Spela och se på film samtidigt = 2 skärmar, hur??

Permalänk

Spela och se på film samtidigt = 2 skärmar, hur??

Hej jag har ett problem.. Jag vill se på film och spela på 2 skärmar samtidigt,Har så att jag har min TV som sekundär skärm och min Samsung T220P (1920x1200) som primär dator skärm. Det jag vill göra är att spela på Dator skärmen och ha igång en film på TVn, Men när jag kör igång ett spel på Dator Skärmen och en film samtidigt så blir filmen halv på TVn och tar jag ett screen shot blir det samma sak, att jag får hela spelet och halva filmen med på bilden. Jag kör med "extend desktop", finns det något program för detta hur ska jag gå tillväga?

http://img811.imageshack.us/img811/7712/testy.jpg
så blir det när jag ska spela också =S

Dator skärm: 1920x1200
Tv: 1024x768

OS: Win Vista ultimate 32bit

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Du kommer behöva ett jävla bra grafikkort som klarar av det, men om du öppnar VLC på den högra skärmen, maximerar rutan, men inte helskärm (asså när man dubbelklickar) och kör igång filmen, sen sätter igång ett spel på din primary skärm

Visa signatur

"If at first you don't suceed, cheat!" -Richard Muthwill

Permalänk
Skrivet av AceRiiich:

Du kommer behöva ett jävla bra grafikkort som klarar av det, men om du öppnar VLC på den högra skärmen, maximerar rutan, men inte helskärm (asså när man dubbelklickar) och kör igång filmen, sen sätter igång ett spel på din primary skärm

Fungerande inte =( Filmen hamnar som halv bild ändå =S skärmen blir liksom sträckt till tv till hälften när jag startar ett spel.. och inte i alla spel man kan välja window mode.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Fungerande inte =( Filmen hamnar som halv bild ändå =S skärmen blir liksom sträckt till tv till hälften när jag startar ett spel.. och inte i alla spel man kan välja window mode.

Så om du kör ett spel i windowed mode så uppstår inte problemet?

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Skrivet av Anton00b:

Så om du kör ett spel i windowed mode så uppstår inte problemet?

Enda spelet som funkar å kolla på film o spela är WoW

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Använd vlc player och byt videoläge.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

kommer ihåg att jag kopplade in tvn med förut och kollade film på tvn och spelare wc3 på datorskärmen samtidigt

Permalänk
Medlem

Kör du spelet i 1920x1200 på den primära skärmen? Prova att göra det annars och se om bekymret kvarstår.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Använd vlc player och byt videoläge.

Vad är det man ska ändra då? =O

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du. När man kör i windowmode så är filmen och spelet i två fönster och då är det inget problem. men om spelet körs i fullscreen så blir det ett problem. Du säger att alla spel inte går att köra i windowmode, men faktisk är det så att det ibland går även fast valet inte finns inne i spelet. Testa att "höger-klicka på genvägen/spelikonen" => "Egenskaper" => Under fliken "Genväg" => " Gå till "mål-rutan" => skriv "+fullscreen 0" efter sökvägen där och testa. Det brunkar lösa mina problem!

Ex. Mål: C:\program\spel\spel.exe +fullscreen 0

Hoppas det fungerar!