Android 2.1 till hero ute nu.

Permalänk

Android 2.1 till hero ute nu.

Den är nu officielt släppt!!!! Ska fixxa så fort jag kommer hem

Ska tydligen vara lite komplicerat att installera den, jag tycker vi kan samlas i denna tråd och hjälpa varandra så alla får sina uppdateringar:)

Återkommer när jag kommer hem!

HTC - Support
2.1-uppdateringen för Hero är nu en verklighet [Äntligen] | Swedroid

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk

2.1

När kommer 2.2 till Desire då?

Permalänk
Medlem

Settings->About phone->System software update->Check now

Så svårt är det ändå inte.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Kors i taket!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Jag har inte Settings->About phone->System software update->Check now detta på min mobil:S
Har dock inte installerat den förberedande uppdateringen som kom i början av juni, har du den? Hur får man den om man inte vill gå via hemsidan?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk

OMG det funkar utan sladd och utan den förra updateringen. Bytte bara datum och den började tanka ner direkt!!!! HÅLLER PÅ NU WDOWODWODOWOD:D:D::D

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Om ni inte har valet att leta efter uppdateringar i telefonen så kan ni ställa fram datumet ett år och ha på det mobila nätverket så kommer det en fråga om ni vill uppdatera. Håller på med kollegans just nu, tänkte köra min när jag sett att det gick bra för honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Om ni inte har valet att leta efter uppdateringar i telefonen så kan ni ställa fram datumet ett år och ha på det mobila nätverket så kommer det en fråga om ni vill uppdatera. Håller på med kollegans just nu, tänkte köra min när jag sett att det gick bra för honom

Om man ställer fram två år får man kanske tillgång till FroYo!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

OBS viktig fråga:
Måste jag backa allting först ? Eller finns min data kvar (mina användarkontakter etc). ?
Installationsanvisningen rekommenderar back up.. Får ni "wipeade" telefoner efter uppdateringen ?

Permalänk

Funkar klockrent för mig! Smidig nedladdning och installation, alla apps, settings osv. är kvar och allt verkar fungera. Det enda är att det återgår till standard-tema men det är ju bara att fixa på ett par minuter

Enda "problemet" jag har är att som aktuell position vid väder-appen är "Sverige"...Visserligen stämmer det att jag är i Sverige men tidigare fick man ju fram aktuell stad?

Skrivet av Oldskool:

OBS viktig fråga:
Måste jag backa allting först ? Eller finns min data kvar (mina användarkontakter etc). ?
Installationsanvisningen rekommenderar back up.. Får ni "wipeade" telefoner efter uppdateringen ?

Som jag skrev var allt mitt kvar, kontakter, inställningar, wifi-spots, apps, bilder, musik...allt utom temat, vilket jag fixade som jag ville ha det på 2 minuter

Permalänk
Medlem

Perfekt! Tankar nu! :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Funkar klockrent för mig! Smidig nedladdning och installation, alla apps, settings osv. är kvar och allt verkar fungera. Det enda är att det återgår till standard-tema men det är ju bara att fixa på ett par minuter

Enda "problemet" jag har är att som aktuell position vid väder-appen är "Sverige"...Visserligen stämmer det att jag är i Sverige men tidigare fick man ju fram aktuell stad?

Som jag skrev var allt mitt kvar, kontakter, inställningar, wifi-spots, apps, bilder, musik...allt utom temat, vilket jag fixade som jag ville ha det på 2 minuter

Ta bort väder-appen och lägg till igen. Då får du välja stad.

Permalänk
Skrivet av Caveo:

Ta bort väder-appen och lägg till igen. Då får du välja stad.

Okej du menar avinstallera helt och installera igen? Ta bort widgeten och lägga till igen funkade inte.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Installerar nu. Vad blir skillnaden om man får fråga?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Någon mer som har följande buggar efter uppdatering till 2.1:

När alarmet ringer så kan man inte längre snooza med volymknapparna utan måste trycka på skärmen.
Den visar ofta att man har ett oläst meddelande på meddelandeikonen trots att man har läst meddelandet.
Om man inte backar ut ur ett meddelande utan bara trycker på "Home" så varken vibrerar eller spelar telefonen upp ljud när man får ett nytt meddelande i samma tråd.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag fick en uppdatering idag, "Over the air", är detta 2.1? Jag fick även en annan OTA uppdatering för 2-3 veckor sedan, vad var detta?

Någon som kan sammanställa en lista på vad som är nytt/uppdaterad, något visuellt?

Tack

EDIT:
Härligt med en rejäl uppdatering av det visuella, vad är nytt annars då? Optimering, nya stöd/kompatibilitet etc?

Permalänk
Medlem

Kul att uppdateringen är ute, jag har dock inte haft någon lycka med den.

Har provat datumtricket utan att något meddelande om uppdatering dycker upp, bör tilläggas att jag inte fått någon uppdatering alls, inte förberedande heller.

Jag köpte min telefon i England och är just nu i Rumänien, vet inte om det har någon betydelse men...

Är det något jag har missat eller kan jag helt enkelt inte få uppdateringen? Behöver man koppla upp sig mot något speciellt nät eller liknande?

Eftersom att jag inte har fått föreberedande uppdatering så finns inte heller Settings->About phone->System software update->Check now

Tacksam för svar.

EDIT: Läste nyss ett foruminlägg med en tutorial där det verkar som att man måste installera en ROM från androids hemsida först för att det överhuvudtaget ska fungera. Det enda som verkar vara lite tråkigt är att allt försvinner på telefonen då. Stämmer det att jag måste köra denna uppdatering manuellt först?

How to upgrade HTC Hero to Android 2.1 ? SimpleEditions

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk

Nu har jag haft 2.1 ett tag men i morse när jag vaknade så såg jag att det fanns en ny uppdatering. I tron om att detta var 2.2 så installerade jag denna och det gick utan problem förutom att nästan alla HTC's widgets verkar ha försvunnit, såsom klocka, kalender, favoritkontakter, musikspelare osv.

Någon som har en aning om vad detta var för uppdatering??

EDIT: Startade om så var de tillbaka.