Permalänk
Medlem

VGA till dual-link DVI.

Mitt grafikkort har endast ett uttag. 15-pin så antar att det är ett VGA uttag. har grafikkortet: ATI Mobility Radeon HD 4650

I vilket fall så behöver jag verkligen göra om mitt vga uttag till ett dual-link DVI uttag, finns det någon typ av omkopplare som gör det jobbet, för det är så att jag ska kunna köra triplehead2go med widescreen läge och det var tydligen ett krav att datorn hade ett dual-link DVI.

Hör av er snarast, vakar över ett erbjudande som går ut snart och behöver veta detta innan jag kan genomföra något införskaffande.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

VGA är analogt DVI är digitalt och visst finns det omvandlare men de kostar multum. Blir nog billigare att köpa ny dator med DVI från början.

Hittade en på komplett men med tanke på spec är det nog bara single-link Komplett.se - ATEN VGA/DVI-konverter VC160

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg nu att du förutom denna tråd redan har en annan tråd med samma fråga i aka dubbelpost så...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.