Hemliga kodnamn i AMD Catalyst 10.8

Permalänk
Melding Plague

Hemliga kodnamn i AMD Catalyst 10.8

Senaste versionen av AMD Catalyst innehåller inte bara färska drivrutiner. Med i paketet finns även en rad kodnamn för kommande Radeon HD 6000.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser onekligen intressant ut. Frågan är om det faktiskt rör sig om en helt ny arkitektur eller om man som sagt blandat ihop NI och SI. Kanske inte är helt omöjligt att man lanserar NI (ny arkitektur på 40 nm) och sedan krymper den till 28 nm nästa år. Jag tror AMD/ATI kan sitta på något stort, vilket kommer gynna oss konsumenter väldigt mycket

Permalänk

Drömma kan man ju alltid göra. Hoppas du har rätt, är ganska tveksam dock :/

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Den som lever får se.. Kommer nog bli en intressant höst oavsett vad AMD sitter på.

Permalänk

Häftigt lite konspirations känsla över detta

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som uppmärksammade ordet "Gemeni" (tvilling) på två av korten?
Nya X2 kort på G, misstänker jag.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Wicked sick!

Ska bli väldigt trevligt att se den nya serien. Bara de inte gör som Nvidia när de bytte från 9xxx till GTX2xx och bara sätter ny klisterlapp... Ja jag menar GTS250/9800

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Ser bra ut bara det inte blir alltför krångligt med Pro, XT och LE.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

Någon mer än jag som uppmärksammade ordet "Gemeni" (tvilling) på två av korten?
Nya X2 kort på G, misstänker jag.

Ja, fast på sex av korten. Två vardera för Blackcomb, Whistler och Seymour. Vilken är snabbast?

Permalänk
Inaktiv

Något jag börjar fundera på är om det inte är så att det är NI som kommer ut nu i slutet av året. Det har varit otroligt tyst från AMD och vi har ju mer eller mindre ingen känd fakta. Att vad som kan tolkas som en hel grafikkortsserie listas i drivrutinen gör mig lite misstänksam. 28nm lär knappast GF vara klar med men kanske 40nm håller inledningsvis?

VR Zone har rätt intressanta tolkningar av informationen: ATI Southern Islands codenames spotted in Catalyst 10.8 by VR-Zone.com

Dags för AMD att börja berätta lite tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att NI kommer i 40 nm och sedan ska gå över i 28nm?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Kan vara så att man redan i år släpper enklare NI modeller för att testa arkitekturen på beprövad 40nm teknik för att under nästa år gå över till 28nm och släppa resten av NI korten på det. Dom gjorde på liknande sätt när dom gick från 55nm -> 40nm vilket var en lyckad övergång för ATI.

Permalänk
Medlem

Läskigt värre. Hejja AMD! \o/

Permalänk
Avstängd

korten har varit färdiga en längre tid.
amd lär ha en bra serie på G

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Blackcomb och Whistler har använts av Microsoft för Vista och XP.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

"Blackcomb och Whistler", nogon vinterfantast som satt namnen ?

Permalänk
Avstängd

2011 kommer nog bli väldigt trevligt år för oss hårdvaru nördar ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Är det en seg dag för er också SC? ^^

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Blackcomb och Whistler har använts av Microsoft för Vista och XP.

Blackcomb var Windows 7 (Vista var Longhorn), annars var det rätt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Någon som vet hur det blir med ATIs 3D lösningar. Skulle väl komma snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddykane:

Någon som vet hur det blir med ATIs 3D lösningar. Skulle väl komma snart?

Innan jul har de sagt. Förmodligen kommer det väl när nästa generation släpps.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt avslut på året och en bra början på 2011 lär det bli

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

De ska då alltid krångla till det. tsss
Som sagt den som lever får se

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Spännande

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Blackcomb var Windows 7 (Vista var Longhorn), annars var det rätt.

Hehe juste, så kan det gå.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

"Blackcomb och Whistler", nogon vinterfantast som satt namnen ?

Det första jag tänkte på när jag läste namnen

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

250,TURKS XT (6758),NI TURKS
251,TURKS PRO (6759),NI TURKS

yeeey de har mitt folk på deras drivrutiner

Permalänk
Medlem

Vem har sagt att Catalyst 10.8 inte bidrog med något

Här är min gissning i varje fall:

  • Cayman = 1920 SP / 256bit

  • Barts = 1280 SP / 256bit

  • Caicos = 640 SP / 128bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Riktigt trevligt avslut på året och en bra början på 2011 lär det bli

Ja visst, men detta handlar om Q4 2010.

Permalänk

Då e frågan - ett till 5850, eller sälja 5850 och köpa ett 68xx..................... Gah nu får man sitta och vänta på nyheter igen. Man borde nästan sluta läsa grafikkorts-nyheter!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival