Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd ang moderkort tsm med processor

Vilket paket skulle ni råda mig att köpa om jag siktar på enbart Gaming/Film och Mer eller mindre framtidssäkert?

Det jag har nu;
Grafikkort; Radeon hd 5870
processor; Intel dualcore e8400
Moderkort; asus P5Q

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk
Inaktiv

AMDs sexkärniga är mer framtidssäkert Dessutom ska ju intels socket bytas ut i framtiden.
Det är iaf min åsikt. En sak till, du lär också behöva köpa nya minnen, då båda dessa system använder ddr3.

Permalänk
Medlem

Okej, då kör jag nog på det, har du några rekommendationer ang. nya minneskort?

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adamok:

Okej, då kör jag nog på det, har du några rekommendationer ang. nya minneskort?

Om du får för dig att överklocka så skaffa 1600MHz-minnen annars räcker 1333MHz diton bra

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om du ska spela så är väl endå intel x58 plattform den bästa? Sen om du vill uppgradera och så i framtiden så är väl amd att föredra men om jag hade fått välja på dessa 2 paket hade jag valt intel, helt klart!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh1ft:

Om du ska spela så är väl endå intel x58 plattform den bästa? Sen om du vill uppgradera och så i framtiden så är väl amd att föredra men om jag hade fått välja på dessa 2 paket hade jag valt intel, helt klart!

Nej Intel är inte snabbare i spel åtminståne inte i högre upplösningar, dessutom kommer han ev kunna uppdatera till bulldozer när den kommer så AMD säger jag!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

1090t helt klart.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]