Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem

Nyinstallerat och fint
Kritik, tips och kommentarer välkomnas

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Skrivet av korsnas11:

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/908465-...

Var den som fick mig att börja!

Dock för att lägga till grejjer som nätverk och hårddiskaktivitet skulle jag rekommendera rainmeter.
Fanns lite info om programmet på deras hemsida.
Rainmeter 101 | Rainmeter.net

Hoppas det hjälpte!

Tackar tackar! Ska genast kika igenom det

Skrivet av fuzzz:

Nyinstallerat och fint
Kritik, tips och kommentarer välkomnas

http://img101.imageshack.us/img101/7070/skivkord.jpg

Vad heter programmet du använder för att få dom där uptime/CPU temp/free RAM osv.. ?

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodfeast:

Tackar tackar! Ska genast kika igenom det

Vad heter programmet du använder för att få dom där uptime/CPU temp/free RAM osv.. ?

Det är Rainmeter med GeoSans 2.0 skin.

Edit* Eller vänta nu, det är det inte alls..

TansRounded 1.1 heter det.
Rainmeter Skins - TransRounded by cho7 - Customize.org

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Aha... du vill att den ska skära sig lite från temat eller?
Vad vill du ha för nåt då?
Denna är en personlig favorit, men kanske inte passar så bra med ditt tema...
switch v2 for aero by ~wwwliangxin on deviantART

Här är mitt nya!
http://www.imgjoe.com/x/screenshot05.jpg

Det var väldigt vackert men samtidigt lite deprimerande att ständigt se regn.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av 95monye:

Aha... du vill att den ska skära sig lite från temat eller?
Vad vill du ha för nåt då?
Denna är en personlig favorit, men kanske inte passar så bra med ditt tema...
switch v2 for aero by ~wwwliangxin on deviantART

Här är mitt nya!
http://www.imgjoe.com/x/screenshot05.jpg

Vad är det för tema? Ruskigt snyggt!

Även ikonerna får du gärna länka till.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Fixade klockan, vill ha den i 24H, men verkar inte få det fungerar

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Hmm såg denna tråd så måste skriva av mig lite
Jag har ominstallerat datorn och jag har snyggat till skrivbordet innan. Nu när jag skulle göra ett liknande och bytte startorben får jag en error när jag rebootar datorn. Testat me två olika och fått köra windows start recovery för att kunna boota dator. Googlat och hittat fler personer med samma problem men kommer tyvärr inte ihåg vad rutan sa vid boot.

Tack på förhand och citera gärna vid svar!

Jag har haft samma problem!
bästa lösningen är att återställa, eller köra startup repair.
Så explorer.exe blir normal igen..

Sedan så får du använda windows 7 start orb changer nästa gång.

Permalänk
Medlem

Har nu suttit och lekt lite med Rocketdock men varje gång jag startar om datorn så kommer inte Rocketdock upp... Processen körs men inget händer... Stänger jag av processen och startar upp Rocketdock igen så kommer detta mess upp...
"RocketDock had trouble loading your icons last time it was run. Should RocketDock load the default icons?"

Har provat kört Rocketdock i win xp sp3 läge och vista sp2
och även att köra det som administratör...
inget fungerar

mitt skrivbord: http://pici.se/pictures/large/KcVCckKvb.png nån som har nå bra tips på iconer som skulle kunna passa till bilden? (om jag nu lyckas få Rocketdock att starta)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Izuss:

Har nu suttit och lekt lite med Rocketdock men varje gång jag startar om datorn så kommer inte Rocketdock upp... Processen körs men inget händer... Stänger jag av processen och startar upp Rocketdock igen så kommer detta mess upp...
"RocketDock had trouble loading your icons last time it was run. Should RocketDock load the default icons?"

Har provat kört Rocketdock i win xp sp3 läge och vista sp2
och även att köra det som administratör...
inget fungerar

mitt skrivbord: http://pici.se/pictures/large/KcVCckKvb.png nån som har nå bra tips på iconer som skulle kunna passa till bilden? (om jag nu lyckas få Rocketdock att starta)

Du högerklickar i rocketdock menyn och går in på Dock Inställningar --> Allmänt och bockar i Autostart.

Gå in på deviantart.com och sök på rocketdock icons eller googla "rocketdock icons" så hittar du nog någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Du högerklickar i rocketdock menyn och går in på Dock Inställningar --> Allmänt och bockar i Autostart.

Gå in på deviantart.com och sök på rocketdock icons eller googla "rocketdock icons" så hittar du nog någonting.

Som jag sa så körs ju processen när windows startar. (för att jag har tryckt i den där inställningen)
problemet är ju att iconerna laddas inte upp
kanske ska tillägga att jag kör win 7 x64...

Permalänk
Medlem

hade också det först så satte in allt på nytt igen och då fungerade det, fast då var det bara själva bilderna på ikonerna som försvann. jag kör också win 7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

hade också det först så satte in allt på nytt igen och då fungerade det, fast då var det bara själva bilderna på ikonerna som försvann. jag kör också win 7 64

menar du att du installerade om Rocketdock med "satte in allt på nytt igen"?
och var det före eller efter dina bilder försvann?

Permalänk
Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izuss:

Har nu suttit och lekt lite med Rocketdock men varje gång jag startar om datorn så kommer inte Rocketdock upp... Processen körs men inget händer... Stänger jag av processen och startar upp Rocketdock igen så kommer detta mess upp...
"RocketDock had trouble loading your icons last time it was run. Should RocketDock load the default icons?"

Har provat kört Rocketdock i win xp sp3 läge och vista sp2
och även att köra det som administratör...
inget fungerar

mitt skrivbord: http://pici.se/pictures/large/KcVCckKvb.png nån som har nå bra tips på iconer som skulle kunna passa till bilden? (om jag nu lyckas få Rocketdock att starta)

Det är för att Rocketdock inte är 100% kompatibelt med 64bitars os.
Brukar få samma sak.
Och om den ibland inte startar när du startar datorn så slår du bara av processen och kör igång Rocketdock igen.
Sen trycker du på nej när de om default icons kommer up, då laddar den ikonerna som du själv har satt.
Just ja, sen ska du INTE köra docken i xp eller vista läge. Då funkar de inte alls...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Det är för att Rocketdock inte är 100% kompatibelt med 64bitars os.
Brukar få samma sak.
Och om den ibland inte startar när du startar datorn så slår du bara av processen och kör igång Rocketdock igen.
Sen trycker du på nej när de om default icons kommer up, då laddar den ikonerna som du själv har satt.
Just ja, sen ska du INTE köra docken i xp eller vista läge. Då funkar de inte alls...

Det är varje gång datorn startar som Rocketdock vägrar starta.
det har fungerat i alla lägen som jag har provat...

fast vet nu att det är Addonet Stack Docklet som är orsaken till problemet.
ska prova om Stacks Docklet fungerar bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Jag har haft samma problem!
bästa lösningen är att återställa, eller köra startup repair.
Så explorer.exe blir normal igen..

Sedan så får du använda windows 7 start orb changer nästa gång.

Okej tack, var lite osäker om de skulle fungera eller om jag får samma error.
Men det blir o testa nu!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Okej tack, var lite osäker om de skulle fungera eller om jag får samma error.
Men det blir o testa nu!

Finns mycket start-orbs på deviantart! se till bara att dom är i bmp format

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Finns mycket start-orbs på deviantart! se till bara att dom är i bmp format

Helvete jag hade en i bmp och start boton changer visar att den e ok men när den ändrar står de
The application was unable to start correctly (0xc0000007b).
Click OK to close the application.

Trycker sedan på Restore Original Explorer Backup och samma error kommer upp även om programmet säger "Explorer backup restored!"
Detta är skriver utan explorer igång på en ny fräsh installation av Windows 7. Nu blir de till att köra launch repair.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Varför inte bara starta upp typ, wiinrar (via cmd) och gå till windows mappen och fixa tillbaka den vanliga explorer.exe (om den nu finns sparad där)
Så har jaf jag gjort om det har fuckat sig.
Tycker själv att det är lättade att byta ut explorer.exe själv utan några program, bara ändra så att det går att byta ut den. Sen sparar jag alltid org explorer.exe i windows mappen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Izuss:

Det är varje gång datorn startar som Rocketdock vägrar starta.
det har fungerat i alla lägen som jag har provat...

fast vet nu att det är Addonet Stack Docklet som är orsaken till problemet.
ska prova om Stacks Docklet fungerar bättre

Aha okej, då fattar jag.

Skrivet av eXizoR:

Helvete jag hade en i bmp och start boton changer visar att den e ok men när den ändrar står de
The application was unable to start correctly (0xc0000007b).
Click OK to close the application.

Trycker sedan på Restore Original Explorer Backup och samma error kommer upp även om programmet säger "Explorer backup restored!"
Detta är skriver utan explorer igång på en ny fräsh installation av Windows 7. Nu blir de till att köra launch repair.

Varför inte bara starta upp typ, wiinrar (via cmd) och gå till windows mappen och fixa tillbaka den vanliga explorer.exe (om den nu finns sparad där)
Så har jaf jag gjort om det har fuckat sig.
Tycker själv att det är lättade att byta ut explorer.exe själv utan några program, bara ändra så att det går att byta ut den. Sen sparar jag alltid org explorer.exe i windows mappen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Helvete jag hade en i bmp och start boton changer visar att den e ok men när den ändrar står de
The application was unable to start correctly (0xc0000007b).
Click OK to close the application.

Trycker sedan på Restore Original Explorer Backup och samma error kommer upp även om programmet säger "Explorer backup restored!"
Detta är skriver utan explorer igång på en ny fräsh installation av Windows 7. Nu blir de till att köra launch repair.

NEJ! du måste köra programmet som administratör!
Vill du ha vanliga orben så är det bra att ta den via orb changer.
har den om du vill ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

NEJ! du måste köra programmet som administratör!
Vill du ha vanliga orben så är det bra att ta den via orb changer.
har den om du vill ha!

Ahhh det var där jag gjorde fel. Innan jag ominstallera hade jag något program som gjorde att alla program startades som administratör och tog bort UAC. Så hade helt glömt bort det.
Tack så mycket nu fungerar det!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Vilket program använder man för att ändra startmeny ikonen och de där nere. Alltså aktivitesfältet.

Permalänk
Medlem

Sådär efter att fått allt och fungerat så har jag pillat lite snabbt. Lite Spotifyfeeling över det hela

btw vad är de man skall skriva för att klistra in bilden i tråden?
(tack 95monye)

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Såhär ser mitt skrivbord ut

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man byter startmeny ikonen och fältet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Vet någon hur man byter startmeny ikonen och fältet?

Windows 7 Start Button Changer by =Kishan-Bagaria on deviantART

Skrivet av eXizoR:

Sådär efter att fått allt och fungerat så har jag pillat lite snabbt. Lite Spotifyfeeling över det hela
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/mittskrivbordatm.jpg

btw vad är de man skall skriva för att klistra in bilden i tråden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evilmonkey:

Vad är de för wallpaper? försökt söka på wood på deviant men inte hittat just denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av fuzzz:

Nyinstallerat och fint
Kritik, tips och kommentarer välkomnas

http://img101.imageshack.us/img101/7070/skivkord.jpg

Jag tar gärna den bakgrundsbilden