Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bestämt mig för en bärbar dator, men vilken?!

Permalänk
Medlem

Bestämt mig för en bärbar dator, men vilken?!

Jag har bestämt mig för att köpa en bärbar dator men vet inte vilken jag ska välja. Jag hade tre stycken jag som jag var nyfiken på.
MSI GX740-238NE - Inet.se
Asus G73JH-TY171V - Inet.se
Asus G73JH-TZ158Z - Inet.se

Men nu läste jag en tråd här på forumet om MSI GX660R-092NE och blev oerhört nyfiken på en sån. Alternativt en MSI GX660-069NE. När kommer den ut och var kan jag köpa den? Är det en quad core? Vilken av dessa 4 datorer är det bästa valet för att kunna spela WoW och BF:BC2?

Om man jämför den bärbara nya MSI-datorn eller de tre föregående med den stationära dator som jag för tillfället använder, hur mycket bättre är de bärbara datorerna?

Stationär:
Intel P4 3,6GHz
1024MB RAM
Radeon X850 XT 256MB
Windows XP

Någon som kan svara på det?
Tack på förhand!
Vilsen i datordjungeln....

Permalänk
Medlem

Visst är det här likadana datorer med exakt samma specifikationer? Det är en och samma modell? Priset skiljer och på det står ingen utförlig specifikation på Datorbutikens sida och inte heller GX660R utan enbart GX660. Har ni hittat den på någonannan sida där den också säljs?

datorbutiken.com
WEBHALLEN.com - MSI GX660R-092NE - Core i7-720QM / 6GB / 2x500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black

Och återigen, hur förhåller den sig till de specifikationer som jag nämnde på den stationära datorn?

Permalänk

Spelprestandan är egentligen ganska så lika på alla datorerna, den billiga G73 för 13k har 1600x900 upplösning och i5 dualcore processor, medans den dyrare G73 har i7 quadcore processor och 1920x1080 upplösning.

Gx660R har dubbla hårddiskar i Raid, i7 Quadcore osv. det har inte gx660, den har i5 dual och en hårddisk. Båda har dock fullHD(1920x1080) skärm.

Vad du än väljer så kommer skillnaden mot din nuvarande dator vara enorm

Personligen så skulle jag gå på någon av dom billigare modellerna med i5 dualcore processor. Sen beror det lite på om du vill ha en lite lättare och smidigare dator(gx660 är 15") eller om det går lika bra med en större och lite otympligare(G73 17").

Personligen så skulle jag välja en G73 mycket pga. att den har väldigt bra och tyst kylning.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en dator med i7 quadcore. GX660R verkar vara den perfekta datorn i mitt tycke förutom att skärmen enbart är 15,6". Det gör mig något osäker och därför har jag börjat titta på Asus G73. Nu har jag letat överallt men det är nästan omöjligt att finna en dator att köpa för tillfället. Ingen av de här datorerna finns ute till försäljning. En del verkar redan ha försvunnit från marknaden. Var köper man en bärbar dator? Vilka har de bästa priserna?

Dom här modellerna faller mig i smaken Komplett.se, förutom nya MSI GX660R. Men vad är skillnaden på dom förutom att den dyrare modellen har blue-ray, annan windows version och medföljande mus? På bägge datorerna står det i7 720QM/1,6Ghz men på den dyrare står det i7 720QM/1,6Ghz(2,8Ghz). Vad betyder det?

Den för 20.000kr är lite väl dyr men den för 17.000kr skulle jag kunna tänka mig även om det är lite väl dyrt för en bärbar dator. Men om jag valde mellan Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD och MSI GX660R-092NE - Inet.se, vilket skulle vara det bästa köpet och vilken är den bästa datorn? Och sist men inte minst, var ska jag i så fall köpa datorn?