Multipla användare?

Permalänk
Medlem

Multipla användare?

Börjar riktigt lessna nu på att allt ska "knytas" så hårt till diverse konton (b.net, steam, you name it).

Jag lyckas iaf inte skapa en "ny" användare inne i Starcraft, så att jag kan få tillgång till en ny kampanj, ny achive, ny online?

Har girigheten gått så långt att VARJE PERSON som vill kunna spela fullt ut måste köpa ett eget ex, och regga ett eget b.net id?

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Börjar riktigt lessna nu på att allt ska "knytas" så hårt till diverse konton (b.net, steam, you name it).

Jag lyckas iaf inte skapa en "ny" användare inne i Starcraft, så att jag kan få tillgång till en ny kampanj, ny achive, ny online?

Har girigheten gått så långt att VARJE PERSON som vill kunna spela fullt ut måste köpa ett eget ex, och regga ett eget b.net id?

Du kan visserligen börja med en ny kamapanj om du sparar undan den gamla iirc. Men i övrigt är det väl sunt förnuft att varje person ska köpa ett eget ex för att kunna spela fullt ut?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Ser inte heller problemet...

Permalänk
Medlem

Om man är en familj roligt att ha 4 spel när man kan turas om? Jag förstår ts!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Håller med.. Snart får man väl betala per person när man hyr en film.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

varför ska man få spelet billigare bara för att man är medlem i en stor familj då ;P

Nå oavsett... kampanjer kan du ju starta om hur många nya du vill så hela familjen kan spela på samma konto...

Spelar du så lite att du kan turas om på samma account online så ligger du säkert ändå i lägre ligor där motståndet inte är så hårt så då går det säkert bra att köra på samma konto där med.

Permalänk
Medlem

Är man en familj och vill dela på spelet är det väll bara ha battlenet kontot eller steam kontot eller vad som helst delat? alla i familjen vet om lösenordet osv.. Det är ju inte direkt ett problem, precis lika enkelt som när man "delade" på spel förr, bara att man får skriva in ett användarnamn + lösenord, inte mycket att vara ledsen över.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

+1 till Eptk, vi är tre personer hemma som delar på mitt starcraft konto, inga konstigheter tycker jag.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt på det förräns nu... kan jag spela WoW samtidigt som jag spelar SC2? Alltså samtidigt som i verkligen samtidigt, eller sätter battle.net stopp där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Har inte tänkt på det förräns nu... kan jag spela WoW samtidigt som jag spelar SC2? Alltså samtidigt som i verkligen samtidigt, eller sätter battle.net stopp där?

Ser inga som helst problem där, så varför inte. Du äger ju båda spelen.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Har inte tänkt på det förräns nu... kan jag spela WoW samtidigt som jag spelar SC2? Alltså samtidigt som i verkligen samtidigt, eller sätter battle.net stopp där?

Jag är ingen wowspelare så jag kan inte testa, men om de är reggade på samma battlenet konto så tror jag faktiskt inte det går. Detta iom att man kan chatta med folk i wow, om en person är online i två spel tror jag det skiter sig (de kan iofs ha löst det genom att skicka till båda spelen).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

om du försöker logga in på bnet från en annan dator så loggas du ut från den första. det kan man testa med att logga in på map editor samtidigt när man e inloggad på bnet. blir connection lost direkt

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Är det från samma dator så fungerar det att vara inloggad i WoW och SC2 samtidigt. Det har jag själv gjort.
Har för mig att vi provade på 2 olika datorer också på ett LAN när en kompis lånade en annan kompis konto för att lira lite. Han satt då hemma och lirade WoW medans vi körde SC2 med bland annat hans konto.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

japp kan verifiera att det går o köra sc2 och wow samtidigt dock verkar vhaten inte alltid hänga med över så gäller o hålla koll på vilket spel man började chata ifrån, då det verkar som alla svar kommer till den. och du kan även starta hur många wow du vill(din dator klarar) så länge det är egna wow konton.

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga, men går det att installera SC2 på flera datorer? Det är endast jag som kommer att spela, men jag vill kunna ha det installerat och spela både på min stationära och min Mac Book PRO. Gissar på att det inte är något problem?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Kanske dum fråga, men går det att installera SC2 på flera datorer? Det är endast jag som kommer att spela, men jag vill kunna ha det installerat och spela både på min stationära och min Mac Book PRO. Gissar på att det inte är något problem?

Det ska inte vara något som helst problem.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Håller med.. Snart får man väl betala per person när man hyr en film.

Kunde inte hålla mig för skratt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Har inte tänkt på det förräns nu... kan jag spela WoW samtidigt som jag spelar SC2? Alltså samtidigt som i verkligen samtidigt, eller sätter battle.net stopp där?

Du kan köra båda spelen på samma dator men antagligen inte från 2 olika

Visa signatur