Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

Lite dött i filmfronten för mig, nu när VM är igång. KniFF, kollar du inte på VM?

Haha, det har blivit väldigt lite VM so far

The Conversation - 8/10

Gene Hackman visar än en gång hur skicklig och mångsidig han är som skådespelare. Det finns några scener i filmen som jag fann väldigt skrämmande. Riktigt spännande här och där men bör betonas som en dramathriller för er som är intresserade.

Green Zone - 7/10

Innehållet kan man diskutera i all oändlighet. Personligen valde jag att ta det som en film och den är enligt mig underhållande. Inte i klass som Bourne-filmerna men above average.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

The Island, 9/10, första gången jag såg den tyckte jag inte den var speciellt bra men nu är den underbar

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Descent part 2

Uppföljaren till den hyfsade Descent filmen. handlar om ett gäng tjejer som stöter på hemskheter i en grotta och uppföljaren (som bara kändes konstigt med en uppföljare då ettan lämnade mer att förundras över)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Såg Wolfman igår. Tyckte inte om hur varulven såg ut och handlingen var något fattigt. Kändes som att man hoppade direkt in i filmen utan att handlingen storyn förklarades ordentligt och allt hände spontant utan att man riktig hängde med.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Göta kanal 3, inte helt värdelös om man bortser från att jag inte såg en enda rolig scen. Storyn var larvig, men skulle det bara ha funnits någon humor med i filmen så skulle det kunna gå att se filmen.
Det enda som lite roligt var att Magnus Samuelsson var med, dock var scenen där motorcyklarna välte dåligt gjord.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Smala Sussie, jag vet inte hur många gånger jag sett den nu men lika bra varje gång man ser den

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Smala Sussie, jag vet inte hur många gånger jag sett den nu men lika bra varje gång man ser den

"Fyra bara? Ska ju va fullsatt, vi har ju Stanley Kubrick-festival. Alltid fullsatt då."

Smala Sussie är en bra film. En av de svenska man borde ha sett.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Helt klart! Jaws, Star Wars, Alien, 2001: A Space Oddysey mfl håller hög nivå trots årgången

A Space Oddysey... förbannat bra film. Alla borde se den!

Permalänk
Medlem

Solomon Kane - 6/10

Helt ok film

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Hot Tub Machine - ?/10

Stängde av efter 45 minuter, kände att jag slösade bort min tid (filmen har för låg budget och jag log max ett par gånger)

Risky Business - 6/10

Tom Cruise classic, kul att se om lite gamla filmer

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Wolfman. 6/10 Allt har gjorts förut, inklusive storyn, men hyfsat bra skådespeleri.

Permalänk

G.I Joe

Den här filmen påminde som fan om Austin Powers förutom att den inte var rolig. Det enda filmen has going for it är explosioner och urringningar, vilket jag iofs hade kunnat räkna ut på förhand kanske..

EDIT: Jag diggade dock den där onda doktorn spelad av Joseph Gordon-Lewitt. Han tog ju inte sin roll på allvar nånstans utan ansträngde sig verkligen för att framhäva sig själv som en riktig såndär evil genius klyscha han var rolig helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Hot Tub Machine - ?/10

Stängde av efter 45 minuter, kände att jag slösade bort min tid (filmen har för låg budget och jag log max ett par gånger)

Älskade Hot Tub Timemachine 9/10 !
Klockren film!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Älskade Hot Tub Timemachine 9/10 !
Klockren film!

Jag kan tyvärr inte hålla med, kikade på trailern precis och inte ens den är kul. Hade nog fungerat bättre med en annan cast.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

The Verdict - 7.5/10

Paul Newman i ett rättsdrama, rätt bra faktiskt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Blood and Bone – 6.5/10

Rätt så underhållande rulle, dock inget speciellt. Fighting-scenerna får i alla fall godkänt, förväntade mig riktigt ruttna fighting-scener.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

In Love and War - 6/10

Såg den på trean nu precis. Inte min typ av film direkt, jag såg den bara för att... Öh, ja ni vet. Helt OK dock, trevligt tidsfördriv.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Universal Soldier: Regeneration – 6/10

Filmen hade varit så mycket bättre om både Van Damme och Dolph Lundgren hade fått mer screentime. Det är dessa två herrar som gjorde hela Universal Soldier. Nu tror jag inte att de ens hade en huvudroll i denna filmen.
Rätt så medelmåttig film annars, trodde den skulle vara riktigt rutten men det är den inte. Såg förresten filmen pga. barndomsminnen, Universal Soldier var det bästa som fanns när man var liten.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Alice in wonderland - 7/10

Såg den nya versionen, helskön.
I några av stadierna av skapandet av denna storyn/film måste viktiga beslutsfattare varit klart syrade...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

A Space Oddysey... förbannat bra film. Alla borde se den!

Det är nog en av de tristare filmer jag sett.
Vilket är lite underligt mtp att jag verkligen gillar Sunshine, och långsamma 'närbild-på-mänskoögat-i-extrema-situationer' har de ju båda två.

Såg både Get Smart och Hot Tub Time Machine nyligen. Gillade den första mer än jag trott att jag skulle och den andra mindre.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Harry Potter 1-6 - ~7/10

The Great Escape - 8.5/10

Papillon - 8/10

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Godzilla 2000

9/10

Efter ha sett Godzilla 2000 kan jag äntligen förstå hur en världens största ekonomier kan ha en utlandsskuld på 200% av BNP. All den förstörelsen som en muterad super ödla genomför förklarar en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Det är nog en av de tristare filmer jag sett.
Vilket är lite underligt mtp att jag verkligen gillar Sunshine, och långsamma 'närbild-på-mänskoögat-i-extrema-situationer' har de ju båda två.

Pröva uppföljaren 2010.. den är faktiskt riktigt bra. Dock inte lika bra som boken, men ja, så är det ju aldrig

Permalänk
Medlem

Bullitt - 7.8/10

Classic! Biljakten mellan Mcqueen och skurkarna är minst sagt legendarisk. Lite intressant trivia kring den är att stuntmannen Bill Hickman som kör Chargern (skurken med glasögon) var god vän med James Dean och även först på plats då Dean kraschade och dog, han brukade ofta bogsera "Little Bastard" till tävlingar och liknande. Bill var också stuntförare i The French Connection samt The Seven Ups som är andra klassiska filmer med kända biljakter. Mustangen kördes till stor del av Mcqueen själv men för de farligare stuntsen hyrde man in Bud Ekins.

Vad gäller jakten i sig så var de två Chargers man använde aldeles för snabba (440cid, 375 hk) jämfört med de två mustanger (390 cid, 325 hk) som användes, så de sistnämda modifierades kraftigt vad gäller motor, bromsar och väghållning medans man bara behövde fixa till fjädringen på de andra för att fixa hoppen som syns i filmen. För övrigt hörs ljudet från mustangen endast ett fåtal gånger i filmen då man ersatt ljudet med det från en Ford GT40.

Repo Men - 6.5/10

Hade förväntat mig något mycket sämre, men ändå en okej action som var underhållande! Ta det dock för vad det är, en pangpang-rulle.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Wolfman - 8/10

Har hört både gott och ont om den men jag tyckte den var bra Men sen kan jag hålla med om att varuvlen kunde gjorts lite bättre kanske, hur kan jag inte svara på men det var något

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Sunshine

En av de vackraste sci-fi rullarna jag sett. Det är något av en psykologisk thriller i rymden där ett gäng astronauter ska dra upp till solen och få liv i solen igen. Fanns kanske mycket som inte var riktigt vetenskapligt korrekt, men det bryr jag mig inte om. Den här filmens starka sida är cinematografin som, tillsammans med ett grymt bra/passande soundtrack skapar en riktigt stämningsfull atmosfär genom hela filmen.

Permalänk
Medlem

Farsan - 7/10

Väldigt lik Jalla Jalla, skön sommarrulle. Man väntar på att någonting ska hända hela tiden, och det händer riktigt aldrig. Enkel film, ett par sköna skratt. Rekommenderas!

Permalänk

Clash of the Titans
2/10

Nu skojjar jag inte, jag ger fan filmen 2/10. Det enda som får mig att ge filmen en 2'a istället för 1'a är hur bra den är visuellt med effekter och så. Men skådespeleriet, story och makeup. Det är ju den fetaste facepalm'en jag dragit i mitt liv!

Människor med nå jävla masker och kostymer köpta från BR-leksaker försöker se skräckinjagande ut medans det gapar rakt ut i luften som ett monster, glöm därtill inte bort skådespeleriet.
Storyn då, den behöver jag inte ens gå in på. Gudar i form av B-skådisar sitter uppe i nå jävla rum med en spelkarta framför sig och använder sig av pjäser.

Som om inte det vore nog försöker dom lägga till lite humor och komedi i hela gröten.
Dom rider på en skorpion (jag vet fråga mig inte) då en av killarna säger "This thing makes me feel sick" varpå den andra säger "Trust me, its better to be on one than in one" varpå alla börjar skratta.
Vafan gör man i detta skede, ska jag stänga av filmen eller fortsätta? Maud Olofsson skulle kunna dra ett roligare skämt, utan att ens försöka.

Det är så många gånger i filmen jag suckade och försökte gömma mig bakom tröjjan så man tror att dom som gjort filmen medvetet försökt få allting att vara så förjävligt och träligt som möjligt för tittaren.

Nej, snälla ni, för er egen mentala stabilitet, undvik denna film!
Köp lite pastejjpennor, trasor, leksaks-slem och röstförvrängare och klä ut er till tomtar och troll och börja spela in en film på mobilen så är ni fan inte långt ifrån klassen på denna film.

Tack.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Såg Harry Potter och halvblod prinsen. Efter att man har läst böckerna så är filmerna otroligt dåliga

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Clash of the Titans
2/10

Nu skojjar jag inte, jag ger fan filmen 2/10. Det enda som får mig att ge filmen en 2'a istället för 1'a är hur bra den är visuellt med effekter och så. Men skådespeleriet, story och makeup. Det är ju den fetaste facepalm'en jag dragit i mitt liv!

Människor med nå jävla masker och kostymer köpta från BR-leksaker försöker se skräckinjagande ut medans det gapar rakt ut i luften som ett monster, glöm därtill inte bort skådespeleriet.
Storyn då, den behöver jag inte ens gå in på. Gudar i form av B-skådisar sitter uppe i nå jävla rum med en spelkarta framför sig och använder sig av pjäser.

Som om inte det vore nog försöker dom lägga till lite humor och komedi i hela gröten.......................................................................................................

Kan bara hålla med, riktigt dålig film PUNKT