Permalänk
Medlem

Bärbar business dator.

hej jag letar efter en bärbar dator till min farsa, han ska ha den till att fakturera och skriva på, surfa och kanske kolla på lite bilder ibland. men aldrig spela spel.

den ska ha kortläsare också.

kollade på denna men den kanske är för dålig för t.o.m det:

Kundrecensioner av HP Compaq 615 - Inet.se

några tips/förslag?

Permalänk
Medlem

kan ju inte se nåt fel på denna, den duger gott och väl till för dom flesta syften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattey92:

hej jag letar efter en bärbar dator till min farsa, han ska ha den till att fakturera och skriva på, surfa och kanske kolla på lite bilder ibland. men aldrig spela spel.

den ska ha kortläsare också.

kollade på denna men den kanske är för dålig för t.o.m det:

Kundrecensioner av HP Compaq 615 - Inet.se

några tips/förslag?

Compaq 615 (förutom att den är väldigt högljudd) saknar numerisk del på tangentbordet vilket är ett måste om man ska sitta med fakturor och bokföring. Jag skulle nog titta på en lenovo, hp probook eller liknande istället. Men prestandamässigt så duger i princip vilken burk som helst. Om den kommer att fungera som en fast arbetsplats och inte flyttas runt kan det vara intressant med 17"?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Compaqen räcker gott och väl för surfning, bilder, skriva

Har en som är nästan likadan och den flyger i windows 7

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

m

ja, sant det där med numerisk del. och med 17".

om du har något tips skulle det uppskattas

och HP PROBOOK 4515S AMD 2.3 2GB/250 15.6" W7P + RYGGSÄCK - Kanon-erbjudande på storsäljaren från HP - Ryggsäck på köpet! - Produktinformation datorn verkar vara ganska onödig med ryggsäcken och hdmi porten för att han inte ska kolla på tv med den.
men det är ett bra pris i guess

skulle vara kul om någon kunde hitta en dator som finns på inet också, så kan jag köpa min egen dator och farsans bärbara på samma gång