Permalänk

Intel vs AMD? hjälp

Jag får en ny bärbar dator men vad är bättre?
Intel I3 eller I5 Är det stor skillnad?
Intel eller AMD och om AMD vilken typ, det finns så många nu?
Jag letar efter något att surfa, spela spel som wow kanske SG2 och D3, facebook spel och en del grafiskt arbete.
Enligt 10000kr med 15,3-16 tum.
Vilken graf kort har jag läst Radeon är bättre än den Gforce också?
Hårddisk 5200 eller 7200 så stor skillnad där?
Batteriets livslängd är inte en stor sak som jag främst kommer att använda detta som en andra dator hemma.
Något som doesnt springa varmt också. Några förslag?
Ledsen om min svenska är dålig är jag inte från Sverige.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet så ligger Intel lite före när det gäller bärbara datorer. När det är i3 i laptops så används väl troligen i3-chippets egen grafikkrets vilket borde göra i3-laptops olämpliga för spel. Så i5 är nog något att sikta på.

Det är i stort sett bara Radeon-kort i nyare laptops, så där har du egentligen inte så mycket att välja på tror jag.

Jag såg att den här datorn rekommenderades i en annan tråd om gaminglaptop. Den verkar riktigt bra och fräsch för sitt pris!

Permalänk

Ja jag tänkte jag skulle behöva gå med I5. Hmm Acer, har inte ett av de märken jag har sett på. Jag har tittat på HP, Asus och Sony. Jag vet inte mycket om Acer verkligen.

Permalänk
Hedersmedlem

Acer är likvärdigt med de märkena du har kollat på. Det är en av de större tillverkarna av laptops i din prisklass, så du behöver inte oroa dig för att Acer skulle vara sämre bara för att du kanske inte har hört talas om det/kollat närmare på det innan.
Personligen har jag inte så bra koll på gaminglaptops, men jag tycker att Acern ser ut att ha riktigt bra grejer i sig. Designen verkar inte vara helt fel heller. Jag såg den andra tråden du skapade som inte fått några svar, och Acern jag länkade presterar bättre än någon av dem.

I framtiden ska du även tänka på att inte "korsposta" här i forumet. Läs reglerna om korspostning, så slipper du få dina trådar låsta!

Permalänk

Ah ok ledsen krysspostering. Jag tänkte bara att jag didt efter att först ett rätt och det var därför ingen svarade mig.

Ja jag är inte ute för en gaming laptop helt eftersom jag har en stationär också men det skulle vara trevligt att ha möjligheten att spela några spel om jag ville också.

Permalänk
Medlem

Jag har en Acer Laptop, de har ruskigt snabb support! Jag hade fel på skärmen och de var här och hämtade den, körde den till tyskland, lagade den, och skickade tillbaka den inom 4 dagar. Acern som är länkad här i tråden har riktigt bra Hårdvara och fin design enligt mig, tror inte du hittar bättre för det priset :). Dessutom är inet verkligen en bra butik, enligt mig.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Wow det var snabbt. Jag fick veta av en säljare på en datorbutik att det tar åtminstone en månad, om de behöver rätta till något. Tror han ville bara sälja mig en Sony. Ja jag har letat och de enda övriga punkter i denna prisklass som jag tyckte var ett par HP Palvilions och ett Asus par.