Permalänk

Ja hmm läste den fina texten på celeronen den är på 3.06ghz såg lite fel sorry men den andra är en quad core processor. Grafikkortet hade jag tänkt behålla eller jag använder det nu mitt HIS har pajat. Jag använder det nu som reserv så länge brukar alltid ha ett reserv kort liggandes. Men allt annat säljer jag quaden är dock såld. Fan helt fel cdläsaren är till salu och celereronen och ramen osv.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Okej men då vill jag köpa din cdläsare, celerron och ram!
Ska bara se så jag hittar ett moderkort först, innan jag köper något!
Allt ska stå klart!;d

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin681:

Det är något intrigerat på moderkortet rätt svårt att byta.
Det jag har liggandes på mitt skrivbord är En cdläsare 1 intel celereon, 1 intel core 2 quad 6600 2,40ghz, 1 nvidia 9800gtx grafikkort och en psu på 350watt.

Hur mycket vill du ha för quad processorn och graffet ?

Permalänk
Medlem

Kom även på att jag behöver en hdd!

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brezzer7:

Hur mycket vill du ha för quad processorn och graffet ?

Läser du lite senare så ser du att det inte är till salu!:d

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk

Jag är inget lager om ni behöver delar så gå till komplett eller inet!

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Åh, jag har ett likadant grafikkort i min "main m-f gamingrigg"! Asus ah2600 pro! (det har ju R.O.G. Logon på fläkten så man vet att det är good-shit!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixorn:

Läser du lite senare så ser du att det inte är till salu!:d

Haha nej du ville ju ha en celeron

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin681:

Jag är inget lager om ni behöver delar så gå till komplett eller inet!

Hehe!

Men vad äre för uttag på cdläsaren, SATA?
Och vad är det för storlekt på minnena?;d Borde stå på dem?

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin681:

Jag är inget lager om ni behöver delar så gå till komplett eller inet!

haha joo

Permalänk
Skrivet av Vixorn:

Hehe!

Men vad äre för uttag på cdläsaren, SATA?
Och vad är det för storlekt på minnena?;d Borde stå på dem?

Ja det är en oldschool läsare med fc 40p sladd
Bild på CPUn http://dl.dropbox.com/u/1127824/SWECLOCKERS/IMG_0098.JPG

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin681:

Ja det är en oldschool läsare med fc 40p sladd
Bild på CPUn http://dl.dropbox.com/u/1127824/SWECLOCKERS/IMG_0098.JPG

Okej, då skippar jag nog cd-läsaren!
Men ang prollen, vad har den för sockel?:d

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Skrivet av Vixorn:

Okej, då skippar jag nog cd-läsaren!
Men ang prollen, vad har den för sockel?:d

Ja va fan har celereron för sockel är det inte lga 775? Är inte 100. :/

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin681:

Ja va fan har celereron för sockel är det inte lga 775? Är inte 100. :/

478 eller 775

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Okej. Men än så länge så har jag tillgång till att köpa:

2x1 GB DDR2
Intel celeron 3,06GHZ | Sockel: Intel 775
Intel Pentium 4 3,4ghz | Sockel: Intel 775

Så det som kvarstår är:
Moderkort - ddr2 & sockel 775
hårddisk

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk

Celereronen är väl bättre är väl bättre lite lägre klock men nya teknik?

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, är själv en AMD'are och kan inte mycket om INTEL. Men ska bli kul faktist att få sig en liten intel nu då!
Men följer det med kylare? Det är ju ganska viktigt faktist..

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixorn:

Ingen aning, är själv en AMD'are och kan inte mycket om INTEL. Men ska bli kul faktist att få sig en liten intel nu då!
Men följer det med kylare? Det är ju ganska viktigt faktist..

P4an är mycket bättre än Celeron. Mer chache, HT osv. Är som att jämföra i7 och i3...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom ihåg att klocka allt sen och köra lite tester så vi får se vad den går för! ^^

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk

Det är det ju ja det gör det. Men det är en konstig kylare skickar en bild på den senare ialf. Ja är också själv en AMD´are detta var min pappas gamla pc ialf.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

P4an är mycket bättre än Celeron. Mer chache, HT osv. Är som att jämföra i7 och i3...

Jag anade detta:-d
Men om jag köper p4an dig, följer det då med en cpu-kylare?

Skrivet av Sarkkiz:

Kom ihåg att klocka allt sen och köra lite tester så vi får se vad den går för! ^^

Mja få väl försöka. Kommer inte att skaffa nå speciellt bra kylning iaf ^^,

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem

har 2 Hårddiskar liggande en Western Digital 40GB och nån Fujitsu Siemens 6gb IDE hårddiskar båda 2 (osäker på 40GBarns funktion men du får båda för 50kr iaf om du är intresserad?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

P4an är mycket bättre än Celeron. Mer chache, HT osv. Är som att jämföra i7 och i3...

Beroende på vilken sockel såklart. Sockel 478 vs sockel 775 så vinner celeronen över p4an om den är 775. dock inte om båda är det.

Permalänk

Men du skiter i min cpu då? Min sockel är LGA 775

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

har 2 Hårddiskar liggande en Western Digital 40GB och nån Fujitsu Siemens 6gb IDE hårddiskar båda 2 (osäker på 40GBarns funktion men du får båda för 50kr iaf om du är intresserad?

Jag får se, 40gb känns ganska lite..
Blir nog din OM ingen annan med en större HDD kommer i emellan

Skrivet av martin681:

Men du skiter i min cpu då? Min sockel är LGA 775

Det vet jag inte än, bådas är ju 775. Vet ju inte ens vad det är för kylare eller om det i huvudtaget följer med någon kylare..

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Skrivet av Vixorn:

Jag får se, 40gb känns ganska lite..
Blir nog din OM ingen annan med en större HDD kommer i emellan

Det vet jag inte än, bådas är ju 775. Vet ju inte ens vad det är för kylare eller om det i huvudtaget följer med någon kylare..

Jag har kylare osv skickat ett meddelande sen när du har valt CPU även om du inte väljer min CPU bara så jag vet.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen kylare kvar till P4an :/

Visa signatur