Permalänk
Medlem

100% modulära nätaggregat?

Som rubriken lyder, vad finns det för nätaggregat som är 100% modulära?
Alltså även 24pin och 8pin till moderkortet ska vara modulärt.

Silverstone har ju några modeller såsom Strider och Decathlon, men vilka andra tillverkare har sådana alternativ?

Det är i klassen 800w och uppåt jag letar efter.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Mycket bra tråd! Har själv letat efter ett fullt modulärt nätagg, jag vet att seasonic x-serien är helt modulära. Vet inte hur mycket watt dom är speccade för dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Mycket bra tråd! Har själv letat efter ett fullt modulärt nätagg, jag vet att seasonic x-serien är helt modulära. Vet inte hur mycket watt dom är speccade för dock.

Ganska dyra dock, 750w kostar över 2000kr.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Aj fan! Visste inte dom var så pass dyra, själv funderar jag iaf på ett Silverstone Strider. Verkar helt ok utöver 85C capacitors, vad det nu innebär?:P Ingen som vet fler nätagg som är helt modulära?

Permalänk
Avstängd

Varför vill man att nödvändiga sladdar ska vara modulära?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylons
Varför vill man att nödvändiga sladdar ska vara modulära?

+1 Kablar som 24 pin ATX, 4/8 pin till processorn är ju nödvändiga hela tiden, så varför ska de vara modulära?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Onödigt och dumt att ha dessa som modulära då risken är större att det kommer att bli problem med glapp kontakt efter nått år då man byggt om datorn några gånger och motionerat kontakterna lite för många gånger.

Det fungerar bra om man bara skruvar ihop datorn och sen aldrig rör den men vad ska man då med modulära kablar till?

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk

Modulärt är ju typ 100% onödigt.

Typ det sämsta som uppfunnits till dotagrejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Modulärt är ju typ 100% onödigt.

Typ det sämsta som uppfunnits till dotagrejer.

Så under kategorin "dota" passar alltså nätaggregat och processorer in eller?

Eller menar du att du föredrar Battle Fury och Perseverance före modulära nätaggregat?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylons
Varför vill man att nödvändiga sladdar ska vara modulära?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khamel
Onödigt och dumt att ha dessa som modulära då risken är större att det kommer att bli problem med glapp kontakt efter nått år då man byggt om datorn några gånger och motionerat kontakterna lite för många gånger.

Det fungerar bra om man bara skruvar ihop datorn och sen aldrig rör den men vad ska man då med modulära kablar till?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Modulärt är ju typ 100% onödigt.

Typ det sämsta som uppfunnits till dotagrejer.

För att det underlättar enormt när man sleevar, så vi kan gärna fortsätta hålla oss till topic och inte argumentera dess vara eller icke vara.

Edit: Och modulärt på dom andra kablarna är någonting jag inte skulle kunna tänka mig att vara utan.
Mycket bättre kabeldragning = Snyggare, bättre luftflöde (lägre temperaturer).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Modulärt är ju typ 100% onödigt.

Typ det sämsta som uppfunnits till dotagrejer.

Kallar inte att slippa en massa spillkablar som blockerar luftflödet för onödigt men, vi tycker olika.

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

För att det underlättar enormt när man sleevar, så vi kan gärna fortsätta hålla oss till topic och inte argumentera dess vara eller icke vara.

Jag letar också efter ett 100% modulärt nätagg som ligger under 1500kr gärna över 700w och bra märke
någon som vet något?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

För att det underlättar enormt när man sleevar, så vi kan gärna fortsätta hålla oss till topic och inte argumentera dess vara eller icke vara.

Ska du sleeva om agget?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Seasonic's X-serie har jag läst är helmodulära. Ärligt talat verkar det vara dem bästa nät-aggen på marknaden just nu.

Seasonic X-650 650W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
Seasonic X-750 750W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

#10075729

Där har du ett par bilder på det.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är mycket intresserad i varför man behöver ett helt modulärt agg. För bättre kabeldragning är inte ett argument då kablarna alltid ska sitta i och hjälper inget där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag är mycket intresserad i varför man behöver ett helt modulärt agg. För bättre kabeldragning är inte ett argument då kablarna alltid ska sitta i och hjälper inget där.

Lättare att sleeva

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

Är det lättare sleevning som gör att man köper agg som är hundralappar dyrare? Dom brukar väl komma sleevade? Ok, gillar man att sleeva om så är det väl vad man får betala. Inte värt i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Är det lättare sleevning som gör att man köper agg som är hundralappar dyrare? Dom brukar väl komma sleevade? Ok, gillar man att sleeva om så är det väl vad man får betala. Inte värt i mina ögon.

det är absolut inte värt pengarna att sleeva men det är blir riktigt snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Är det lättare sleevning som gör att man köper agg som är hundralappar dyrare? Dom brukar väl komma sleevade? Ok, gillar man att sleeva om så är det väl vad man får betala. Inte värt i mina ögon.

Om du kollar TS galleri ser du tjusningen med att sleeva själv.

Till TS:
Silverstone Strider eller Decathlon och som redan nämnts Seasonic X-gold. Jag tror du blir nöjdast med Seasonic som förmodligen är det bästa nätagget på marknaden just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stealthbomb:

Om du kollar TS galleri ser du tjusningen med att sleeva själv.

Till TS:
Silverstone Strider eller Decathlon och som redan nämnts Seasonic X-gold. Jag tror du blir nöjdast med Seasonic som förmodligen är det bästa nätagget på marknaden just nu.

I see Tänkte mig att det var något sånt.

Permalänk
Medlem

Precis som många påpekat är det för att jag ska sleeva kablarna, och skruvis; ja kommer nog sleeva om när ja byter färgtema, kommer bli svart / rött nästa gång tror jag.
Corsair har kommit med ett helt modulärt nu som inte är så farligt dyr heller, men har läst att den låter lite för mycket för min smak så får se lite.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk