Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Klarar denna av att spela upp HD-film?

Permalänk
Medlem

Klarar denna av att spela upp HD-film?

Billigteknik.se : HP dv6-2052 Win7® LED HDMI Dual©Core ATI4530-512MB 4GB 320GB Blt

vet att jag kan få bättre för pengarna om jag inte köper hp, men tycker den är sjukt snygg och har redan en stationär att spela på så den behöver bara kunna spela musik, gå att surfa på och spela upp HD (helst BlueRay) -film på.

så vad tror ni? håller den?

Permalänk
Medlem

så klart den kan det kan ju alla laptops 2ghz dual core har min nuvarande stationära
klarar av hd filmer utan minsta problem

Permalänk
Medlem

"The Mobility Radeon HD 4530 includes the Avivo HD called video technology including an onboard soundchip for 7.1 sound output over HDMI or DisplayPort and the 2nd generation UVD (Unified Video Decoder). This UVD 2 supports full bitstream decoding of H.264/MPEG-4 AVC and VC-1 streams. In addition to this, it also supports dual video stream decoding and Picture-in Picture mode which makes the UVD full BD-Live compliant. Simplified, the Avivo HD technology handles all video tasks and enables the GPU to decode HD videos."

Grafikkortet klarar av att göra det

Permalänk
Medlem

skönt då beställer jag nu!

betyder det du skrev att den klarar BlueRay också?
vet så många laptops som bryter ihop så fort man försöker se på film så det är inte så självklart för mig

Permalänk
Avstängd

Ja, fast det beror på ifall datorn har en blu-rayläsare såklart