Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd för bärbar dator mellan 11000-14000kr

Permalänk

Köpråd för bärbar dator mellan 11000-14000kr

Tjena ska köpa en ny bärbar dator och tänkte be om köpråd. Min budget ligger mellan 11000-14000kr. Jag leter efter en speldator som ska klara av de nya spelen ettag framöver på hög graffik. Jag har hittat 3 datorer som jag tycker verkar intressanta. Två av alternativen nr1 och nr3 är lite sämre än nr2, jag funderar på om det är värt att uppgradera sig till den bättre så att den "håller" längre? Finns det bärbara datorer ni kan rekommendera i samma prisklass som är bättre eller mera prisvärda med samma prestanda?

1.Sony Vaio VPC-F12M1E
2.Sony Vaio VPC-F12S1E
3.Asus G73JH-TY171V
Produktjämförelse hos Prisjakt

Tack för hjälpen i förhand /jacob

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar verkligen inte Sony Vaio. Mitt val hade varit MSI GX660 elller GX740. De är de mest prisvärda på marknaden idag.

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

vad är det som gör den bättre? den har samma pris men skilladen i graffikkort och processormodel är de bättre?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hektorbombastik:

vad är det som gör den bättre? den har samma pris men skilladen i graffikkort och processormodel är de bättre?

Det var den mest prisvärda speldatorn med mobility HD5870. Sony vaio har grafikkrets som hör till laptops i 5500kr klassen. (Grafikkretsen är det som spelar störst roll till spel)

I dagens läge är det "bästa"/prisvärdaste valet Asus Laptopen från Misco.se:
Misco.se - ASUS G73JH TY171V - Core i5 450M 2.4 GHz - 17.3" TFT
för endast 12 000kr(13k i vanliga fall), med rabattkoden: sweclockers181810 - Du skriver in koden inne på "mitt konto".
Samma grafikkrets/CPU som MSI gx 740, fast bättre kylning/tystare/svalare och lite bättre kvalité. (Asus har högst kvalité bland alla laptop tillverkare). Snyggare också.

Mvh r3mpuh

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag rekommenderar verkligen inte Sony Vaio. Mitt val hade varit MSI GX660 elller GX740. De är de mest prisvärda på marknaden idag.

Mvh

varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hektorbombastik:

Vadå varför?

Känns så värdelöst att skriva långa inlägg i trådar när man bara får: okej, ja, nej, varför, därför, hur, jaha osv som svar...

Sök lite i forumet så förstår du varför. Den enda bärbara som kan konkurrera med samma prestanda är den där ASUSen.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.