Permalänk

njae kan inte påstå att jag är sådär hejdundrans stark ja gheller.

född: 891118 ni får räkna ut själva
längd: ca 165 cm
vikt: ca 60 kg

bänkpress: 45 Kg maxat orkar typ då 1-2 reps.
obs när jag tränar bänkpress tar jag 35 kg 10 reps och i 4-5 omgångar.

obs har räknat in skivstången + vikterna.

men alla orkar vi olika. trösta dig med det allt är individuellt. viljan gör en stark också! kämpa på helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Ja du är nog ovanligt svag;) Är 50kg vad du kan ta en gång? Alltså 15kg på varje sida + stången som väger 20? Eller ovanligt svag. De flesta riktiga "datornördarna" skriver väl inte i den här tråden?:P

Ja, jag är nog det.

Japp, 20kg + 15 på vardera sida. Det är nog det jag maxar om jag är utvilad, för jag tar det nääästan om jag har tränat innan. De få gånger jag har tränat bänk har jag kört på 30kg, då pallar jag 8 reps i kanske 3-4 sets, kanske ännu fler. Har dock inte vågat köra på så mycket mer än så, är rädd för att jag nån gång inte ska orka och då ligger jag ju där.

Permalänk

25kg Svänghjuls kåpa till scania lastbil ca 200- 250 lyft, 5 dar i veckan

när man jobbar tungt behöver man inte gå på gym ... de sköter sig självt på jobbet

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
25kg Svänghjuls kåpa till scania lastbil ca 200- 250 lyft, 5 dar i veckan

när man jobbar tungt behöver man inte gå på gym ... de sköter sig självt på jobbet

Låter som ett jävligt bra sätt att slita ut sig på tyvärr

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

klarar av att simma 50m fjäril på 30.2

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Ålder: 23
Längd: 173cm
Vikt: 65kg

Bänkpress: 70kg
Knäböj 100kg
Marklyft: --
Dips: 20
Chins: 10

Mer än så har jag inte provat, så man klarar nog lite mer. Helt ointressant för mig dock hur mycket man orkar ta en enstaka gång Uthålligheten är intressantare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
25kg Svänghjuls kåpa till scania lastbil ca 200- 250 lyft, 5 dar i veckan

när man jobbar tungt behöver man inte gå på gym ... de sköter sig självt på jobbet

Det där du sa är helt fel. Jobbar man tugnt ökar behovet av gym. Annars kommer du i slutändan att få förslitningar. Då Det blir samma rörelser hela tiden. Det är just därför gym är så bra som de är. De minkar chansen att du får förslitningskador och andra skavanker på grund av monotomt jobb och annat skit i livet. Så länge man inte tränar helt åt helvete felP

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
klarar av att simma 50m fjäril på 30.2

Jag kör på 28.8

Permalänk

Lite uppdatering, bara kul att skriva

Ålder: 18 om 8 dagar.
Längd: 194 cm
Vikt: 87 kg

Bänk: Pumpar nu på 80 kg, 5x3, maxar runt 95~ tror jag?
Knäböj: 80 kg 6x3
Marklyft: Fortfarande inte testat, dåligt av mig.

Chins och dips inte värt att nämna =P

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kul tråd

Ålder: 34
Längd: 174cm
Vikt: 90 pannor

Bänkpress: 105
Knäböj: vet inte
Marklyft: gillar inte, taskigt för ryggen på en gammal man..
Dips: vet inte
Chins: 20 nåt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Dips är inte träning för triceps. Dips är en bröstövning. Om du känner i triceps gör du antagligen fel. Ett tips är ju att luta dig längre fram, och att gå ned djupare.

Dips är antingen triceps eller bröst beroende på om du lutar dig fram (bröst) eller inte (triceps).

I övrigt är det nog inget jobb som kan komplettera gymträning, speciellt inte exemplet någon nämnde tidigare. Att aktivera alla muskler lika optimalt gör man på ett gym genom ett bra schema.

Sedan, ni som anser er gå regelbundet på gym och inte kör de tre basövningarna bänkpress, marklyft och knäböj, börja med det. Speciellt marklyft aktiverar grymt många muskler i kroppen och stimulerar centrala nervsystemet vilket i sin tur gynnar övrig träning.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
/.../

Sedan, ni som anser er gå regelbundet på gym och inte kör de tre basövningarna bänkpress, marklyft och knäböj, börja med det. Speciellt marklyft aktiverar grymt många muskler i kroppen och stimulerar centrala nervsystemet vilket i sin tur gynnar övrig träning.

Borde nästan vara lag på dessa tre övningar. Hjälper att bygga upp bålstyrkan i kroppen också.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ålder: 21år (inte tränat eller tävlat på cirka ett år pga flytt osv. så tar resultat jag hade när jag senast tränade)
Längd: 183cm
Vikt: 70kg

Bänkpress: 110kg
Knäböj 155kg (har jag för mig)
Marklyft: 190kg

EDIT: Ska för övrigt få tummen ur röven och börja träna igen. Man blir så mycket piggare och mår så mycket bättre. Men tävla igen blir det nog inte.

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViXoN:

Dips är inte träning för triceps. Dips är en bröstövning. Om du känner i triceps gör du antagligen fel. Ett tips är ju att luta dig längre fram, och att gå ned djupare.

Dips är i allra högsta grad träning för triceps tillsammans med bröst och främre deltamuskeln i axlarna, och tar olika på dom beroende på lutning och hur bred fattning man håller. Även hur du anatomiskt ser ut i bröst och deltafästet.

Egna resultat

Bänkpress: 160Kg (20+ på 100Kg) för övrigt det jag är sämst på i överkroppen, 165 är nog dock inga prob då 160 gick rätt lätt.
Knäböj: 200Kg
Marklyft: 270Kg (15reps på 220Kg)
Kronlyft: 300Kg+
Sigmarsson Wheel deadlift: 400Kg+
Pushpress (axelpress): 140Kg
Bicepscurl: 110Kg (7 reps på 100Kg)
Tricepspress med ez stång bakom huvudet: 80Kg x 8/90Kg x 3
Dips: 100Kg+ (2 reps på 100Kg)

186cm, 92Kg (bf är lågt ja)

Målet är ren styrka utan att bli förjävla stor då jag inte är ute efter att bygga, ingen spännis dvs

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Ålder: 24år
Längd: 178cm
Vikt: 75-78kg

Hmm, drar fram siffor från i våras då jag hade tränat ett tag (7-8 månader), mina stämmer väl inte riktigt då jag aldrig maxade, körde oftast pyramidset och började med 8-10 och sänkte med 2 reps varje set med en avslutning på 2 reps. Har hursomhaver börjat gymmat igen (kört några veckor) och det ska bli intressant att se hur lång tid drygt ett års frånvaro tar att ta igen

Bänkpress: 100kg
Knäböj 120kg+ (drygt 90 grader), 100kg+ med rumpan ner i backen, körde ej pyramidset i knäböj.
Marklyft: 150kg
Dips: ingen aning, kör hellre andra tricepsövningar
Chins: vet ej.

Heh, blev inte mycket träning efter det att jag skrev ovanstående. Har kört någorlunda seriöst nu sedan mars 2009. Körde en uppbyggnadsperiod mars 2009 -> januari 2010 (82->85kg). Deff januari 2010 -> juli 2010 (85->72kg).

Bänkpress: 115kg, 3x107,5kg
Knäböj 135kg, 3x122,5kg (lårben under parallellt)
Marklyft: 180kg, 3x3x155kg
Dips: Vettetusan, säkert 25-30st
Chins: 16 reps som mest (remmar), 16 reps i settet efter, och 15 reps i settet efter det

Vikt vid maxningarna i bänkpress, knäböj samt marklyft var cirka 75kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

185cm, 85kg och 36 chins gjorde jag när jag simmade som mest. Det måste vara svårslaget

Riktigt bra med 36 riktiga chins. Jag är imponerad

Ålder: 26
Vikt: 64kg

Bänkpress: För en månad sedan tog jag en tvåa på 70kg
Knäböj: -
Marklyft: -
Dips: Var längesedan jag gjorde dem, men då gjorde jag 25-30st när jag maxade
Chins: 19st på en riktigt bra dag
Handstående armhävningar: 7st.. precis börjat med den övningen.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Har testat med 60kg i bänkpress en gång, samt att jag plockade ur min mc motor (95kg) ur ramen la den på golvet sen lyfte jag upp den & höll den i famnen & gick ca. 10m med den.. så det bör innebära att jag klarar 95kg i marklyft då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att komma igång och träna nu igen! Läste hur många dips de gjorde i luciapokalen. 69 stycken eller var det nu var. Det är ju bara 19 fler än vad jag gjorde som hyffsat tränad när jag var 21. Det var riktiga då jag hade en tränare som såg till att de var nere helt och hållet. Har nog inte satt min fot i gymmet på 3-4 veckor... Köra igång den här tråden med färska siffror:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tidigare toppnoteringar, för tillfället är jag lite ur form och tränar riktigt sällan, om alls. Och då inte heller styrketräning. Kroppsvikten har varit 70 +/- 4kg

Bengtpress: 67,5kg
Knäböj: 4x100kg (1RM är inte att tänka på utan powerrack/passare)
Marklyft 120kg

Dips: ca. 20
Chins: 10-15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Tidigare toppnoteringar, för tillfället är jag lite ur form och tränar riktigt sällan, om alls. Och då inte heller styrketräning. Kroppsvikten har varit 70 +/- 4kg

Bengtpress: 67,5kg
Knäböj: 4x100kg (1RM är inte att tänka på utan powerrack/passare)
Marklyft 120kg

Dips: ca. 20
Chins: 10-15

Haha, kan verkligen se när du väljer en Bengt du ska göra bänkpress med

Permalänk

har lagt maxning på hyllan för ett tag,håller på med lite mer extrema saker.
bla så tar jag nu 22 reps på 110 i bänk,ska lägga mej på nästa nivå om nån månad,kanske 120-130 och försöka ta lika många reps som 110 så småningom.
detta upplägg gäller alla muskelgrupper numera.det som man förut tyckte var tungt,försöker man nu att köra intensivt högreps på och det ger resultat.
har lite luddiga resultat på vad jag maxar just nu,så jag väljer att inte nämna dom,men för att bidra,175 i bänk.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ålder: 22
Längd: 192
Vikt: 83 Kg

Var länge sen jag tränade men tränade mer för uthålligheten än för styrkan då jag trännade basket och behövde det, så här kommer resultat:

Bengtpress: Brukade köra runt 50 Kg---- 10x4
Knäböj: Tror att jag körde på 50 Kg 10x4 där med
Marklyft Lyfte nångång 100 Kg

Dips: ca. Hade ganska uthålliga armar så efter ett styrkebana klarade jag ändå 80 eller så, kommer inte ihåg exakta cifran men över 80.
Chins: kanske 10- har alldrig testat det där ordentligt.

Kommer ihåg att jag hade ganska uthålliga armar, underarmar och ben och i vissa ben övningar så körde jag på med samma vikter som dom stora killarna då var jag runt 15-16 år gammal. Hade också ganska starka triceps, tror att jag körde då på 70 Kg på maskinet medans jag klarade knappt 15 Kg när jag körde biceps övningar För det mesta så körde jag med ganska lätta vikter men gjorde många upprepningar.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Så alla vet är detta chins:

http://kPKoDjb4xug&

Och detta är dips:

http://-Hja8_tES9k&NR=1

Den som klarar 80 dips är ju fan en maskin..det är ju bara sjukt. Jag menar de som tävlar i dips-SM klarar nog inte över 80.. jag har sett 60-70, men aldrig 80. Thomas_88, du borde ställa upp i SM. Du skulle ju utklassa alla som tränar hårt för att göra just dips.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ålder: 22
Längd: 192
Vikt: 83 Kg

Var länge sen jag tränade men tränade mer för uthålligheten än för styrkan då jag trännade basket och behövde det, så här kommer resultat:

Bengtpress: Brukade köra runt 50 Kg---- 10x4
Knäböj: Tror att jag körde på 50 Kg 10x4 där med
Marklyft Lyfte nångång 100 Kg

Dips: ca. Hade ganska uthålliga armar så efter ett styrkebana klarade jag ändå 80 eller så, kommer inte ihåg exakta cifran men över 80.
Chins: kanske 10- har alldrig testat det där ordentligt.

Kommer ihåg att jag hade ganska uthålliga armar, underarmar och ben och i vissa ben övningar så körde jag på med samma vikter som dom stora killarna då var jag runt 15-16 år gammal. Hade också ganska starka triceps, tror att jag körde då på 70 Kg på maskinet medans jag klarade knappt 15 Kg när jag körde biceps övningar För det mesta så körde jag med ganska lätta vikter men gjorde många upprepningar.

Är det riktiga dips så vinner du SM med dem. Kan ju va kul att ha en sådan pokal på hyllan hemma?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ålder: 23år
Längd: 183cm
Vikt: 89kg

Bänkpress: 110kg
Marklyft: 160kg
Dips: 25

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Är det riktiga dips så vinner du SM med dem. Kan ju va kul att ha en sådan pokal på hyllan hemma?

Nä det var inte såna där utan såna här:

Kommer ihåg att jag provat dom andra men vet inte hur många jag skulle klara av. MEn tycker fortfarande att 80 var ganska bra även om dom här är säkert mycket lättare än riktiga

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Nä det var inte såna där utan såna här:

http://www.illpumpyouup.com/articles/images/arnold-dips.gif

Kommer ihåg att jag provat dom andra men vet inte hur många jag skulle klara av. MEn tycker fortfarande att 80 var ganska bra även om dom här är säkert mycket lättare än riktiga

Testa riktiga och återkom med svar

Permalänk
Medlem

Ålder: 21 år
Längd: 190 cm
Vikt: 92 kg

Bänkpress: 125 kg
Knäböj: 170 kg x 2 (140 kg x8)
Marklyft: 240 kg x 1 (210 kg x5)
Dips: ---
Chins: 12

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Ah vilken rolig tråd jag hittade nu. dock var det massa år sedan jag tränade lite styrkelyft.

Ålder då: 18-19 år
Längd: 175 cm
Vikt: 75 kg ~ 10%BF

Bänkpress: 150 kg (2x kroppsvikten )
Knäböj: 180 kg x 3 (maxade aldrig)
Marklyft: 230 kg (utan remmar, klarade faktiskt inte att hålla mer)
Dips: ---
Chins:---

Edit: Kom på att jag körde 8:or på bänk med 52 eller 56 kg hantlar. Tungt som röven var det iaf med de där hantlarna eftersom de skulle få upp på bänken samtidigt som man la sig ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Ah vilken rolig tråd jag hittade nu. dock var det massa år sedan jag tränade lite styrkelyft.

Ålder då: 18-19 år
Längd: 175 cm
Vikt: 75 kg ~ 10%BF

Bänkpress: 150 kg (2x kroppsvikten )
Knäböj: 180 kg x 3 (maxade aldrig)
Marklyft: 230 kg (utan remmar, klarade faktiskt inte att hålla mer)
Dips: ---
Chins:---

Edit: Kom på att jag körde 8:or på bänk med 52 eller 56 kg hantlar. Tungt som röven var det iaf med de där hantlarna eftersom de skulle få upp på bänken samtidigt som man la sig ner.

Med eller utan utrustning?