Permalänk

saknas skivor

Hej!
för en tid sen tillbaka (3-4 veckor) fick jag en gammal mac utav en kompis som inte behövde den längre...
en powermac g5, men som tyvärr saknar skivor för ominstallation.
så min fråga är, finns det ngt sätt att återskapa en installationsskiva av systemet som är installerat? (mac os x 10,5,8)
saknar pengar för att köpa en begangnad skiva och snow leopard stds inte p.g.a avsaknad av intel-processor.

tacksam för svar^^
//Rickythemaniac

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Avstängd

Ring Apples ktj och fråga om de kan hjälpa dig.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

är kundtjänsten gratis? har ingen garanti på produkten.
samt att det är omöjligt för mig att hitta en e-post adress

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rickythemaniac:

är kundtjänsten gratis? har ingen garanti på produkten.
samt att det är omöjligt för mig att hitta en e-post adress

ja ktj ska vara gratis: 020-1209971.

Apple - Kontakta Apple

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Eller så letar du upp (du vet var) en version du kan bränna ut på en DVD. Du behöver ingen "serial". Det är ju dessutom helt okej i och med att du i princip äger en licens av OS X 10.5 (eftersom att du har en Apple dator).

Visa signatur