Permalänk
Medlem

Phase Two

Frågeställning: När startar betans andra fas, när slutar den, och vad innebär den (öppen?)?

Finns ingen officiell information för tillfället, men så fort det finns, uppdatera i tråden.

Permalänk

Nu hittar jag inte länken, men det ryktas om att den kommer börja i slutet av juni. Vilket egentligen inte känns helt orimligt då de troligen inte kommer ha igång betan enda in till releasen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Det här e ren spekulation av mig men jag tror inte att dom kommer ha någon öppen beta då dom släppt ut ett väldigt stort antal beta nycklar redan.

Permalänk
Medlem

spelet släpps väll snart? då lär dom nog finpolera tills release

Permalänk
Skrivet av contra:

spelet släpps väll snart? då lär dom nog finpolera tills release

De kommer ha igång betan innan release, så mycket är sagt, frågan är bara när de startar den igen.

Som Crom skrev så tror inte jag heller att de kommer ha en öppen beta, men det är nog ingen omöjlighet att de släpper in fler testare inför "uppstarten" av fas 2.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Bah
Sjutton ska man hitta på då under de soliga dagar vi kommer ha under sommaren tills det släpps?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall det kommer att fungera att köra Beta fas 2 när man haft nyckel och spelat fas 1. Eller kommer det bli så att man måste ha ny nyckel eller något liknande, så att det är helt back to square one?
Kan tillägga att när jag går in på spelet nu så kommer ett annat meddelande upp än jag fick förrut, så någoting är garanterat på gång. Följande (orangea) meddelande kommer direkt när man startar spelet:
"You are trying to login using a client version not regonized by the battlenet service"
Tidigare fick man bara det där basic meddelandet med "play offline" knappen (som inte funkar) osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SammeJ:

Är det någon som vet ifall det kommer att fungera att köra Beta fas 2 när man haft nyckel och spelat fas 1. Eller kommer det bli så att man måste ha ny nyckel eller något liknande, så att det är helt back to square one?
Kan tillägga att när jag går in på spelet nu så kommer ett annat meddelande upp än jag fick förrut, så någoting är garanterat på gång. Följande (orangea) meddelande kommer direkt när man startar spelet:
"You are trying to login using a client version not regonized by the battlenet service"
Tidigare fick man bara det där basic meddelandet med "play offline" knappen (som inte funkar) osv.

Det kommer funka med den gamla beta nyckeln.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Inget är som väntans tider.

Jag kommer nog dö lite lätt om jag tvingas spela SCBW hela den här veckan också i väntan på SC2-betan.

Permalänk
Medlem

Ska inte SC2 börja säljas den här månaden? Om inte betan drar igång snart igen så lär det ju inte bli mycket betatestande av innan slutgiltiga versionen kommer. Jag förbokade mitt ex för snuskigt länge sedan, så jag bör i alla fall få det i tid

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

De finns rykten om att beta phase2 kommer släppas idag runt lunch PDT (dvs runt kl 20 ikväll vår tid) men personligen så tror jag dom kommer ta det i samma veva som wow går ner för maintanence inatt! Önsketänkande kanske men man kan ju hoppas

Visa signatur

Pixel 7a | Fungerande PC | Switch OLED | Epagneul Breton | Labrador Retriever

Permalänk

Ja det kommer nog bli denna veckan. Dom har sagt att fas 2 kommer att vara i 2 veckor så senast den 13 måste betan ha släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linsu:

De finns rykten om att beta phase2 kommer släppas idag runt lunch PDT (dvs runt kl 20 ikväll vår tid) men personligen så tror jag dom kommer ta det i samma veva som wow går ner för maintanence inatt! Önsketänkande kanske men man kan ju hoppas

Var har du hört om dem ryktena? Och förmodligen så tippar jag på imorgon onsdag för då brukar det väll vara patch dag om jag inte minns fel?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Var har du hört om dem ryktena? Och förmodligen så tippar jag på imorgon onsdag för då brukar det väll vara patch dag om jag inte minns fel?

På bnet forumen är det beta hysteri men det verkade som att det stora ryktet (som inte är bekräftat på något sätt) var idag tisdag eller onsdag i samband med wow maintanence eftersom det hela ska integreras med facebook och liknande.. Vi får väl se! Bara det komme snart för min semester är slut på söndag

Visa signatur

Pixel 7a | Fungerande PC | Switch OLED | Epagneul Breton | Labrador Retriever

Permalänk

Personligen så hoppas jag det släpps idag (onsdag) eller imorgon, mest för att det skulle ge mer tid till utvecklarna utifall att man hittar en bugg (vilket kommer att ske).

Men av någon anledning så tror jag inte det drar igång förens på söndag eller måndag, beroende på vilken som anses vara första dagen på den nya veckan hos Blizzard.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Nu laddar den ner en ny patch för mig

EDIT: Nytt utseende på loadern hihi.. 2% klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av drewi:

Nu laddar den ner en ny patch för mig

EDIT: Nytt utseende på loadern hihi.. 2% klart

JAAAAA den patchar!! :D:D

Notera att den just nu bara patchar om man har senaste uppdateringen innan BETA 1 gick ner? Jag testade med min nyinstallerade SC2 och den patchade ej, medans den som jag hade på laptopen patchar (installation sedan tidigare och senaste patchen sedan BETA nr 1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drewi:

nu laddar den ner en ny patch för mig

edit: Nytt utseende på loadern hihi.. 2% klart

omg omg omg

Permalänk
Medlem

neeej "battle.net is down for maintenance"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ibland gillar jag att ha fel även om "battle.net is down for maintenance", så är det ett ganska tydligt täcken på att det drag igång någon ikväll elller imorgon.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Permalänk
Medlem

NU bör ni starta igång SC2 för att börja ladda ner nya patchen!!!!! :DD1oene111

Edit: Oj jag var tydligen långt ifrån först men jag blev så ivrig så jag bara skrev

Permalänk
Medlem

Kanon! Och imorgon får jag även mitt nya headset!
Hoppas bara det kör igång nu den här veckan, då ses vi på bnet!

edit:
Var ju ingen liten patch heller. ca 400MB

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Helvete jag kan inte ladda ner patchen, när jag startar spelet så kommer jag till login skärmen. Och det står inget om någon eventuell patch.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Helvete jag kan inte ladda ner patchen, när jag startar spelet så kommer jag till login skärmen. Och det står inget om någon eventuell patch.

Har du US-versionen så har patchen inte släppts än.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Har du US-versionen så har patchen inte släppts än.

Jag använder eu verisonen såklart,

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Har du patch 15 installerad? om det är en helt nyinstallation så funkar det inte.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Samma för mig blommaNN, antar att den går att ladda ner lite senare när inte "battle.net is down for maintenance" ..

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Har du patch 15 installerad? om det är en helt nyinstallation så funkar det inte.

Ok, isf beror det på det... Varför går det inte då? låter ju helt rubbat.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.