Permalänk

Sista kollen, datorköp.

Tjena, nu har min dator gått sönder helt, och jag är i behov av en ny dator. Jag har kollat runt och snackat med lite folk, nu har jag plockat ihop en dator som jag ska bygga själv.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/datordelar1.tiff
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/datordelar2.tiff

Om ni undrar varför de slutar på tiff är de för att jag sparat dem som bilder i en macbook som jag ej har så mkt koll på, hoppas ni kan se bilderna ändå.

Kommer detta att fungera? Får allt plats i chassiet?
Inget som kommer krångla osv utan allting ser ut att gå bra ihop?

Tacksam för snabbt svar.

/Elefanton

Permalänk
Medlem

Har du inget från din gamla dator som fortf funkar?

Och tycker du verkligen en vit cd-läsare kommer bli snyggt i ett svart R3.. ?

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixorn:

Har du inget från din gamla dator som fortf funkar?

Och tycker du verkligen en vit cd-läsare kommer bli snyggt i ett svart R3.. ?

Ingår en svart font till den dvd läsaren, står ju tom i namnet

Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front

och om man ska vara mer säker går man in på produkten Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front - Inet.se (Står tom i länk namnet)

Och info "Levereras med svart/silver/vit front. "

Permalänk
Medlem

får så ont i magen när ja ser folk som tänker betala 1k+ för ett operativ system :s om man inte vill ladda ner kan man ju alltid lära sig linux/ubuntu och leva utan krascher och dylik.

Dock tycker jag att paketet ser väldigt fint ut med potential till klockning

Permalänk

Kollade nyss igenom delarna igen själv, då såg jag detta:
Moderkortet stödjer endast Sempron, Phenom II X3, Athlon II X2, Phenom II X2, Athlon II X4, Athlon II X3, Phenom II X4.
Detta måste ju betyda att moderkortet inte kan köras med processorn jag har valt, dvs AMD Phenom2 X6 1055T.

Har jag rätt eller fel i detta?
Tacksam för snabbt svar

Edit: Jag har ett 620 W Corsair nätagg på min gamla dator som fortfarande verkar fungera, räcker det till dessa komponenter?
Ännu en fråga, kommer jag behöva något skruvkit eller extra verktyg för att sätta ihop datorn själv?

Permalänk

Skulle vara mycket bra med ett svar från någon som kan detta lite mer än jag.
Sitter nu och funderar på om det fungerar, om jag behöver byta moderkort eller byta ner mig i processorn.

Permalänk
Skrivet av Elefanton:

Kollade nyss igenom delarna igen själv, då såg jag detta:
Moderkortet stödjer endast Sempron, Phenom II X3, Athlon II X2, Phenom II X2, Athlon II X4, Athlon II X3, Phenom II X4.
Detta måste ju betyda att moderkortet inte kan köras med processorn jag har valt, dvs AMD Phenom2 X6 1055T.

Har jag rätt eller fel i detta?
Tacksam för snabbt svar

Edit: Jag har ett 620 W Corsair nätagg på min gamla dator som fortfarande verkar fungera, räcker det till dessa komponenter?
Ännu en fråga, kommer jag behöva något skruvkit eller extra verktyg för att sätta ihop datorn själv?

Corsair e bra skit, det kommer att räcka. Om du nu inte ska överklocka hårt.
Stock cpufläktar låter mest och kyler mindre, köp till en Cooler Master Hyper 212 plus som cpufläkt så får du en tyst dator oxå.
Det går inte att uppdatera BIOS för att få cpusötd för din prolle?

edit: ASUSTeK Computer Inc. - Moderkort - M4N98TD EVO
Moderkortet har stöd för 6x. Klicka in på - Processorstöd.

edit: alla skruvar du kan tänkas behöva inkl. MODERKORTSDISTANSERNA medföljer chassit. Sist jag handlade nytt mobo fick jag med ett asus verktygskitt. Annars är rekommenderade verktyg minst en stjärnmejsel (PH2) och om man vill lite kattstrypare och avbitare för att fixa kabeldragningen lite snyggt.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"