Permalänk
Medlem

Wet Dream V2.....

Jahapp.. då var det dags med version 2 av WET DREAM.

Denn gången sparas det inte på så mycket, utan kommer att köra på det värsta.... och då kanske många undrar .. VARFÖR?!?!?

Mitt svar : Varför INTE, jag röker inte, snusar inte, dricker inte, inga andra dyra hobbys, utan har min dator som jag pillar med.

Wet Dream 1 om jag får kalla den så, var ett grymmt bygge, men fick mersamk samt att det kändes som om nått fattades.. kände mej inte riktigt nöjd helt enkelt.

DET... blir det ändring på denna gång.

Detta kommer att bli specen på den nya:

CPU:
Det kommer att bli 2 st cpu på samma moderkort, och det blir 2 st Intel Xeon X5680, på vardera 3,33 ghz vilket är i stort sett samma cpu som min nuvarande 980x, men dessa har dubbla qpi vilket behövs för att köra 2 st på samma bräda.

Moderkort:
Det blev ett ganska enkelt svar... EVGA Classified Super Record 2 .. för att ... det är bra.

MINNEN:
Lite oklart ännu... läser lite om vilka man skall ha, så jag lämnar denna blank för tillfället.

HDD:
6 st intel X25-M i raid 0.. dessa har redan införskaffats och får därmed bli den förssta bilden för detta bygge

CD/DVD/BLU-RAY:
LG Bluray Brännare, beställd men inte mottagen ännu. En st LG BH10LS30.. som är lite snabbare än den som finns i Wet Dream 1

GRAFIKKORT:
Det beror lite på.. har 4 st gtx 480 så gott som i handen men kan lika gärna bli om jag lyckas få tag på 2 st ASUS AERES HD5970 4GB. Men det vet jag på måndag

CHASSI:
Dett aär det enda jag inte bestämt ännu, har faktiskt ingen aning, utan tror jag vill få hem moderkortet först o sen ev bygga ett själv vilket det lutar åt.

NÄTAGG:
2 st Be Quiet Dark Power Pro 8 1200w, INGET annat!

KYLNING:
Vattenkylning till båda cpu och alla grafikkort troligen från EK WATERBLOCKS då jag har hafft dem förut och är otroligt nöjd. Det mesta i mitt nya system kommer komma därifrån Fläktar, kommer införskaffas nya nocktua som lämnas in för lackning i den färg som kommer att väljas tillsammans med radiatorer och chassi, såvida jag inte skaffar en spruta själv o fixar det.. fattas lite ork för det nu i sommarvärmen

SKÄRMAR:
Beror ju lite på om det nu blir nVidia kort i .. då blir det LG W2363D, vilket är LG:s 3D-skärmar, blir det nya atikort.. behåller jag dom jag har nu LG W2453V, och givetvis 3 skärmar av varje sort vilken det nu blir.

ÖVRIGT:
Sleevning givetvis av samtliga kablar, vilket kommer ta EVIGHETER

Detta bygge kommer ju att ta ett tag, efterssom alla saker inte kommera tt finnas på lager nu direkt, så ha tålamod. Det jag kan lova är att denna gången skall jag vara med med kameran, den nya eos550d från första taget till sista o posta bilder löpande.

Är det några frågor är det bara att skicka pm, så vida det inte rör sej om ekonomiska frågor, jag kanske har ärvt, jobbat stenhårt, fått pengarna eller vad som helst, garanterar dock att jag INTE lånar pengar för en sådan sak. Så, nu är den frågan utredd!

Så håll utkik, kommer bilder och komentarer löpande!

Over and out...

Wet Dream V2.....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Saknar ord .. O.o

Permalänk
Medlem

röker inte, snusar inte, dricker inte, inga andra dyra hobbys har jag heller precis som du, men känns ändå slöseri med pengar att köpa t.ex ares grafikkort... får mer "kick" av att bygga så prisvärt som möjligt istället, aja ,men det är bara mina 50 öre....

Ska bli roligt att följa galleriet hur som helst!=)

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk

Väntar spänt på uppdateringar!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Borde du inte skaffa Enermax nätagg om du ska ha de bästa hela vägen

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Hoppas detta blir mer estetisk tilldragande, då vi alla vet att det helt klart kommer vara en prestanda orgie

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Borde du inte skaffa Enermax nätagg om du ska ha de bästa hela vägen

Njae.. inte fått nåra bra vibbar av enermax, tycker det verkar som ett budget märke.... har säkert fel, men har ingen erfarenhet alls av det märket.

OM jag får tag på, kommer jag ev stoppa i 2 st Silwerstone strider 1500w

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

ge mig en ssd och få en kram?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

ge mig en ssd och få en kram?

haha ger han 2 kramar :ooo
Ne men vafan detta blir kul och följa!

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

insane hoppas på två ARES

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte riktigt häller vad som är mest extremt av fyra 480 eller två Ares? Men väntar för övrigt på de andra bilderna

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Riktigt nice!

Tycker dock att du ska gå på flera 480 kort istället för ATI då nvidia skalar bättre med fler GPUer. Sedan är ju 480 det bästa kortet prestandamässigt på marknaden, och du skulle ju ha det bästa och inget annat, så kör på 480 korten Annars är ju 4st 5870 mycket mer prisvärt, men den aspekten verkar du inte ha iaf så..

Och ska du verkligen få ut max av din dator så måste du ju ha en(eller tre) grym(a) skärm(ar) och då duger det inte med lågupplösta små skärmar med TN paneler.

Satsa istället på någon av dessa skärmar, det är nog det bästa du kan få tag på bildmässigt i dagsläget.
DELL 3008WFP ULTRASHARP 30# WIDE TFT TCO-99 BLACK - IPS-panel, 2560x1600 upplösning, HDMI & Displayport - Produktinformation

DELL U2711 ULTRASHARP 27" WIDE TFT BLACK - Unik 27" IPS-skärm med 2560x1440 upplösning! - Produktinformation

Har själv 30"arn och kan inte säga annat än att det är GRYMT att spela FPS spel och tom WoW blir en bra mycket större upplevelese, färgerna och storleken är helt underbar, sen om du skaffar 3st så kommer det ju bli en helt sjuk spelupplevelse.

Permalänk
Avstängd

jag röker inte dricker inte men skulle få va utan snus i 40 år om jag skulle ha råd med sånna saker ska bli kul o se ! :D:D

Permalänk

vad gör du med gamla datorn? säljer?

Permalänk
Medlem

Grymt! Väntar spänt på fler bilder!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk

Skulle gärna vilja se lite bilder på ditt hem också

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Har själv 30"arn och kan inte säga annat än att det är GRYMT att spela FPS spel och tom WoW blir en bra mycket större upplevelese, färgerna och storleken är helt underbar, sen om du skaffar 3st så kommer det ju bli en helt sjuk spelupplevelse.

Och CS funkar bra på den ?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lambi:

Och CS funkar bra på den ?

CS fungerar utmärkt på den, ingen skillnad mot någon mindre LCD skärm, skulle jag spela cs seriöst fortfarande så skulle jag dock sitta med en 21" CRT

CRT kan man inte jämföra med för det är ju fortfarande 10x bättre i just CS med tanke på HZen, responstiden och hur rekylen beter sig med högre HZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

CS fungerar utmärkt på den, ingen skillnad mot någon mindre LCD skärm, skulle jag spela cs seriöst fortfarande så skulle jag dock sitta med en 21" CRT fortfarande

CRT kan man inte jämföra med för det är ju fortfarande 10x bättre i just CS med tanke på HZen, responstiden och hur rekylen beter sig med högre HZ.

Om några år med LED-teknologin kanske vi kan få tillbaka +120hz på skärmar med <1920, och då få tillbaka iaf lite av CS-känslan, dock på större skärmar... Hoppas

Permalänk
Medlem

Grymt!

Gjorde en liten snabb priskalkyl för att få en uppfattning av kostnaden av ditt, ja så vill säga "lilla bygge", och kom upp i cirka 80 000kr ganska snabbt. Detta var för 2st CPU, Moderkort, 4st 480, 3st 3D skärmar, 2st Quiet dark power 1200 nätagg, 6st Intel ssd och Blu-ray brännaren. Nu är inte vattenkylning, ram-minnen, sleeving tillbehör, chassi, eller lackeringskostnader inkluderade. Nu har jag ingen som helst koll på vad vattenkylningen kommer attkosta, men bygget kommer nog att gå på en bit över 100 000kr om jag inte är helt ute och cycklar.

Oavsett kostnad, ett redigt bygge i alla fall. Ska bli mycket intressant och följa galleriet.

Permalänk

JA!
njuter av varje galleri du lägger upp, inga pengar sparas in, bara ren prestanda!

ser fram imot resultat

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Har du inget bättre att lägga pengarna på? Typ dator saker.

Oj fel forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

vad gör du med gamla datorn? säljer?

Ärligt talat vet jag inte vad som kommer hända med den gamla... jag trodde min son ville ha den men han har sitt xbox360 och sin ps3:a i huvet hela tiden och bryr sej inte om datorn så mycket som jag hade hoppats på. Han tyckte däremot att det var kul att bygga!

Så... ändrar han sej inte... så kommer den att säljas förmodligen, antingen hel eller i delar. Men det återstår som sagt att se..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Riktigt nice!

Tycker dock att du ska gå på flera 480 kort istället för ATI då nvidia skalar bättre med fler GPUer. Sedan är ju 480 det bästa kortet prestandamässigt på marknaden, och du skulle ju ha det bästa och inget annat, så kör på 480 korten Annars är ju 4st 5870 mycket mer prisvärt, men den aspekten verkar du inte ha iaf så..

Och ska du verkligen få ut max av din dator så måste du ju ha en(eller tre) grym(a) skärm(ar) och då duger det inte med lågupplösta små skärmar med TN paneler.

Satsa istället på någon av dessa skärmar, det är nog det bästa du kan få tag på bildmässigt i dagsläget.
DELL 3008WFP ULTRASHARP 30# WIDE TFT TCO-99 BLACK - IPS-panel, 2560x1600 upplösning, HDMI & Displayport - Produktinformation

DELL U2711 ULTRASHARP 27" WIDE TFT BLACK - Unik 27" IPS-skärm med 2560x1440 upplösning! - Produktinformation

Har själv 30"arn och kan inte säga annat än att det är GRYMT att spela FPS spel och tom WoW blir en bra mycket större upplevelese, färgerna och storleken är helt underbar, sen om du skaffar 3st så kommer det ju bli en helt sjuk spelupplevelse.

Skulle isåfall ev vara 27" skärmen.. 3 st 30" vet jag inte får plats... sen känns det faktiskt ärligt liiite väl mycket med 45.000 för 3 st skärmar, även om dom e grymma.

Men skall kolla in den 27":an lite mer.. tack för tipset.

Någon anan som har nått förslag på chassi? Men DEFINITIVT inget plast chassi.. förslag som leder till ett ev inköp.. belönas med en liten gåva..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Skrivet av MR Axis:

Skulle isåfall ev vara 27" skärmen.. 3 st 30" vet jag inte får plats... sen känns det faktiskt ärligt liiite väl mycket med 45.000 för 3 st skärmar, även om dom e grymma.

Men skall kolla in den 27":an lite mer.. tack för tipset.

Någon anan som har nått förslag på chassi? Men DEFINITIVT inget plast chassi.. förslag som leder till ett ev inköp.. belönas med en liten gåva..

Lian Li, definitivt. Skulle själv valt Lian Li PX-X1000B Svart - Inet.se om jag hade pengarna. Stort, gediget (!) chassi med mycket utrymme.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

Ärligt talat vet jag inte vad som kommer hända med den gamla... jag trodde min son ville ha den men han har sitt xbox360 och sin ps3:a i huvet hela tiden och bryr sej inte om datorn så mycket som jag hade hoppats på. Han tyckte däremot att det var kul att bygga!

Så... ändrar han sej inte... så kommer den att säljas förmodligen, antingen hel eller i delar. Men det återstår som sagt att se..

Du kan få adoptera mig, tro mig jag skulle aldrig neka dina fina presenter Btw lyxfällan nästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickard11:

lian li, definitivt. Skulle själv valt lian li px-x1000b svart - inet.se om jag hade pengarna. Stort, gediget (!) chassi med mycket utrymme.

+1

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

WWW-ONLINE finns ett par riktigt fina chassin, handgjorda och mycket välarbetade. De ska börja med världssäljning nu i juli står det på sidan.

Sedan så är Lian Li:s nya PC-X1000 ett stort och rymligt chassi med plats för allt vad man kan tänka sig.

/Fredrik

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

Skulle isåfall ev vara 27" skärmen.. 3 st 30" vet jag inte får plats... sen känns det faktiskt ärligt liiite väl mycket med 45.000 för 3 st skärmar, även om dom e grymma.

Men skall kolla in den 27":an lite mer.. tack för tipset.

Någon anan som har nått förslag på chassi? Men DEFINITIVT inget plast chassi.. förslag som leder till ett ev inköp.. belönas med en liten gåva..

Du kan ju kolla på Mountain Mods sida dom har många olika rymliga chassin.
Du kan också modifiera ett av deras 14 chassin på den här sidan Mountain Mods CYO Picker.

Permalänk
Medlem

Lian Li har också två andra intressanta chassin som har support för just dubbla nätaggregat.

PC-A70F - Snyggt med plats för två nätagg.
Länk - Lian Li Industrial Co., Ltd.

PC-A71F - Ännu mer stilrent än det ovan enligt mig, har också support för två stycken nätagg.
Länk - Lian Li Industrial Co., Ltd.

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M