Permalänk
Medlem

Laptop + 2 externa skärmar

Hej, det är så att jag vill fixa två externa skärmar utöver laptop skärmen.

uppställning:
[ extern ] [ laptop ] [ extern ]

för tillfället har jag endast en extern skärm kopplad till min laptop, i formatet 4:3 19" max upplösning 1280x1024 medans själva laptop skärmen är 16:9 17" max upplösning 1600x900. Jag inser att jag behöver någon typ av hårdvara för att kunna fixa en skärm till och det enda jag varit inne och kollat på än sålänge är matrox dualhead2go Matrox Graphics - Products - Graphics eXpansion Module - DualHead2Go är dock inte hundra på ifall det kommer funka så bra, eller vilken jag ska välja, finns analog, digital, dp edition. Jag vill självklart att ifall jag maximerar ett fönster på en skärm så ska den hålla sig inom sina ramar.

mitt grafikkort är ATI Mobility Radeon HD 4650

Någon som har något tips? söker den billigaste kontra bästa lösningen.

Permalänk
Medlem

Har du inte HDMI ingång på datorn då? Isf är det väl bara att köra en i VGA och en i HDMI?

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Jo det har jag, men det finns inget system klarar av att visa tre skärmar på det viset samtidigt såvitt jag vet, du får gärna tipsa om du hört talas om ngn schysst mirakel mjukvara : )

Tack iaf

Permalänk
Medlem

Ah okej. Du får väl köpa dig en adapter då:)

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Vad för typ av adapter, och finns det möjlighet så att jag kan ha laptopen och inställningarna blir bra ändå? dualhead2go verkar inte fungera så blir bara uppställning: [ laptop ] [ extern ] [ extern ] jag vill ha: [ extern ] [ laptop ] [ extern ]

Permalänk
Hjälpsam

Det finns två möjligheter;
1: [Monitor][Laptop][USB monitor]

USB monitor är inte så vanliga men de finns, har inbyggda grafikkort i monitorn. Duger för text och bild men inte någon höjdare för rörlig grafik. Kanska begränsande.

2: [Monitor]-Dualhead2Go-[Monitor][Laptop]

Matrox Dual eller Triple head 2 Go tar en väldigt bred bild och delas på två skärmar, de behöver således vara bredvid varandra då de av datorn tolkas som en skärm.

Ser inget annat alternativ för din setup tyvärr.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI