SeaSonic, vart håller dem hus?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parkerman
Trevligt att Seasonic får lite uppmärksamhet.

Men lyftet lär väl inte komma förrän efter Sweclockers test och Inet har börjat sälja dom.

Gissar jag.

Hade jag vart en som följer ström å gör som alla andra så hade jag skaffat ett Corsair. Som tur är så är jag inte sån

Sweclockers testet skulle väll kommit ut för ett tag sedan. Jag mailade in till dem samtidigt som jag skapa denna tråd å fråga om X-serien skulle va med. De hade ännu inte valt ut vilka nättagg som skulle testas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wounds
Alla svenska återförsäljare som har Deltaco som distributör (tex Dustin, Misco mfl) kan sälja Seasonic nu eftersom Deltaco har börjat ta in dem.

För drygt två månader sen så fanns det inga återförsäljare, därav tråden
Fast kul å se att de är tillbaka.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att köpa en x-650 till min HTPC trots priset. Hoppas det kommer fler nätagg som är halvpassiva men till ett lite lägre pris.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Hade jag vart en som följer ström å gör som alla andra så hade jag skaffat ett Corsair. Som tur är så är jag inte sån

Vad du inte vet i så fall är att det är just Seasonic som tillverkar Corsair's bästa nätaggregat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Vad du inte vet i så fall är att det är just Seasonic som tillverkar Corsair's bästa nätaggregat.

Har redan skrivits om det tidigare i tråden. Inget som behövs upprepas...

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

"Lät" som om du inte visste om det så jag tänkte bara tipsa dig.

Ganska dumt att räkna bort ett superbt nätaggregat bara för att det har "fel" klistermärke på sidan. Same shit, different name liksom...

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill ha ett bra nätagg så köp ett Seasonic M12D. Eller det som XFX har döpt om till deras produkt, XFX XPS-850W-BES.
Försök säga det snabbt 3 ggr

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Om du verkligen vill ha ett bra nätagg så köp ett Seasonic M12D. Eller det som XFX har döpt om till deras produkt, XFX XPS-850W-BES.
Försök säga det snabbt 3 ggr

Finns ingen anledning om man inte behöver mer power, X serien är guld medans M12D är silver, helmodulärt sen är dom lika bra kvalitetsmässigt.

Men helt klart 2 bra nätagg du skriver, XFX ser dock förjävligt ut även om det är några kr billigare än Seasonics modeller

Seasonic har alltid fått uppmärksamhet iaf från mig då dom var OEM till Antecs NEO agg som var riktigt bra, Corsairs 450, 520/620w modeller + någon mer. Kommer fortsätta vara högst rankade av mig bland tillverkare.

Permalänk
Hedersmedlem

Seasonic är min favorit bland de som tillverkar själva. Mycket gedigen och kunnig firma.

Skulle jag köpt nytt till mig själv nu hade jag valt X-serien framför HX750/850 (CWT) med priserna som är nu.

Kanske byter till X-650 oavsett.

Tål inte heller XFXs design, men det avviker från standard iaf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har själv köpt ett seasonic nätagg efter att sett flertal reviews,tester och unboxing, kan inte säga att jag är mer än nöjd. Dock är det lite creapy när det är såpass tyst och fläkten ej drar igång i idle.

Blev ett Seasonic X-650w i Define R2. Fractal fläktarna låter mer än nätagget, för att ge en jämförelse.

Helt underbart att det är helt modulärt, Kabel längden passar perfekt för R2:an. De har även gjort olika längder på s-ata/molex kablarna.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Avstängd

Har fortfarande inte fått mitt från b-ray, ringde idag å killen i luren snacka om att de hade mycket å göra. Brukar det va problem med att få grejjer av dem?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

Nu är den hemma! Dock har jag inte tid att slänga in den i burken förrens helgen... Kliar fint i fingrarna, bilder kommer senare!

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Hur går det Leon? Vi vill se bilder!

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Exakt, WE WANT PIX!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Har fortfarande inte fått mitt från b-ray, ringde idag å killen i luren snacka om att de hade mycket å göra. Brukar det va problem med att få grejjer av dem?

Hade inga problem när jag beställde hem mitt, tog 3 dagar har jag för mig om. Dock så var jag inte glad när jag hämtade ut packetet och ser att han inte paketerat det överhuvudtaget, tack o lov så kartong rätt stark och nätagget var skyddat bra.

Märkte dock att jag varit dålig på att ta bilder på det, speciellt installerat men slänger upp ett par utifall någon var intresserad.

Rejält stor kartong!

Man lär inte lida brist på några kablar, flertal är av olika längder så skulle du inte behöva en meter lång molex, så finns det även flera kortare varianter. Guldvärt!

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem

Tackar för bilderna! Vad har du för övriga komponenter? Är du nöjd med det? Funkar det bra med fläkten, står den stilla när burken idlar?

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Tackar för bilderna! Vad har du för övriga komponenter? Är du nöjd med det? Funkar det bra med fläkten, står den stilla när burken idlar?

Får ta någon bild på systemet senare, märkte att jag inte hade någon på nätagget specifikt.

nätagget är helt fantastiskt, Helt ljudlöst vid idle, fläkten snurrar inte alls(Detta kändes rejält spooky första gången), vid load så är den knäpptyst, inte en chans att jag hör den även fast jag har örat imot den, utan istället överröstar resten av systemet.

Systemet i sig är just nu:

Q9550
8Gb DDR2 minne
Intel X-25 80gb (500gb disk för temporär lagring, resten är på servern)
Sapphire 5870 Vapor-X

Inget överdrivet krävande men klarat det galant, testade även med mitt gamla grafikkort, ett 4850 med Accelero Rev2 passivt kylt. Och kunde fortfarande knappt höra den.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem

hahahaha fan vad mycket tjat om några jävla märken... var och en köper sitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabite:

hahahaha fan vad mycket tjat om några jävla märken... var och en köper sitt?

Vadåra? Man vill ha ju kvalitet...datorn håller längre, lägre förbrukning och troligtvis lägre ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Seasonics X-serie är de bästa nätaggen du kan få tag på i stort sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vadåra? Man vill ha ju kvalitet...datorn håller längre, lägre förbrukning och troligtvis lägre ljudnivå.

Definitivt lägre ljudnivå faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Definitivt lägre ljudnivå faktiskt.

Det blir ju så om man är ljudkänslig, man får betala extra men man får också bra nätagg som tex X-serien från Seasonic eller Enermax nya goldmodeller som är supertysta osv

Permalänk
Medlem

Någon som vet något nytt om de lägre speccade modellerna i X-serien som är hel passiva och 80-plus Gold? Var på tapeten för ett tag sen men vet inget om när det lanseras.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Någon som vet något nytt om de lägre speccade modellerna i X-serien som är hel passiva och 80-plus Gold? Var på tapeten för ett tag sen men vet inget om när det lanseras.

Verkar som Seasonic vill röra om i grytan ordentligt.

:::Seasonic:::Sea Sonic Unveils the New X-Series 80PLUS(R) Gold Power Supplies
Får hoppas det köps in till Sverige bara speciellt med tanke på att vi är riktigt ljudkänsliga i detta landet och inga ockerpriser. Inget datum sen ska det lanseras i Asien och Staterna så någon gång runt sista kvartalet.

Jag dregglar över dom passiva iaf kommer dock bli satans dyra då Silverstones FSP byggda passiva kostar runt 1600kr för 400-450w

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker inte det är dyrt egentligen om kvaliteten och prestandan är på topp? Folk lägger ju minst lika mycket på en CPU eller grafikkort utan att tveka och de brukar ju hänga med betydligt kortare tid.

Du tycker säkert detsamma, det gäller bara att få ut detta till folk i allmänhet också. Bättre nätagg = mindre problem med datorn i övrigt också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

X750 är det bästa nätagg jag någonsin använt iaf. Vad jag märkt har fläkten knappt varit igång någon gång, och det har inte varit något strul med strömförsörjningen. Men de passiva som kommer kan nog bli intressant för många!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tycker inte det är dyrt egentligen om kvaliteten och prestandan är på topp? Folk lägger ju minst lika mycket på en CPU eller grafikkort utan att tveka och de brukar ju hänga med betydligt kortare tid.

Du tycker säkert detsamma, det gäller bara att få ut detta till folk i allmänhet också. Bättre nätagg = mindre problem med datorn i övrigt också.

Jo men det kostar lite mer per watt, går att jämföras med SSD som också är dyrare än mekaniskt, viöö man ha det snabbaste och tåligaste så får man punga
Nu gör iofs ingen skillnad prestandamässigt men det blir tyst, elräkningen blir lägre och delarna håller längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Någon som vet något nytt om de lägre speccade modellerna i X-serien som är hel passiva och 80-plus Gold? Var på tapeten för ett tag sen men vet inget om när det lanseras.

Nu till sist har iallafall SilentPCreview fått labbarna på ett exemplar av 400Wattaren!
Seasonic X-400 Fanless PSU | silentpcreview.com

Grymt nätagg (även om det har lite elektriska ljud för sig enlig recensionen, så det är ju inte 100% tyst om man ska hårddra det)

Kolla effektivitetsvärdet när de gör sitt "brownout" VAC test och kollar effektiviteten hela vägen ner från 240v till 100v. Vid 245v är agget 93,5% effektivt vid 300W belastning!!
Porr för en nätaggsnörd

Undrar dock var priset kommer hamna... (Kanske blir lika dyrt/billigt att skaffa ett X-650 istället?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu till sist har iallafall SilentPCreview fått labbarna på ett exemplar av 400Wattaren!
Seasonic X-400 Fanless PSU | silentpcreview.com

Grymt nätagg (även om det har lite elektriska ljud för sig enlig recensionen, så det är ju inte 100% tyst om man ska hårddra det)

Kolla effektivitetsvärdet när de gör sitt "brownout" VAC test och kollar effektiviteten hela vägen ner från 240v till 100v. Vid 245v är agget 93,5% effektivt vid 300W belastning :eek:
Porr för en nätaggsnörd

Undrar dock var priset kommer hamna... (Kanske blir lika dyrt/billigt att skaffa ett X-650 istället?)

3 ord: GE MIG NU!

Permalänk
Hedersmedlem

Trots att jag inte läst recensionen än tror jag inte fesen överdriver det minsta.:P

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Trots att jag inte läst recensionen än tror jag inte fesen överdriver det minsta.:P

Haha det roliga var att jag skrev det innan jag läst och efter var begäret större

Vill ha begäret kom redan med Silverstones fläktlösa men det här slår det på fingrarna överallt.