Hjälp en amatör med sista kollen. Speldator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sowz:

Köp en färdig byggd Alienware Stationär PC i en vanlig butik istället, håller mycket längre.. (Om du ändå ska köpa något så dyrt)

Nej.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundratakt:

Så enligt er är det bättre med 460 i SLI än single 480?

Bara ett exempel, men ja.

Permalänk
Medlem

Jajemen ^^ fast 1 gtx 460 ger mer prestanda för pengarna ^^ men vem vill inte ha dubbla xD

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Jajemen ^^ fast 1 gtx 460 ger mer prestanda för pengarna ^^ men vem vill inte ha dubbla xD

Jag måste säga. Detta får mig att undra om jag verkligen borde köpa ett HD 5870. Ska dock koppla min TV till min PC en hel del.

Permalänk
Medlem

Tänk på att ljudnivån blir högre, temperaturerna ökar och att det kostar mer att uppgradera från 2 st 460 (Om du har 480 så är det bara att köpa en till när det behövs) än ett 480

Permalänk

Såg det med i de flesta spel verkar GTX460 i SLI få bättre resultat än ett GTX480.

Skrivet av willaim:

Jajemen ^^ fast 1 gtx 460 ger mer prestanda för pengarna ^^ men vem vill inte ha dubbla xD

Yes, ska kolla vidare.

Står mellan 5870, GTX480 och GTX460 i SLI.

Svårt val.....

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera att köpa 2 st grafikkort från början, köp istället ett bra och när det börjar bli dåligt kan du lägga till ett extra

Permalänk
Skrivet av Entangle:

Skulle inte rekommendera att köpa 2 st grafikkort från början, köp istället ett bra och när det börjar bli dåligt kan du lägga till ett extra

Detta är med ett alternativ men nu om jag kollar på GTX460 eller GTX465 (Hittade inga 460 i lager på inet) så är jag uppe i samma pris som för ett saftig kort 480 eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundratakt:

Detta är med ett alternativ men nu om jag kollar på GTX460 eller GTX465 (Hittade inga 460 i lager på inet) så är jag uppe i samma pris som för ett saftig kort 480 eller dylikt.

Om du ska köra GTX 460 så ska du ha 1GB varianten. annars blir minnet en (stor) flaskhals. GTX 465 skall du inte satsa på alls tycker jag.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundratakt:

Detta är med ett alternativ men nu om jag kollar på GTX460 eller GTX465 (Hittade inga 460 i lager på inet) så är jag uppe i samma pris som för ett saftig kort 480 eller dylikt.

Ja, men det blir ju bättre om du uppgraderar till ett till 480 sen då istället.

Permalänk
Skrivet av pecill:

Om du ska köra GTX 460 så ska du ha 1GB varianten. annars blir minnet en (stor) flaskhals. GTX 465 skall du inte satsa på alls tycker jag.

Okej, på Inet hittade jag inga kort med 1GB inne i lager.

Varför ska man inte satsa på 465 inte lika prisvärt eller något annat?

För annars får jag helt enkelt vänta tills delarna kommit in i lager igen.

Skrivet av Entangle:

Ja, men det blir ju bättre om du uppgraderar till ett till 480 sen då istället.

Sant många delade meningar som råder det är inte lätt att välja dator tack för ni hjälper mig!

Sitter och nöter recensioner och så just nu dock inte den bästa på engelska men benchmarks studerar jag

Permalänk
Medlem

Börja med ett nvidia 460 om det är det du skall välja. kortet räcker utmärkt för den skärmen. den dagen du köper ett spel där kortet inte räcker till så köper du ett nytt. priserna går ner hela tiden så det är onödigt och fläska på

Permalänk
Medlem
Skrivet av holiace:

Jag måste säga. Detta får mig att undra om jag verkligen borde köpa ett HD 5870. Ska dock koppla min TV till min PC en hel del.

Ja det är bättre, om det finns något enstaka spel gjort med dx10 eller tidigare där det finns andra lösningar som går bättre är inte hela världen. dx11 är framtiden och det är där du skall kolla om du vill vara förberedd

Permalänk
Skrivet av klk:

Börja med ett nvidia 460 om det är det du skall välja. kortet räcker utmärkt för den skärmen. den dagen du köper ett spel där kortet inte räcker till så köper du ett nytt. priserna går ner hela tiden så det är onödigt och fläska på

Jo hade kunnat köra ett kort men då hade jag gärna tagit ett lite fläskigare. Och på Inet finns det bara dessa i lager:
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Men har för mig dessa kort hade haft någon form av problem så vågar man satsa på dessa? Inte GTX460 men just denna Gigabyta modellen.

Fan det är inte lätt asså men tack för att ni hjälper mig uppskattar det enormt.

Permalänk
Medlem

[i]Måste tillägga att jag har gjort en stor tabbe på mitt paket, läs noga nu.
MODERKORTET STÖDJER BARA ATI's CROSSFIRE och inte Nvidias SLI.....!!!!!!!!!!!!!!!! så det blir nog inte några Nvidia Kort...

Förlåt om jag har lett dig på fel vägar.................. skäms verkligen..........

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av willaim:

[i]Måste tillägga att jag har gjort en stor tabbe på mitt paket, läs noga nu.
MODERKORTET STÖDJER BARA ATI's CROSSFIRE och inte Nvidias SLI.....!!!!!!!!!!!!!!!! så det blir nog inte några Nvidia Kort...

Förlåt om jag har lett dig på fel vägar.................. skäms verkligen..........

Tur du sa till höll på att kolla lite nya alternativ. Men tack för du tog dig tid hjälpa till.

Permalänk
Medlem

GTX 465 är inte ett bra köp eftersom det är dyrare men ändå presterar sämre än GTX 460

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Ja 460 SLI är bättre och kostar ungefär samma.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Om du ska köra GTX 460 så ska du ha 1GB varianten. annars blir minnet en (stor) flaskhals. GTX 465 skall du inte satsa på alls tycker jag.

Minnet blir en flaskhals om man inte har en liten skärm. Bör inte vara något problem om han ska köra sli. Gigabyte 1gb kortet är ett bra val. klockqr bra och går svalt.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Tack för era svar tor jag vill ha GTX460 i SLI. Kanske kommer köpa en typ 24" HD skärm senare tror jag.

Men på Inet finns bara dessa på lager:
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Och det har samma kort som det skrivs om här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/12364-gigabyte-stoppar-gefor...

Får nog vänta med ny dator då inga andra kort finns i lager. Eller vågar man satsa på de korten?