Bärbar för vardagssysslor, bildbehandling...

Permalänk

Bärbar för vardagssysslor, bildbehandling...

Hej.
Är ny här och tänker köpa en ny bärbar dator inom de kommande veckorna. Den ska användas till det vanliga, surfa, lyssna på musik och titta på film. Har även tänkt att använda den till video-omkodning, bildbehandling och musikproduktion samt enklare spel. Har hittat den här datorn:

Misco.se - ACER AS5741G i5-450M/3 GB DDR 3/GT320M - 15.6"

Bra val? Den ligger ju iofs i toppen av min budget men vad jag har förstått så är i5-processorn riktigt bra. Eller duger en i3 lika bra?

EDIT* Såg nu att jag har lagt inlägget på fel ställe. Kan nån snäll moderator flytta den, tack.

Permalänk
Avstängd

Det självklara valet är en Mac!:) Hade jag varit som dig hade jag tagit en MacBook Pro 13" då den är väldigt mobil och smidig.:) Ta en kik på: Apple.:) Varför köpa ett slött och släpbart (alla win/icke Apple-datorer upplever jag som släpbara mer än bärbara tyvärr:/) knarrande plastskepp (pga all plast som viker sig bara man tittar på datorn eller den blir för varm) som du efter ett tag kommer svära åt för att HDD:ns temp. är uppe i "helvetestemperaturer" pga. all plast. Vill bara ge dig det goda rådet att det är bättre och lägga till nån krona mer för att få en dator som håller länge och är driftsäker under perioden den används.:)

Lycka till!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Tack för tipset men Mac går bort direkt. Jag vill inte behöva köpa om de programvaror som jag redan använder.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Upptäcker du att du har skapat en tråd på fel ställe, så vore det utmärkt ifall du anmälde inlägget till oss så vi kan flytta den.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.