Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

I värsta fall så kan du ju köpa en sån smidig USB sticka, antar att du har broadcom wlan?

Jo det går ju, men då försvinner en USB port och så blir det lite jobbigt att den ska sitta där hela tiden. Japp, broadcom.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Finns det inte såna "plug n forget" usb med wlan. Alltså en sån som knappt sticker ut alls.

Tänker på nåt sånthär då:

D-Link DWA-131 Wireless N - Inet.se

Amazon.com: Ultra Compact Mini USB 2.0 Wireless 802.11 N/G 802.11n/g WiFi WLAN Newtork Adapter: Electronics

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Finns det inte såna "plug n forget" usb med wlan. Alltså en sån som knappt sticker ut alls.

Tänker på nåt sånthär då:

D-Link DWA-131 Wireless N - Inet.se

Amazon.com: Ultra Compact Mini USB 2.0 Wireless 802.11 N/G 802.11n/g WiFi WLAN Newtork Adapter: Electronics

Ja det kan ju funka. Men det skulle väl vara bäst om man bytte det interna kortet? Finns det att få tag på det i sverige?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Om det går att få tag på, och om det finns en port för det i datorn. Kolla så det är utbytbart innan du köper iaf.

Tycker dock att acer borde fixa detta, alla ni som har problem, ta och maila acer ang detta. Det kanske finns någon lätt fix, vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Har problem med mitt WLAN. Ibland dör det bara och jag får vänta ca. 40sek innan det startar igen.

Tidigare i tråden har folk skrivit om strömsparfunktionen till nätkortet. Kollat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Om det går att få tag på, och om det finns en port för det i datorn. Kolla så det är utbytbart innan du köper iaf.

Tycker dock att acer borde fixa detta, alla ni som har problem, ta och maila acer ang detta. Det kanske finns någon lätt fix, vem vet

Det finns att få tag på i Sverige och det är flera som bytt nätverkskort i sin 3820TG och upplevt förbättring. Däremot säger dessa personer att det ökad hastigheten och att räckvidden/signalen blivit längre/starkare.
Om problemet är att Broadcom tvärdör trots att det kanske har full styrka till wlan lanet är ju det ett helt annat problem än om signalstyrkan är för låg. Nu vet jag inte om A.Sandbergs wlan dör trots full styrka eller om han alltid surfar med 1-2 staplar i signalstyrka.

Att byta kortet går utmärkt och då rekommenderas Intel Wifi 6200 av Notebookreview folket.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Skrivet av OllO:

Tidigare i tråden har folk skrivit om strömsparfunktionen till nätkortet. Kollat det?

Nope. Hade tänkt att göra det men hittar inte vars.

Skrivet av Liath:

Det finns att få tag på i Sverige och det är flera som bytt nätverkskort i sin 3820TG och upplevt förbättring. Däremot säger dessa personer att det ökad hastigheten och att räckvidden/signalen blivit längre/starkare.
Om problemet är att Broadcom tvärdör trots att det kanske har full styrka till wlan lanet är ju det ett helt annat problem än om signalstyrkan är för låg. Nu vet jag inte om A.Sandbergs wlan dör trots full styrka eller om han alltid surfar med 1-2 staplar i signalstyrka.

Att byta kortet går utmärkt och då rekommenderas Intel Wifi 6200 av Notebookreview folket.

Har alltid full styrka.

Tror faktiskt att det är något med strömsparfunktionen, ska kolla in den.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Hallå alla!
Grym dator detta men jag är lite orolig för temperaturen på min GPU. När jag kör Furmark så kommer GPU upp till 90 grader efter typ 4 minuter... Hur är det för er?

Permalänk
Skrivet av MeatAndSauce:

Hallå alla!
Grym dator detta men jag är lite orolig för temperaturen på min GPU. När jag kör Furmark så kommer GPU upp till 90 grader efter typ 4 minuter... Hur är det för er?

Låter mycket. När jag körde 3DMark06 kom den väl upp i ~70 tror jag.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Låter mycket. När jag körde 3DMark06 kom den väl upp i ~70 tror jag.

Men hur hårt går 3DMark06 åt GPUN? har du lust att testa med Furmark?

Permalänk
Skrivet av MeatAndSauce:

Men hur hårt går 3DMark06 åt GPUN? har du lust att testa med Furmark?

Vet inte riktigt.
Kan jag göra. Återkommer med resultat.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Vilka inställningar ska man ha innan man startar? Ska man köra vanliga eller Multi-GPU?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Vilka inställningar ska man ha innan man startar? Ska man köra vanliga eller Multi-GPU?

Vanliga tror jag eftersom vi bara har en.. (inte x-fire eller sli)

Permalänk
Skrivet av MeatAndSauce:

Vanliga tror jag eftersom vi bara har en.. (inte x-fire eller sli)

Ska jag ändra i inställningarna nå?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Ska jag ändra i inställningarna nå?

Jag gjorde inte det.. jag tog stability test bara och körde på!

Permalänk

77 grader i HW Monitor efter 4min:O

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

77 grader i HW Monitor efter 4min:O

ojda... verkar som min överhettas av någon anledning!

Permalänk
Skrivet av MeatAndSauce:

ojda... verkar som min överhettas av någon anledning!

Konstigt Du kanske får ringa Acer?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av MeatAndSauce:

ojda... verkar som min överhettas av någon anledning!

Vilket program använder du för att kolla temp? 90*c låter högt för en standardklockad 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Vilket program använder du för att kolla temp? 90*c låter högt för en standardklockad 3820TG.

HW-monitor GPU-Z och det inbyggda i furmark..

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Konstigt Du kanske får ringa Acer?

Ja, det lutar väll åt det..

Vad har ni för Idle temps på GPUN? och hur många procent går fläkten i?

Permalänk

Kör furmark + OCCT, så både cpu och gpu lastas max. Inte omöjligt att den krashar då, då har du ju verkligen anledning att ringa acer

Permalänk
Medlem

Mycket prisvärd dator. Funderar på att beställa en idag. Men den verkar inte ha någon dvd spelare. Medför det inte problem vid installation av exempelvis operativsystem som brukar kräva optiska enheter?

Permalänk

Går lika bra att installera från USB minne

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Går lika bra att installera från USB minne

Jodu visst men då måste man ju ha skiten på usb minne och hur kommer de dit? Ser inte många t.e.x spel som säljs som usb minne med spelet installerat på usb minnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketnisse:

Jodu visst men då måste man ju ha skiten på usb minne och hur kommer de dit? Ser inte många t.e.x spel som säljs som usb minne med spelet installerat på usb minnet...

Flera av degens spel finns ofta tillgängligt på nätet att tanka ner via en kod, det är trolig däråt vi går.
Så att inte ha en dvd spelare för framtiden bör inte medföra några stora problem.

Visa signatur

//zeelo

Permalänk

Hej, jag skrev tidigare om att jag hade problem med nätverkskortet.. Wlanet dog och att datorn blev seg. Jag skickade in den till Acer i måndags och fick tillbaka den i fredags. Riktigt snabbt jobbat. Dom bytte wlan-kort, från ett broadcom till ett Atheros, och nu funkar datorn perfekt

Permalänk
Medlem

Hej.
Oflyt. Köpte denna goding från Komplett för några dagar sen. Men...skärmen flimrar. Kollade på notebookreview, var ett antal som hade samma problem. Alla hade bytt dator och kommit ifrån problemet.

Nån som haft samma sak?
Det är ungefär som på min HP på jobbet, fast den har ljussensor. Om det blir mörkare så sänks ljusstyrkan. Eller om man drar förbi fingret över sensorn så flimrar skärmen till. Ungefär så blir det på min 3820tg kanske 2-5 gånger i minuten

Ställde samma fråga där: Nån som returnerat DOA på Komplett? Kan man gå till utlämningsbutiken?

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk
Skrivet av dlindstrm:

Hej, jag skrev tidigare om att jag hade problem med nätverkskortet.. Wlanet dog och att datorn blev seg. Jag skickade in den till Acer i måndags och fick tillbaka den i fredags. Riktigt snabbt jobbat. Dom bytte wlan-kort, från ett broadcom till ett Atheros, och nu funkar datorn perfekt

Schysst, då är det problemet löst

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlindstrm:

Hej, jag skrev tidigare om att jag hade problem med nätverkskortet.. Wlanet dog och att datorn blev seg. Jag skickade in den till Acer i måndags och fick tillbaka den i fredags. Riktigt snabbt jobbat. Dom bytte wlan-kort, från ett broadcom till ett Atheros, och nu funkar datorn perfekt

Låter bra!

Jag har haft lätt ångest över alla problem med datorn och brist på tid så jag har inte hunnit göra det ännu.

Har just nu skrivit mitt brev där jag förklarar problemet samt packat in datorn i samma kartong den kom i.
Vilket jag själv tyckte var lite fattigt packat: datorkartongen, sedan en kartong där datorkartongen precis går in i och sedan inslaget i vanligt lätt kartongpapper.
Kartongpappret som Inwarehouse använde till och med döljde symbolerna om att det var ömtåligt gods.
Så nu ska jag åka och köpa kartongpapper.

Sedan måste jag ringa till UPS och fixa tid samtidigt som jag har världens rusch på jobbet just nu samt att frun jobbar helger så då har jag fullt upp med barnen...