WH 40,000: Dark Millenium Online

Permalänk
Medlem

Det viktigaste i den här frågan är att de inte blir störda av utgivaren, Det är då det går åt helvete. EA rushade faktiskt ut Warhammer för att de kände för att få lite wow-pengar.

Blizzard blev aldrig rushade av någon och kunde därför släppa en mer slipad och fokuserad produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Det viktigaste i den här frågan är att de inte blir störda av utgivaren, Det är då det går åt helvete. EA rushade faktiskt ut Warhammer för att de kände för att få lite wow-pengar.

Blizzard blev aldrig rushade av någon och kunde därför släppa en mer slipad och fokuserad produkt.

EA ville få ut war ja, men det var mythic som inte kunde leverera, de var mer än ett år sena med produkten när den lanserades och ändå i ruggigt dålig kvalitet och inte lyckades de ordna upp det heller till skillnad från funcom som ordnade upp age of conan. Olika spelstilar men bägge stora mmo's. De måste ha insett att det skulle krävas för mycket pengar och tid för att ordna upp produkten så de släppte den ändå i hopp om att dra in en hacka pengar i stället för att plöja ner åtskilliga miljoner mer i ett hopplöst projekt.

Normalt är det runt 200 utvecklare som arbetar på ett mmo under några år, det är en del att hålla ordning på och få struktur på samt effektivitet. Många företag har inte tillräckligt bra ledning och projektledare för att klara det.

Man sade när mythic lanserade warhammer online att det är ett etablerat företag med mycket erfarenhet i ryggen och det är sant men det tycks inte ha hjälpt dem.

Eftersom vi inte har någon insyn i dark millenium online's projektstyrning etc så är det bara att hoppas att de lyckas och vänta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Känner en del som jobbat på det projektet så vet ju hur det är lite på studion (Warhammer). Det var också en del dumma leads om vi säger så. Typ en viss man som var i rutan mer eller mindre jämt.

Funcom däremot vill jag inte kommentera så mycket. Men det är sant att Conan blivit mycket bättre än vid release. Tacka vet jag livstids gratis-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Eftersom vi inte har någon insyn i dark millenium online's projektstyrning etc så är det bara att hoppas att de lyckas och vänta.

Japp!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag på att få t.ex Terminator Armor så måste man göra en Epic Quest som i EverQuest 1. Quester som består av många och svåra delmoment och det sista momentet måste nästan ett helt guild hjälpa till med. Inte nån jävla random bag drop från en boss.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Det här verkar ju riktigt nice. Är ju ett fan av Dawn of war spelen så det skulle vara kul att testa spela warhammer 40k som ett mmo!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Personligen hoppas jag på att få t.ex Terminator Armor så måste man göra en Epic Quest som i EverQuest 1. Quester som består av många och svåra delmoment och det sista momentet måste nästan ett helt guild hjälpa till med. Inte nån jävla random bag drop från en boss.

Själv hoppas jag på minimalt med pve quests. Det skall vara pvp. Bara de som är värdiga bör få tillgång till terminator honors.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Själv hoppas jag på minimalt med pve quests. Det skall vara pvp. Bara de som är värdiga bör få tillgång till terminator honors.

Jag gillar mer PvE än PvP så jag hoppas som sagt på tvärtom. PvP saknar oftast utmaning som t.ex att ta ner en stor boss i PvE kan innehålla. Om du någonsin provat att organisera några pug warbands i WAR så vet du vad jag menar..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Jag gillar mer PvE än PvP så jag hoppas som sagt på tvärtom. PvP saknar oftast utmaning som t.ex att ta ner en stor boss i PvE kan innehålla. Om du någonsin provat att organisera några pug warbands i WAR så vet du vad jag menar..

Efter att du kört mot en boss ett par gånger så är det ju bara samma gamla grej igen, det blir en seg grind då. Det roliga är rvr. De slagen är mycket roligare i längden med mer variation och utmaningar och möjligheter.

Edit: Det jag tror du är ute efter finns i age of conan redan och lär finnas i sw:tor.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Efter att du kört mot en boss ett par gånger så är det ju bara samma gamla grej igen, det blir en seg grind då. Det roliga är rvr. De slagen är mycket roligare i längden med mer variation och utmaningar och möjligheter.

Edit: Det jag tror du är ute efter finns i age of conan redan och lär finnas i sw:tor.

Nja, jag spelade Age of Conan och bortsett från att det var en bugfest som sällan skådat denna värld var bossarna sjukt tråkiga. Jag körde dom allihopa. Jag förstår hur du tänker med att PvP är mer variation men jag säger samtidigt inte då i WAR tycker jag det är samma sak. Andra sidan springer mot en punkt, vi springer dit, tar över punkten, tar över fort, andra sidan kommer till fortet sen så låser vi zonerna och kör samma PvP/PvE instans i slutändan. Fast visst, i en icke så varierande värld är väl PvP:n mer varierande i slutändan.
Jag har inget emot PvP i WAR40k, jag hoppas bara det är mer än att bara ta över vissa punkter genom att stå på platsen i 3 minuter och eventuellt eliminera motståndet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Nja, jag spelade Age of Conan och bortsett från att det var en bugfest som sällan skådat denna värld var bossarna sjukt tråkiga. Jag körde dom allihopa. Jag förstår hur du tänker med att PvP är mer variation men jag säger samtidigt inte då i WAR tycker jag det är samma sak. Andra sidan springer mot en punkt, vi springer dit, tar över punkten, tar över fort, andra sidan kommer till fortet sen så låser vi zonerna och kör samma PvP/PvE instans i slutändan. Fast visst, i en icke så varierande värld är väl PvP:n mer varierande i slutändan.
Jag har inget emot PvP i WAR40k, jag hoppas bara det är mer än att bara ta över vissa punkter genom att stå på platsen i 3 minuter och eventuellt eliminera motståndet.

Pve så vet du att samma saker kommer inträffa, ingen variation alls.

I pvp så kan du köra olika strategier dels för att ta objekt men även för själva striderna och olika setups av grupper och vad de gör. RvR är tveklöst det mest roliga, dock krävs det ju en viss balans, om det är få motståndare är det ruggigt tråkigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vill minnas att War40k ska ha tre faktioner med, inte bara två som i WAR. Det gör rejäl skillnad för PvPn/RvRn det, det vet alla som har spelat t.ex Planetside och Dark Age of Camelot.

Permalänk
Medlem

Nu står det ju tyvärr på sidan att det skall bli bara två faktioner. Men det kan ju ändras än antagligen.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Vad jag fått för mig så skulle det passa lore-wise om varje ras var en egen faktion. Skulle vara grymt coolt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av pert:

Vad jag fått för mig så skulle det passa lore-wise om varje ras var en egen faktion. Skulle vara grymt coolt också

Då får vi nog bara två raser

Vissa av dem skulle behöva kunna alliera sig med vissa av de andra då och då... se bara på hur Eldar manipulerar allt och alla och Imperials skulle få rådäng utan backup från Space Marines då och då... skulle bli världens mest komplicerade mmo är jag rädd

Permalänk
Medlem

Önskar också ett nytt mmorpg med 3 faktioner och inte bara 2. DAOC ägde på den punkten (kanske finns fler än DAOC men det är det enda jag spelat ).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

The imperium skulle ju iaf få vara en ras. Dvs. Space Marines, Imperial Guard, Mechanicum, alla dessa tillhör ju faktiskt samma rike. SM är inte en egen faktion...

Problemet med att ha alla raser som egna faktioner är att väldigt få allianser är möjliga och de enda tänkbara innefattar imperiet (och även då skulle en sådan allians vara rätt shaky, lokal och kortvarig). De skulle väldigt kort kunna alliera sig med Eldar eller Tau... men väldigt kortvarigt.

Orks skulle aldrig kunna alliera sig med någon, de bryr sig inte.

Chaos kan inte heller alliera sig med någon av princip.

Necrons, nej... knappast.

Dark Eldar? Nä...

Tau? Ja visst, ett kort tag tills de skulle försöka hjärntvätta sina allierade.

Tyranids? hah.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

The imperium skulle ju iaf få vara en ras. Dvs. Space Marines, Imperial Guard, Mechanicum, alla dessa tillhör ju faktiskt samma rike. SM är inte en egen faktion...

Problemet med att ha alla raser som egna faktioner är att väldigt få allianser är möjliga och de enda tänkbara innefattar imperiet (och även då skulle en sådan allians vara rätt shaky, lokal och kortvarig). De skulle väldigt kort kunna alliera sig med Eldar eller Tau... men väldigt kortvarigt.

Orks skulle aldrig kunna alliera sig med någon, de bryr sig inte.

Chaos kan inte heller alliera sig med någon av princip.

Necrons, nej... knappast.

Dark Eldar? Nä...

Tau? Ja visst, ett kort tag tills de skulle försöka hjärntvätta sina allierade.

Tyranids? hah.

Orks har ju en tendens att "alliera sig" med både Eldar och Chaos med tanke på hur lättmanipulerade de är

Men nej... det är nog mer riktigt lorewise att ha två faktioner än att försöka skapa tre... även om även två faktioner så att säga assrape:ar loren.

Frågan för mig är bara vilka den tredje rasen på destruction blir... det känns så oerhört löjligt om det skulle vara Dark Eldar... skulle ju direkt bli en rip-off på WARs uppsättning... där är den okej, men Dark Eldar (Liksom varken Tau eller Necrons) känns inte som en "riktig" ras... och med det menar jag att den inte funnits i universat särskilt länge... känns inte lika etablerad och "true"... å andra sidan är det ju ingen som spelar de där dvärgarna i WH40K... vad de nu hette... finns med i de gamla reglerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Orks har ju en tendens att "alliera sig" med både Eldar och Chaos med tanke på hur lättmanipulerade de är

Men nej... det är nog mer riktigt lorewise att ha två faktioner än att försöka skapa tre... även om även två faktioner så att säga assrape:ar loren.

Frågan för mig är bara vilka den tredje rasen på destruction blir... det känns så oerhört löjligt om det skulle vara Dark Eldar... skulle ju direkt bli en rip-off på WARs uppsättning... där är den okej, men Dark Eldar (Liksom varken Tau eller Necrons) känns inte som en "riktig" ras... och med det menar jag att den inte funnits i universat särskilt länge... känns inte lika etablerad och "true"... å andra sidan är det ju ingen som spelar de där dvärgarna i WH40K... vad de nu hette... finns med i de gamla reglerna...

Squats va?

Necrons tycker jag är en riktigt bra ond ras. De passar in bra i lore tycker jag. GW har lagt ner rätt mkt på att föra in dem bra i böcker och dylikt. Men det är klart... lore-mässigt så är ju en allians mellan Chaos och Necrons nog det absolut värsta man kan göra... det hade varit mer troligt att Space Marines börjar rekrytera orker...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Squats va?

Necrons tycker jag är en riktigt bra ond ras. De passar in bra i lore tycker jag. GW har lagt ner rätt mkt på att föra in dem bra i böcker och dylikt. Men det är klart... lore-mässigt så är ju en allians mellan Chaos och Necrons nog det absolut värsta man kan göra... det hade varit mer troligt att Space Marines börjar rekrytera orker...

/hulle.

Dock tror jag att Necron kan vara något som både Space Marines och Chaos kan ha som gemensam fiende. Necrons mål är ju att se till att allt dör. Både Space Marines och Chaos vill ju ta över universum och sätta in sina egna lagar och regler. Necron skulle ju bli en grymt bra endgame instans tror jag.

Permalänk
Medlem

Skulle nästan passa bäst om Space Marines och Imperium var "en ras", allierade med Eldar och Orks och Chaos var på andra sidan... de andra är lite mer flytande i vad man kan uppfatta som gott och ont och skulle allihop funka bra som NPC mobs.

Hulle: Så var det de hette ja! Kanske att vi får se några såna som NPC:er, men inte så troligt...

Permalänk
Medlem

Det är nog lika bra att inse och komma över tanken på att spelet kommer passa ihop med brädspelet och loren. Det lär nog bli en del allierade raser som aldrig ens skulle tittat på varandra utan ont uppsåt "på riktigt".

Det gör mig faktiskt inte så mycket personligen om de har marines, imperial guard, eldar i en smet och de fula mörka i en annan. För min del fungerar det bra nog.

Jag sitter inte o svär över warhammer online som blandar flera raser.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fett!

Det kommer bli nån form av space marine för min del faktiskt... har ju alltid kört med mina Ultramarines

Permalänk
Medlem

De i grått, såg delvis ut som space wolves men de saknade för många tillbehör som de skulle haft, jag skulle verkligen gilla om de var med! Delar av trailern såg ut att vara tagen från dawn of war 2 dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det skulle va nice om man (som space marine t.ex.) kunna "måla" sin rustning och slänga på olika detaljer för att kunna se ut som vilken chapter man vill.
Men det kanske är att hoppas på för mycket =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

"De i grått" är Black Templars. Hoppas verkligen inte de blir det enda chaptret man kan spela...

Visa signatur

"Abuse of power comes as no surprise"

Permalänk
Medlem

Vågar man säga att man tycker att grafiken ser väldigt cartoonig ut? Efter att ha kollat på den senaste trailern tycker jag texturer, proportioner på folks lemmar och dyl ser ut att vara i stil med vad WoW en gång presenterade. Själv hade jag hoppats på nåt i mer stil som Gears of War. Så trött på att det ska vara så färgglatt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Nice om vi får se titaner! Dom förekommer ju i båda trailerna som linkats här

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Nice om vi får se titaner! Dom förekommer ju i båda trailerna som linkats här

Hehe vore fint att ha teleporter och hoppa in i den.. döda operatörerna och ta över titanen
Lär inte hända men vore lite kul.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!