1280x768 på en skärm vars standard är 1366x768

Permalänk
Medlem

1280x768 på en skärm vars standard är 1366x768

Som titeln säger så undrar jag hur det skulle se ut att sätta 1280x768 upplösning på en skärm vars standard är 1366x768. Det är nämligen så att jag vill använda triplehead2go och fixa 3 skärmar med 1280x768 dock så är den bästa/billigaste skärmen en 1366x768 skärm så vet inte om det kommer funka, måste ju stämma överrens med ramarna och pixlarna.

Hör av er snarast ni som kan något om detta för väntar mig snart ett dyrare pris på skärmen jag funderar på.

Permalänk
Medlem

De flesta skärmar har ju flera upplösningar men det är inte säkert att den skärmen klarar just den upplösningen. Jag antar att man kan ställa in egna upplösningar men oftast ser det dåligt ut om man inte kör skärnen i den nativa upplösningen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

kan länka prisjakt länken till skärmen jag kollade på, antar att man får det här ( annars får en mod ta bort den )

Egenskaper för Packard Bell Viseo 190W

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det funkar med dimensioner heller, här är länken till triplehead2go: Matrox Graphics - Products - Graphics eXpansion Module - TripleHead2Go