Billigt gtx 480 på komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Your Guide to the Hardware Canucks GPU Benchmarking Process

Här är deras beskrivning av testförfaranden. De använder benchmarks, utvalda timedemos, och i vissa fall möjligtvis rena speltester men jag blir inte klok på för vilka spel/om de faktiskt någonsin använder rena speltester.

Självklart har jag kollat, men säg till om jag har missat något. Vad jag vet är det bara [H] som testar spelprestanda. Hardwarecanucks kör timedemos, benchmarks och syntetiska tester, eller så missar jag något fullständigt

Det är förstås möjligt, därför jag uttryckte det som en fråga.

Självklart är det intressantast att veta med moderna spel. De finns däremot fler moderna spel än de här tre som just går särskilt bra med nvidia kort. Gamla tester är det ingen som bett om. Men de här tre spelen är verkligen inte de enda krävande spelen från det senaste året.

Jag försökte verkligen inte dissa GTX480, bara sätta det i proportion till sitt pris. Det var kanske lite onödigt men inget illa ment.

Vi måste läsa hwcanucks info om hur dom testar väldigt olika? För mej så framgår det ganska tydligt att dom spelat genom spelet o funnit ut de mest krävande partierna o sedan "frapsat" just den biten 3 ggr för att få ut ett medel.Här är ett ex på Avp:

"
When benchmarking Aliens Versus Predator, we played through the whole game in order to find a section which represents a “worst case” scenario. We finally decided to include “The Refinery” level which includes a large open space and several visual features that really tax a GPU. For this run-through, we start from within the first tunnel, make our way over the bridge on the right (blowing up several propane tanks in the process), head back over the bridge and finally climb the tower until the first run-in with an Alien. In total, the time spent is about four minutes per run. Framerates are recorded with FRAPS." NVIDIA GeForce GTX 460 1GB & GTX 460 768MB Review - Page 7

Om inte det skulle räknas som "riktigt" spelande så vet inte jag?

Lite offtopic,Tycker att det är lite otrevlig ton här.Sist jag kollade så var det här ett diskussions forum så vi försöker hålla oss till att diskutera o inte försöka trycka ned folk...tack

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

för i helvete sluta diskutera nu, detta var inte vad tråden handlade om.

starta en egen tråd om detta som de redan finns miljoner om.

här va tips om billigt kort o direkt så kommer fanboysen fram o ska visa att sin sida är bättre. jeeesus

Permalänk
Medlem

snart får ja nerdrage på dig tannat, inte sett dig kommentera något vettigt i någon tråd utan att det ska låta negativt och som det är skriver av något fjortis fanboy.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Avstängd

Allt tannat är ute efter är att försöka övertyga sig själv om att 5870 skulle vara likvärdig i prestanda med GTX 480.
Nej, det är INTE likvärdig i prestanda. ALLA förstår det utom du. Ja, den är dyrare så kanske därför den presterar bättre också? Någonsin tänkt på det?

Sluta sprida dåliga rykten om GTX 480 som INTE är sanna, tannat. Vi vet att du sitter där stolt med ditt 5870 men snälla, låt de som vill köpa GTX 480 få rätt information istället för att spyda ut massor av ATi-propaganda att de är likvärdiga i prestanda.

Suck....

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Haha det där är att trolla om nånting Kroolz.

Visa signatur

Core i5 750 2.66@3.33 ghz, 4 gb ddr3 pc3-10700, Sapphire Toxic Radeon hd 5850 1 gb vapor-x, Stockkylare, Fractal design r2
Core 2 Quad Q9400 2.66@3.44 ghz, 6 gb ddr2 pc2-6400, Powercolor Radeon hd 5770 1 gb, Corsair H50, Fractal design r2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundbert:

Haha det där är att trolla om nånting Kroolz.

att han överdriver och fanboyar sitt eget 480 är ganska lustigt då han klagar på tannat som gör exakt samma sak men han har faktist rätt i en del av det han säger. tannat har ju också en del rätt i det han säger men det är för självklart han gör allt för att lyfta ati och tynga ner nvidia.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Snälla ta det där i en annan tråd. Den här skapades enbart för att folk inte skulle missa erbjudandet, inte för att säga att gtx 480 är bättre sämre än 5870. Finns hundra trådar om det. Ta det i dom.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Vi måste läsa hwcanucks info om hur dom testar väldigt olika? För mej så framgår det ganska tydligt att dom spelat genom spelet o funnit ut de mest krävande partierna o sedan "frapsat" just den biten 3 ggr för att få ut ett medel.Här är ett ex på Avp:

"
When benchmarking Aliens Versus Predator, we played through the whole game in order to find a section which represents a “worst case” scenario. We finally decided to include “The Refinery” level which includes a large open space and several visual features that really tax a GPU. For this run-through, we start from within the first tunnel, make our way over the bridge on the right (blowing up several propane tanks in the process), head back over the bridge and finally climb the tower until the first run-in with an Alien. In total, the time spent is about four minutes per run. Framerates are recorded with FRAPS." NVIDIA GeForce GTX 460 1GB & GTX 460 768MB Review - Page 7

Om inte det skulle räknas som "riktigt" spelande så vet inte jag?

Lite offtopic,Tycker att det är lite otrevlig ton här.Sist jag kollade så var det här ett diskussions forum så vi försöker hålla oss till att diskutera o inte försöka trycka ned folk...tack

Precis, de letar upp ett representativt ställe vilket är jättebra men kör de det och spelar igenom det eller kör de det som timedemo? Har läst den beskrivningen flera gånger och det är fortfarande oklart för mig.
I synnerhet som att de själva påpekar i sin beskrivning av testförfarande att de använder benchmark ibland och timedemo ibland men inte klart uttalar vad som gäller i vilka spel. Men det är kanske bara jag.

Gillar inte heller tonen från folk här. Var kanske onödigt inlägg för mig från början men 10% är inte dåligt. Varför folk som Kroolz går och blir så kissnödiga förstår jag inte.

Och Trattjaevel, jag gillar nvidia. Har inget som helst behov eller intention att höja det ena eller det andra märket. Tvärtom försöker jag alltid hålla mig till fakta och lyssnar gärna på motargument. TEan och jag tolkar Hardwarecanucks testförfarande olika men det beror mer på att Hardwarecanucks faktiskt är otydliga.

Och som sagt, det var inte meningen att dra ner tråden. 10% är inte dåligt. Jag trodde det var intressant för pris prestanda. Att vissa som Kroolz ser det som hård attack på nvidia och spottar svavel gör att en sådan här diskussion går fel. Han vill dock inte säga hur stor den genomsnitttliga skilnaden är enligt honom.

Men jag är färdig. Jag hade varit färdig för länge sen om jag inte blivit påhoppad. Det är ett bra pris för ett GTX480 om det är just ett GTX480 man vill ha.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

fan att man inte köpte kortet nu!
Priset sänks alltid efter jag köpt det.
Innan fan-boysen ryker ihop igen
Nu är 480 gtx helt klart i pris/prestanda med hd5870, som sc2 nörd är jag tack vare tester en nvidiaägare

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Skrivet av BergLake:

GTX 460 SLI ger mer buck för pengarna

He he, bättre växlings-kurs på 460?
Men visst, bättre bang for the buck på 460 SLi men sedan kommer du inte längre.

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju fundera om 10 fps är värt 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palle Pung:

He he, bättre växlings-kurs på 460?
Men visst, bättre bang for the buck på 460 SLi men sedan kommer du inte längre.

Hahaha jag måste skrivit det i nattmössan=)
menar "bang for the bucks"

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Palle Pung:

He he, bättre växlings-kurs på 460?
Men visst, bättre bang for the buck på 460 SLi men sedan kommer du inte längre.

3-way eller 4-way, med rätt moderkort?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till topic, nu får det vara nog med pajkastning! De som väljer att fortsätta får också känna på konsekvenserna.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

OnT: Till TS säger jag bara tack, om man bara hade haft lite mer pengar...

§1