Fuskande överklockare avslöjade

Permalänk
Medlem

Ska vi inte ta några Svenssons från sweclockers åka ditt, vi hade ju helt klart vunnit hela skiten! Jag menar vi är de mest ultimata entusiasterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Att fuska utan att bli upptäckt är en sport i sporten, nu tyckte jag dock de var ovanligt dumma och använde samma mjukvara och allt. Annars om vi tar enskilda komponenter så tycker jag det är mycket tur och pengar att köpa sig mer tur med. (köpa fler exemplar) Varvid jag inte just detta momentet ser det som en sport, men det handlar ju såklart inte bara om att få tag på rätt komponent. Inte därav sagt att dessa personer ej fuskade, men om två personer hade använt samma cpu så hade jag inte brytt mig så mycket.

Annars tycker jag mjukvaruhack är roligt, alltså om någon knäcker dessa testprogram och kan utge sig för att ha klockat högre än vad de har gjort. Eller kanske inte ens har hårdvaran. Men nu har de väl hög säkerhet så det är svårt?
*edit*
Sedan om det är priser med i tävlingen (vilket det väl var i detta fall), så blir ju fusk ett slags brott.

lol.. Du fick mig tänka på en quote Al Bundy sa "It's only cheating if you get caught"
Dock så så är jag starkt emot fusk.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Läxa? vilken läxa?

Du har inte en aning om vad du snackar om....

Du hänger här men inte på OC'ers forum's som ts/nh och inte har sett ett skit vad dom har pysslat med.. så gör din jädrans läxa...

Ett helt gäng har en rigg och får hjälp av alla andra att få till ett resultat och postar det som sitt eget.. och alla andra kör på samma rigg och får samma hjälp är inte det fusk så vet jag inte vad som är....

Så skrik inte om nåt du inte vet ett skit om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Läxa? vilken läxa?

Du har inte en aning om vad du snackar om....

Du hänger här men inte på OC'ers forum's som ts/nh och inte har sett ett skit vad dom har pysslat med.. så gör din jädrans läxa...

Ett helt gäng har en rigg och får hjälp av alla andra att få till ett resultat och postar det som sitt eget.. och alla andra kör på samma rigg och får samma hjälp är inte det fusk så vet jag inte vad som är....

Så skrik inte om nåt du inte vet ett skit om...

Nu motsäger du dig själv.
Du säger att elmor m.f. fuskar trots att bara en av dem har postat resultatet när ditt eget krav för att det ska vara fusk är att flera ska posta det som sitt eget... bestäm dig eller sluta gnälla.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Lite överraskad faktiskt att AndreYang fuskade. Han brukar ju lägga upp förhandstittar på moderkort och allt på XS! Trist.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av celerity:

Lite överraskad faktiskt att AndreYang fuskade. Han brukar ju lägga upp förhandstittar på moderkort och allt på XS! Trist.

Innocent until proven guilty. Ta aldrig för givet att bara för att han har torskat för fusk, så betyder det inte automatiskt att han är skyldig. Han kanske inte var med i det hela och det var dom 4andra som fuskade? Eller nåt i den stilen? Jag vet inte, ingen vet, för sen kan han vara skyldig också. Så onödigt att spekulera innan all fakta är samlad?

Fast jag håller med om att om dom nu har fuskat allihopa, så är det bara banna dom helt. Finns tillräckligt med fusk i "sport" världen, vi behöver inte flera anabolasporter med pc anabola.

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

AndreYang, straffas extra hårt genom att på livstid uteslutas från entusiastforumet Xtremesystems.org.". Vad är vittsen?

Vitsen är att straffa honom för att han fuskade. Läste du öht artikeln?

Permalänk
Medlem

Har inte fått något kaffe ännu, så jag kanske har missat något:
Var i reglerna står det att två användare INTE får använda samma system?
Eller är det någon form av kutym att inte göra det?
I så fall var går gränsen, jag lånade min kollegas grafikkort, han använde mina minnen; har vi också fuskat?

Permalänk
Skrivet av Ture72:

Har inte fått något kaffe ännu, så jag kanske har missat något:
Var i reglerna står det att två användare INTE får använda samma system?
Eller är det någon form av kutym att inte göra det?

Tycker du det vore en bra ide om Spanien och Holland hade spelat med samma lag i fotbolls VM?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biffen_OC:

Läxa? vilken läxa?

Du har inte en aning om vad du snackar om....

Du hänger här men inte på OC'ers forum's som ts/nh och inte har sett ett skit vad dom har pysslat med.. så gör din jädrans läxa...

Ett helt gäng har en rigg och får hjälp av alla andra att få till ett resultat och postar det som sitt eget.. och alla andra kör på samma rigg och får samma hjälp är inte det fusk så vet jag inte vad som är....

Så skrik inte om nåt du inte vet ett skit om...

Gaahh är du helt pantad eller!? Jag är på TS/NH Kingpincooling och xtrem och alla andra jävla OC sajter som du kan tänka dig, så gå och lägg dig ist för att försöka dra ner svenska OC eliten bara för att din IDOL var för dålig för att komma någon vart utan fusk!

Permalänk
Relik 📜

Nu lugnar vi ner oss här.
Bara för man är upprörd innebär det inte att personliga påhopp blir okej, det är fullt möjligt att diskutera ändå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Tycker du det vore en bra ide om Spanien och Holland hade spelat med samma lag i fotbolls VM?

Om det nu har med saken att göra så är det är reglerat i FIFAs regel/artikel 18.

Tillbaka till ämnet:
Har de är personerna brutit mot en skriven regel eller inte och i så fall vilken?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ture72:

Om det nu har med saken att göra så är det är reglerat i FIFAs regel/artikel 18.

Tillbaka till ämnet:
Har de är personerna brutit mot en skriven regel eller inte och i så fall vilken?

Behövs det någon regel för det? Det är väl självklart att om man ställer upp i en tävling så ska man själv prestera någonting.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Tycker du det vore en bra ide om Spanien och Holland hade spelat med samma lag i fotbolls VM?

I know for a fact att de spelade med samma boll. Borde man straffa dem för det kanske?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Behövs det någon regel för det? Det är väl självklart att om man ställer upp i en tävling så ska man själv prestera någonting.

Absolut, har man bara köpt/sålt resultat så är det en sak, vilket strider mot:
"By participating in the Competition you hereby warrant, that you have created the entry by yourself and that it was not for payment or in any other way put at the disposal of a third person, to which your rights have been granted or transferred"

men ni skriver: "De fem överklockarna har använt samma vältrimmade system för att rapportera in fina resultat och därmed nå finalomgången, något som givetvis inte är tillåtet. " Det tolkar jag som att det samlat ihop sina bästa delar och sen turats om att klocka. Det kan inte jag se bryter mot några av tävlingens skrivna regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Tycker du det vore en bra ide om Spanien och Holland hade spelat med samma lag i fotbolls VM?

Zlatan vann italienska ligan med Juventus som senare sålde honom till Inter där han oxå vann ligan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Sorgen verkar dock inte överväldigande. Det finns nog en hel del nostalgi om att överklockandet ska återfå sin gamla prägel, och en del av dessa nya ess har betett sig som odrägliga brats på diverse forum.

Ja, i så fall är det ingen förlust. Tycker ändå ett års avstängning från tävlingen är för lite.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av belga:

Då motorsport redan är indraget så tänkte jag fortsätta på det spåret med frågan om hur ett racing-team vinner ett race? Är det föraren som utöver att faktiskt köra äger, bygger och underhåller bilen? Hoppar föraren ut och sköter pit-stops m.m. själv? Nej, men ändå är det föraren som "vinner".

Inom de flesta sporter så finns det fler inblandade än bara den som får sitt namn på förstaplatsen. Men det är ju för att denne person är utsedd att hålla den platsen inom gruppen som hjälpts åt för att han ska hamna där. Och det är där skillnaden ligger. Om gruppen presterar ett resultat och har en "representant" (förare) som tar äran och priset så att säga så är det inte samma sak som om alla individerna i gruppen hade deltagit och sagt att resultatet var deras eget. Inte heller är det samma sak om gruppen presterar flera individuella resultat där varje individ får ett resultat som de sedan kan presentera som sitt eget. Båda dessa är fullt accepterade inom många sporter och tävlingsformer. Fusk blir det ju inte fören gruppen presterar ett enda resultat som varje individ sedan hävdar är deras eget.

I NASCAR är det alltid teamet som vinner. Du kanske har tittat på värdelös motorsport ala F1? Dra fan inte all motorsport över en kam!!!

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

I NASCAR är det alltid teamet som vinner. Du kanske har tittat på värdelös motorsport ala F1? Dra fan inte all motorsport över en kam!!!

Skärp dig. Det var en jämförelse, inte en attack på nascar eller någon annan motorsport för den delen.
Nu gäller visserligen det jag sade även där d.v.s. att det är fler inblandade än föraren men att det inte betyder att någon fuskar. Detta är dock oviktigt då det var skillnaderna mellan hur resultat presenteras som var poängen och inte skillnaderna mellan specifika motorsporter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Tragiskt att en av världens bästa överklockare faller bort på något så jävla korkat, han får ju sponsring för många hundra tusen så detta är sjukt jävla korkat... Andre är det jag snackar om nu. Lite bra å andra sidan då jag inte var helt glad när han skulle testa en ny batch och fick 12 retail 980x från intel...

Fuskare = alltid fuskare. Hur kan du vara så säker på att han är så bra? Kanske han har fuskat från början.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Skrivet av Kelso:

Fuskare = alltid fuskare. Hur kan du vara så säker på att han är så bra? Kanske han har fuskat från början.

Jag vet att han är duktig, oavsett hur mycket man fuskar krävs det mycket kunskap. Sedan har ingen sagt något om att han fuskat i benchmarks utan bara att han delat ut resultat.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Absolut, har man bara köpt/sålt resultat så är det en sak, vilket strider mot:
"By participating in the Competition you hereby warrant, that you have created the entry by yourself and that it was not for payment or in any other way put at the disposal of a third person, to which your rights have been granted or transferred"

men ni skriver: "De fem överklockarna har använt samma vältrimmade system för att rapportera in fina resultat och därmed nå finalomgången, något som givetvis inte är tillåtet. " Det tolkar jag som att det samlat ihop sina bästa delar och sen turats om att klocka. Det kan inte jag se bryter mot några av tävlingens skrivna regler.

Det skulle antagligen inte heller vara ok, att säg 5 personer benchar tillsammans och all 5 skickar in resultaten som sina egna.

Men i detta fallet är det inte så det gått till som jag förstår det, utan resultat har emailats eller vad som helst till folk som inte ens varit där för att kvalificera sig till MSI's tävling. Så det är antagligen inte tal om några gränsfall när det gäller dessa personer.

Permalänk

Värst vad alla hoppar på biffen...
Det han vill få fram är att han tycker att det är fusk när man är tre st som benchar men ger resultatet till en av personerna för att den också ska kvala in till MOA.... JAg är också mycket tveksam till att man gör så men jag förstår att det är skitkul att vara några stycken och bencha tillsammans. I sådana fall tycker jag man kan köra varsin rigg alternativt bara sitta bredvid å låta den som kvalar sköta allt jobb. Ni som redan kvalat on hade ju självklart kunnat hjälpa till i mindre skala än vad det såg ut som på streamen som vi skrivit om på TS.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Hälla i ln2 i rätt takt hade säkert min mormor kunnat göra(hon är nästan 90 ). Ryba är dock duktig men lite läglit att placera moa kvalet hos mm o elmor.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Det verkar vara mycket försvar för etablissemanget i den här tråden från många håll.
Har med visst vemod hittat de regler som skulle gälla på Overclock.net's GPU challenge!
Submission verification must be according to the HWBOT rules which can be found here or on the bottom of this page.
# We expect everyone to play fair, people who damage the integrity of the overclocking spirit in this competition will be banned from HWBOT.
# This is not a software tuning competition, but an overclocking competition. Any special software tweaks must be explained to the HWBOT staff during the competition and will be published on HWBOT afterwards. The HWBOT staff reserves the right to remove any result for any reason.
# No cooling restrictions
# No un-released ES hardware
# Must use a single Radeon HD 5450 GDDR3 (512MB or 1GB)
# Use required background
# As for verification you need to submit BOTH a Futuremark verification link ( For 03 ) AND a valid screenshot (~ HWBOT guidelines)
# If there is a tie, highest GPU clock wins.

Ser inget om att man inte får låna delar av varandra här men vi har regeln nr 2 där de kan ta bort ett resultat av vilken anledning som helst (fair play).
Går man sedan in på deras finstilta regler som inte går att visa då de är på några sidor så finns det ett tillägg,
- VGA may not be shared for 3D Benchmarks
- CPU may not be shared for 2D Benchmarks
Det är den delen som de fallit på, man får inte använda samma grafikkort i 2 tester. I övrigt så är det ok att dela allt, ev kan det vara ett senare tillägg enl regel 2 också.
I texten så står det inget om copy-paste som någon fått för sig utan det är separata tester som gjorts men med samma grafikkort.
Bl.a. finns det tydligen problem med vissa drivrutiner som inte kan rendera riktigt och ev blir det fler som blir uteslutna.
Personligen tycker jag att det här mest är en massa larv, de överklockade datroerna är ändå inte praktiskt användbara de är enbrt ihopsatta för att köra ett program och sedan "skrotas".

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Det verkar vara mycket försvar för etablissemanget i den här tråden från många håll.
Har med visst vemod hittat de regler som skulle gälla på Overclock.net's GPU challenge!
Submission verification must be according to the HWBOT rules which can be found here or on the bottom of this page.
# We expect everyone to play fair, people who damage the integrity of the overclocking spirit in this competition will be banned from HWBOT.
# This is not a software tuning competition, but an overclocking competition. Any special software tweaks must be explained to the HWBOT staff during the competition and will be published on HWBOT afterwards. The HWBOT staff reserves the right to remove any result for any reason.
# No cooling restrictions
# No un-released ES hardware
# Must use a single Radeon HD 5450 GDDR3 (512MB or 1GB)
# Use required background
# As for verification you need to submit BOTH a Futuremark verification link ( For 03 ) AND a valid screenshot (~ HWBOT guidelines)
# If there is a tie, highest GPU clock wins.

Ser inget om att man inte får låna delar av varandra här men vi har regeln nr 2 där de kan ta bort ett resultat av vilken anledning som helst (fair play).
Går man sedan in på deras finstilta regler som inte går att visa då de är på några sidor så finns det ett tillägg,
- VGA may not be shared for 3D Benchmarks
- CPU may not be shared for 2D Benchmarks
Det är den delen som de fallit på, man får inte använda samma grafikkort i 2 tester. I övrigt så är det ok att dela allt, ev kan det vara ett senare tillägg enl regel 2 också.
I texten så står det inget om copy-paste som någon fått för sig utan det är separata tester som gjorts men med samma grafikkort.
Bl.a. finns det tydligen problem med vissa drivrutiner som inte kan rendera riktigt och ev blir det fler som blir uteslutna.
Personligen tycker jag att det här mest är en massa larv, de överklockade datroerna är ändå inte praktiskt användbara de är enbrt ihopsatta för att köra ett program och sedan "skrotas".

Vet inte vilka fuskare du syftar på men reglarna för de tråden handlar om bör vara: MSI Lords of Overclocking

Citat:

The aim of the contest is to submit the highest 3DMark06 score in the region.
Contest is open to all 3DMark06 users with an MSI brand motherboard.
Contest entries must use commercially available components. Engineering sample hardware is not allowed.
Contest is divided into three regions - Americas; Europe and Africa and Asia Pacific -region.
Entries are separated into these regions according to submitting IP address.
Entry period runs from June 21st (11 am GMT) to July 18th, divided into four weekly periods.
No limit to number of entries, try as many times to win!
To enter just submit your 3DMark06 score to Futuremark ORB. Login or register to ORB to submit your contact details to win prizes.
Entries must be published and validated to be eligible for prizes for top score.
Entries must use Futuremark approved drivers.
The grand prize, awarded to the top two contestants across the whole contest period in each region is a trip to Taipei with paid travel and hotel for the winner and one friend/teammate to compete in MOA 2010 Grand Final.
This prize is personal and non-transferable. If any highest scoring contestant elects not to participate, this award passes to the next eligible contestant.
Weekly prizes are awarded to the highest scoring contestants in the region during that week.
Lucky draw prizes are drawn weekly among all contestants who submitted a valid result to the contest.
Each contestant is only eligible to win one prize (grand prize or weekly).
If a contestant qualifies for multiple prizes, he will win the Grand Prize or the first weekly prize he qualified for.
All prizes will pass to the next contestant in score order who is not yet qualified to win any prizes.
Futuremark and the sponsors reserve the right to reject any entry.

En bit från skinnee om händelsen: XtremeSystems Forums - View Single Post - Futuremark's Lords of Overclocking 2010

Citat:

I emailed Pasi at FM and posted in the thread on the FM forums regarding the problem of the scores just not wanting to go Public. During the bench session we renamed 3DMark06.exe to 3DMark05.exe. In pretesting, we observed the score was not very consistent and renaming seemed to improve the consistency and therefore improved the average score slightly, by 50-100 points. Peak scores were unchanged, but low scores weren’t cropping up.

Since we were having problems with the results and had not received any word from FM, we switched over to another 980X and started benching again on Sunday night. However, we were still waiting on FM’s reply to see if they could resolve the ‘Make Public’ issue with the four 43+k ATI results I had uploaded. We ran out of LN2 around 2:00AM Central Time and did not beat our previous high score of 43912 from Friday night/Saturday morning.

We decided to wait up for FM’s reply to see if they could resolve the problem with the results. A few hours before the deadline, an offer came in from Andre for a valid score to secure the 2nd place spot… and out of desperation I took it. In the meantime, Pasi emailed back saying he looked at the results I uploaded previously and saw the the .exe was renamed, which made the checksum invalid and according to FM policy you cannot rename files (modifying the .dlls and .exes at all is forbidden). I uploaded the score from Andre, made it public and notified Pasi of the new project ID to be included in the contest.

The score I uploaded from Andre was pulled as you already know. Taking the 3dr file and uploading it as my own was a complete dumbass move. I exchanged several emails with FM this morning regarding the matter, to which I openly admitted to using Andre’s score as my own.

Regardless of my own stupidity, I want to congratulate the winners and wish them the best of luck in Taipei for the finals.

Permalänk
Medlem

ed76 har förmodligen rätt.
Varför man har lagt andra länkar i artikeln kan man fråga sig. De ger en helt annan version av det hela.
Även de här reglerna verkar inte förbjuda att man kör på samma dator bara det är 2 skilda körningar?, beror mest på vem som tryckt på power on eller vem som startat testet. Finns säkert en massa dolt finstilt någonstans här också.
Skinns brev, förutsätter att det är riktigt, ger en lite annan bild av vad som hänt.

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Värst vad alla hoppar på biffen...
Det han vill få fram är att han tycker att det är fusk när man är tre st som benchar men ger resultatet till en av personerna för att den också ska kvala in till MOA.... JAg är också mycket tveksam till att man gör så men jag förstår att det är skitkul att vara några stycken och bencha tillsammans. I sådana fall tycker jag man kan köra varsin rigg alternativt bara sitta bredvid å låta den som kvalar sköta allt jobb. Ni som redan kvalat on hade ju självklart kunnat hjälpa till i mindre skala än vad det såg ut som på streamen som vi skrivit om på TS.

Sånt är ju inte okej heller om det är individuel tävling, om man hjälper en annan person på plats så han kommer med. Det tar bara en plats från en person som inte har "expert" vänner om man säger. Kan jämföras med att kasparov står bakom sin kompis i en schackturnering och säger vart han flytta pjäserna.

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Sånt är ju inte okej heller om det är individuel tävling, om man hjälper en annan person på plats så han kommer med. Det tar bara en plats från en person som inte har "expert" vänner om man säger. Kan jämföras med att kasparov står bakom sin kompis i en schackturnering och säger vart han flytta pjäserna.

Nu e ju Ryba en duktigt överklockare i grunden men ändå. Förstår att de passade på att hjälpas åt när han ändå var här å hälsade på. Jag tycker inte de är 100% rätt även om reglerna kanske tillåter det.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
OC-guru

När det gäller LOC och Ryba så är detta min historia:
Ryba kom och hälsade på Jonas och mig för sightseeing + bench. Vi satte målet på en förstaplats i LOC och eftersom jag och Jonas redan kvalificerat oss till MOA fick Ryba ladda upp resultaten. Ryba var minst lika delaktig som mig vilket ni kan se på filmerna. Vi byter mellan att hälla och sitta vid tangentbordet om vart annat, samtidigt som vi givetvis samtalar om vad som ska göras här näst. De som säger att vem som helst kan hälla kväve har fel, det krävs mycket övning och kunskap för att veta hur mycket man ska hälla på och när. Man kan lika gärna säga att vem som helst kan trycka på några knappar. Resultat med denna riggen har enbart laddats upp en gång av en person på ett ställe. Jag förstår helt enkelt inte hur ni kan ha problem med detta.

Länk till livestreamen från våran session: Bambuser | MSI Big Bang XPower + XFX Eyefinity-6 Overclocking with Mean Machine, ryba & elmor [nordichardware.com] [part 2] (Mean Machine - SMPC2009)