Jailbreaka oaktiverad iphone 3g

Permalänk
Medlem

Jailbreaka oaktiverad iphone 3g

Snälla kan någon hjälpa mig med det här. Jag har sökt hela dagen utan att lyckas åstadkomma någonting.

Jag köpte en begagnad iphone 3g på tradera. Den är importerad och låst till nån operatör, gissningsvis at&t.
Nu när jag startar den kommer det upp en bild att jag ska ansluta mobilen till itunes. När jag gör detta så klagar itunes på att jag inte har ett godkänt simkort och jag kan därför inte aktivera min iphone.

Kan någon berätta hur jag ska gå till väga för att jailbreaka min iphone utan att den är aktiverad.. Med programen som rekommenderas (redsn0w t ex) måste man ju välja den firmware man redan har i mobilen och eftersom min inte är aktiverad har jag ju ingen aning om vilken firmware det är.

Hoppas någon vet hur man löser det här.

Permalänk
Medlem

Ladda ner senaste PwnageTool 4.01 och ladda hem senaste firmware från apples sida. Sedan skapar du en custom firmware med PwnageTool och installerar på din Iphone.
Det du måste göra är att sätta telefonen i DFU-mode och sedan starta Itunes, Itunes skall då säga ungefär "Itunes har upptäckt en Iphone i återställningsläge, välj firmware för att återställa". Då väljer du din custom firmware.
Hämta PwnageTool här: Dev-Team Blog - foursome news

Vet inte om man får direktlänka till Apples firmwares här så du får ta omvägen genom den här sidan: iOS 4.0 direct download link for iPod 3G, 2G, iPhone 3G, 3G S ipsw offline installer, manually install iOS 4.0 ipsw

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Ladda ner senaste PwnageTool 4.01 och ladda hem senaste firmware från apples sida. Sedan skapar du en custom firmware med PwnageTool och installerar på din Iphone.
Det du måste göra är att sätta telefonen i DFU-mode och sedan starta Itunes, Itunes skall då säga ungefär "Itunes har upptäckt en Iphone i återställningsläge, välj firmware för att återställa". Då väljer du din custom firmware.
Hämta PwnageTool här: Dev-Team Blog - foursome news

Vet inte om man får direktlänka till Apples firmwares här så du får ta omvägen genom den här sidan: iOS 4.0 direct download link for iPod 3G, 2G, iPhone 3G, 3G S ipsw offline installer, manually install iOS 4.0 ipsw

Tack så mycket för hjälpen. Tankar när firmware nu.
Är det bara jag som är dålig eller är PwnageTool bara till Mac? Kanske borde nämnt att jag kör windows :/

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats jailbreaka den, låsa upp den och fått in ios 4.
Allt funkar bra utom 3g-internet och mms. Någon som vet hur jag fixar det? Överallt på nätet står det att man ska fylla i inställningarna manuellt i settings/network. Det finns dock inga sådana inställningar i min mobil. Jag kan bara stänga av/på mobildata.

Använder 3 som operatör för övrigt.