Permalänk
Medlem

Hjlp med ramminnen

Tjena skulle behöva lite hjälp med mitt datorköp har bestämt mig för delarna nedan. Delar som saknas t.ex dvd-spelare, hdd och ram-minnen. har jag redan hemma.

Totalt: 6 670 kr
Gigabyte GA-870A-UD3 st 954 kr
AMD Athlon2 X4 635 2,9Ghz AM3 st 984 kr
Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg st 349 kr
Cougar PO 550W 80+ Bronze st 699 kr
Byggnation av dator med valfria delar st 795 kr
Gigabyte Radeon HD5850 1GB st 2 790 kr

Summa: 6 571 kr

Säg gärna till om ni tycker jag ska byta något eller om något inte är prisvärt.

Mitt problem är då att mina ramminnen är två stycken 1gare som ligger på 800mhz vilket känns lite klent för den här datorn. Självklart tänker jag köpa nya men har ont om pengar och undrar hur mycket de drar ner datorns prestanda? kommer jag kunna spela något överhuvudtaget fram tills jag köpt nya? Spel jag tänkte lira är GTA IV, Test Drive Unlimited 2 och Mafia 2. jag är inte den som måste ha maxad graffik men vill ju ändå få en behaglig upplevelse. tack på förhand!

P.S lär nog köra XP 32bitars ett tag till.
MVH Lucas

Permalänk
Hedersmedlem

Då jag utgår från att det moderkort du valt är ett AM3-dito så passar inte dina DDR2-minnen, så då blir du ändå tvungen att köpa nya DDR3. Sedan kan det chassie du valt vara lite för litet med tanke på det graffe du valt då det är ganska långt, typ 27cm, så välj et som är lite djupare.
Annars verkar de delar du vakt helt ok enligt mig iaf, med undantag för det du kan spara om du bygger ihop den själv, hur man bygger finns det flara sidor om du söker på tex Google

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Dubbelpost är ej tillåtet.

* Tråd låst enl. §3.3 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.