mic så kan prata
Iallafall mitt PSN namn är ecke-_-

MVH

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0w:

Om nån har, eller känner någon med en trasig ps3a (typ YLOD) som vill sälja sin fungerande blu-ray läsare så skicka mig ett PM.
Är på jakt efter en då min är trasig.

Amazon.com: CET Domain 10021902 KES-400AAA Laser Lens Replacement Repair Part for PS3: Toys & Games

Permalänk
Medlem

2 players achievement

Precis köpt PS3..

.. undrar hur man kan logga in 2 personer på ett spel med vardera kontrol för att kunna unlocka "achievements" ?

Exempelvis lirar jag trine där CO-OP fungerar, jag är inloggad på min användare men kontroll två, den verkar vara inloggad som gäst då eller? Vill att den personen också ska få sina achievements om ni förstår vad jag menar.

Tack,
Z

*edit* måste fråga, Killzone 2 - är det möjligt med Co-op offline (äventyrsläge) eller ej? Står väldigt förvirrande saker på googlesökning... från 2009 sades det att det skulle komma med en patch. Har det blivit av?

Permalänk

för dom som vill kan lägga till mig på psn, dannike
det jag mest spelar just nu är killzone 2, gta iv, saint's row 2, bptub, battliefield 1943 och ibland pain, see you out there guys!

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Hedersmedlem

Firmware 3.40 och PS+ live sen några timmar. Uppdaterat och köpt PS+. Laddar ner LBP nu trots att jag hade det sen innan. Annars var det inte mycket intressant denna månaden. WipeOut HD har jag också sen tidigare. Sen var det några rabatter på några skitspel. Kanske drar hem gamla PSone klassikern Destruction Derby senare.

Heter twinlight2 på psn ifall nån vill adda mig. Kör NSF: Shift, LBP, SSF4..

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Entusiast

Nu när dom blockat Europeiska credit cards på amerikanska affären, vet någon en bra pålitlig hemsida där man kan köpa amerikanska Playstation Network cards online, ett ställe där dom e-mailar koden eller så?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Testpilot

PS+ verkar lite intressant förutom det faktum att alla spel man "får" egentligen bara hyrs, slutar man betala slutar även spelen att funka =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

PS+ verkar lite intressant förutom det faktum att alla spel man "får" egentligen bara hyrs, slutar man betala slutar även spelen att funka =/

Precis!
Dock får man LBP helt gratis och får behålla det även om man inte vill fortsätta att använda PSN+

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Toivo83:

Precis!
Dock får man LBP helt gratis och får behålla det även om man inte vill fortsätta att använda PSN+

Är du helt säker på det? informationen jag hittar verkar säga att alla fullversionsspel slutar funka om man slutar prenumerera. Finns det att läsa nånstans att LBP skulle vara ett undantag?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Är du helt säker på det? informationen jag hittar verkar säga att alla fullversionsspel slutar funka om man slutar prenumerera. Finns det att läsa nånstans att LBP skulle vara ett undantag?

PlayStation 3 - playstation-3.se - Forum - PlayStation Plus
Där har du lite mer läsning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är sugen på att ha ett nytt spel att spela på min PS3, har nyligen börjat spela GTAIV igen (efter 2 år), men det är inte direkt skoj och lär tröttna snart igen. Kollade runt lite på webhallen och blev intresserad utav Call of Juarez II (spelat ettan till PC när det kom ut), Batman (spelat demon) och Fallout 3, något utav dessa spel som någon kan rekommendera? Något som ni provat som ni tycker ett grymt, helst inte till fullpris också, 599kr är lite för mycket imo.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neX:

Är sugen på att ha ett nytt spel att spela på min PS3, har nyligen börjat spela GTAIV igen (efter 2 år), men det är inte direkt skoj och lär tröttna snart igen. Kollade runt lite på webhallen och blev intresserad utav Call of Juarez II (spelat ettan till PC när det kom ut), Batman (spelat demon) och Fallout 3, något utav dessa spel som någon kan rekommendera? Något som ni provat som ni tycker ett grymt, helst inte till fullpris också, 599kr är lite för mycket imo.

Uncharted 2 Platinum finns billigt.
Fallout 3 och Batman är vettiga spel, fast fallout bör helst spelas på en PC.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har man fixat sitt PS3, hade YLOD innan men nu funkar det igen. Ska bli spännande o se hur länge det håller

Permalänk
Medlem

Några som spelar lbp?
för vi behöver ju då faktiskt ha en.
Heart 4 Heart...
behöver ju massor hjärtan på avatat och banor man delar ut för få trophyn.
så tänkte, kan vi hjälpas åt?
BarryTheBlade har ju som PSN-nick

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag köpte Battlefield Bad Company 2 för 179 kronor i söndags hos Elgiganten i Barkarby, sjukt prisvärt!

Det var priskrig med Mediamarkt som sålde den för 199 kronor. Jag vet inte om det priset ligger kvar.

Annars längtar jag som fan till Fallout Vegas, jag tror den kommer vara riktig mäktig!

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk

Jag undrar bara om det finns något jag kan göra för att fixa mitt ps3.
Problemet: cd-läsaren har lagt av tror jag, för när jag kör in ett spel så märker den inte den.
Annars funkar allt som vanligt.
Finns det något jag kan göra eller måste jag lämna in den?
(Det är det första ps3 sorten som släpptes.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebbmusen:

Jag undrar bara om det finns något jag kan göra för att fixa mitt ps3.
Problemet: cd-läsaren har lagt av tror jag, för när jag kör in ett spel så märker den inte den.
Annars funkar allt som vanligt.
Finns det något jag kan göra eller måste jag lämna in den?
(Det är det första ps3 sorten som släpptes.)

Byt blu-ray-spelare.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Byt blu-ray-spelare.

Men det går att se film på den.
Så det inte är något fel på mjukvaran eller vad det kallas på konsoler .

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad mellan "gamla" 250gb's versisionen och nya 320gb ?

Läste någonstans att det var mindre teknik (40nm) på gpun i den nya? (kallare, drar mindre ström)

ska beställa en ps3a snart (innan den 3e november, ni vet varför.)

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag har funderat på att köpa ett Playstation 3 Slim 320GB och jag undrar hur jag ska göra för att hålla den så kall som möjligt då jag vill att den ska hålla?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Hejsan! Jag har funderat på att köpa ett Playstation 3 Slim 320GB och jag undrar hur jag ska göra för att hålla den så kall som möjligt då jag vill att den ska hålla?

Stå fritt utan hinder i närheten borde vara tillräckligt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Stå fritt utan hinder i närheten borde vara tillräckligt.

Okej men tycker du att det är värt att köpa Playstation 3 Slim 320GB om det ska användas endast för spel? Har Xbox 360 Elite 120GB redan.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Okej men tycker du att det är värt att köpa Playstation 3 Slim 320GB om det ska användas endast för spel? Har Xbox 360 Elite 120GB redan.

Det beror ju helt på vad det är för spel du är ute efter. De exklusiva titlarna är ju vad som gör konsollen.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Hallå, har nyss köpt min PS3:a (hämtar ut den imorgon) och undrar hur jag gör för att spela ljudet via datorn, går det öht?
Hade tänkt att pc:n och PS3:n skall dela skärm så att spela ljudet via hörlurarna på datorn vore toppen.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar