"senast ändrad" ordning i mappar borta, vad göra??

Permalänk
Medlem

"senast ändrad" ordning i mappar borta, vad göra??

I den mappen jag laddar ner filer till så har alternativet för visning "senast ändrad" försvunnit, så nu kan jag inte få senaste inkomna filer i toppen eller botten helt plötsligt, kronologisk tankad ordning är borta, bara massa andra, helt värdelösa alternativ för denna mappen finns nu.

Vad ska jag göra få att få tillbaka det här alternativet?

Har märkt att det måste finnas vissa filtyper i mappen för att man ska kunna ha ordningen enligt "senast ändrad", vilka filtyper måste ingå?

OS: XP SP3

Permalänk
Medlem

Gå in i Mappen och sök dig till Visa (Finns i menyn högst upp till vänster bland rubriker typ: Arkiv, Redigera, Visa, etc.) Där under bör det finnas en funktion som heter Välj kolumner. Tryck där och bocka i alternativet "Senast ändrad" Om det redan är ikryssat, kan du bortse från detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man bara klicka på "senast ändrad" högst uppe i mappen, men det alternativet har liksom försvunnit nu. Det verkar som att alternativen ändras beroende på vilken typ av filer som finns i mappen. Och just nu har jag endast filer som inte framkallar senast ändrad alternativet tror jag. Jävligt störande det här. Jag har en mapp med bara filmer, där finns "senast ändrad" att välja t ex.

Permalänk
Vila i frid

Högerklicka på "Namn/Name" eller "Typ/Type" eller whatever och välj sen kolumner som ska visas.