Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

acer aspire 5553g eller 5547g

vill ha en bärbar som klarar senaste spel på marknaden.
skulle nån av dem räcka eller om nån har lite bättre förslag,?
ute efter en bärbar som fixar alla senaste spelen,behöver inte vara på max inställningar, men ...
vad ska man kolla på just när det gäller spel,är det nån skilnad på dessa 2 och är dyrare värt 2k extraProduktjämförelse hos Prisjakt
har inte så bra koll på vad som man ska kolla förutom grafikkortet....
kom gärna med andra förslag men priset borde inte vara över 9k

Permalänk
Medlem

Kan väl tipsa lite iallafall Om du bestämmer dig för att köpa en Intel-processor, bör du välja i5 istället för i7 (i7 mest avsedd för multitasking), grafikkort har jag ingen större koll på. Har sälv en Aspire 5745G med Geforce GT 330M, det är jag mycket nöjd med (klarar de senaste spelen, dock inte med ALLA höga visuella inställningar), men blev ganska överraskad vad datorn klarade av i spelväg. Överlag är jag nöjd med en Acer, snygg design, ergonomisk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini MB: Asus Maximus IV GENE-Z/GEN3 CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz RAM: Corsair XMS3 HDD: 60gb OCZ Agility3 & 1TB Seagate Barracuda GPU: Sapphire Radeon HD7950 OC PSU: Corsair TX V2 650W Laptops: Asus U46SV-WX011V & Asus G53JW-SZ154V

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen ,tror att det blir en likadan.den är på rea just nu och går på 6999:-
roligt att alla spel funger.men om nån har nån annan förslag , helst samma prisklass
eller max 9k.