Ny dator med Windows 7 - Nödvändiga program att installera? (tipsa mig)

Permalänk
Avstängd

Ny dator med Windows 7 - Nödvändiga program att installera? (tipsa mig)

VLC
DirectX
CPUID hardware monitor

är program jag redan installerat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Och du har inte glömst antivirus och brandvägg?

Nej tack, antivirus och brandvägg vill jag inte ha.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

CCleaner
Spotify
Windows Live Essentials beta
Microsoft security essentials
Google Chrome
PowerISO

Det är väl vad jag kör in som standard. Utöver VLC om vi är inne på program.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

usch, skulle aldrig vilja vara utan antivirus program och brandvägg :S

Permalänk
Medlem

Daemon Tools
Microsoft Office
7-Zip
Media Player Classic - HomeCinema(beror ju iofs på vilket mediespelarprogram du vill köra)
Notepad++
µtorrent
Adobe's program
Steam(om du nu använder det)
Mediamonkey/Winamp/Vad du nu använder för musikspelare... Eller om du kör Spotify

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

LinuxMint

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna veta varför du inte skall köra något virusprogram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Jag vill gärna veta varför du inte skall köra något virusprogram?

Virus program kommer han köra De var antivirus han inte skulle köra med...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Mozilla Firefox
Mozilla Thunderbird
FileZilla
OpenOffice.org
VLC Media Player
7-Zip & Winrar
MSN
uTorrent
Spotify
PowerISO
Adobe Reader

Avast Free Antivirus (Gratis och har även gaming mode för när du spelar etc etc)
Malwarebytes Anti-Malware (Gratis och körs ej i bakgrunden)
Smart Defrag (Gratis)
Glary Utilities (Fixar hela din dator, har Uninstaller, registry cleaner etc etc)
Notepad++

Detta är allt du behöver och alla dessa program är gratis btw, förutom PowerISO. men du vet ;)... och du kommer ej märka någon skillnad alls på din dator om du är orolig för att ett antivirus program håller på med din dator osv.

Jag har en clean install med allt detta ifrån i förrgår. Och jag kör Windows XP 32bit SP3 Windows 7 är snabbare och bättre. Btw, ladda ner ifrån download.com , en CNET sida där dom testar alla program för virus osv. Där har dom även direkt länkar till företagens hemsidor så du kommer rätt, jag brukar gå igenom där för att få den nyaste versionen av programmet som går att få för ibland så har ej CNET Download det. Dom har även videos och reviews av programmen.

Permalänk
Medlem

clamwin antivirus, fint litet program som söker när du ber den om det, annars gör den inget, ha det iaf!
och spybot, immunisera (passivt) och skippa iehelpers:en om du vill rädda cpu till spel eller vad du ska ha det till.

annars har det mesta blivit nämnt, förutom 7zip kom jag på!
foobar2000 för musik.
defraggler (samma som gjort ccleaner, piriform)
samurize?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

LinuxMint

Varför rekommendera Linuxmint när han vill ha tips på program? Troll?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför rekommendera Linuxmint när han vill ha tips på program? Troll?

För att det är en programvara?

Det råkar vara mjukvara och inte hårdvara;) men klart nu kör han windows och kommer göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

För att det är en programvara?

Det råkar vara mjukvara och inte hårdvara;) men klart nu kör han windows och kommer göra det.

Han ville ha tips på program till Windows 7. Inte tips på vilket OS han ska använda sig av.
Vem har pratat om hårdvara?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NoNamesWayne:

Han ville ha tips på program till Windows 7. Inte tips på vilket OS han ska använda sig av.
Vem har pratat om hårdvara?

Ingen? Jag har inte skrivit att nån pratar om hårdvara heller..

Jag skrev att mintlinux är en mjukvara.. Han som skrev Mintlinux tyckte väl att TS skulle byta till linux istället för att använda "skitwindows", kanske pga att ts inte använder sig av antivirus eller brandvägg.. vad vet jag.

Permalänk
Medlem

Firefox, thundebird, pidgin, vlc, steam, ccleaner, opera, open office, foxit reader, notepad++, google earth, googe sketchup, virtualbox, cdburnerxp, utorrent, avira, mbam + en del övervakningsprogam typ cpu-z som jag kopierar över(no install)

Permalänk
Medlem

För att förklara för tcntad och NoNamesWayne så är det så att det första jag installerar på en ny dator är LinuxMint. Jag behåller W7 för dualboot för de program som inte fins portade för Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Firefox, thundebird, pidgin, vlc, steam, ccleaner, opera, open office, foxit reader, notepad++, google earth, googe sketchup, virtualbox, cdburnerxp, utorrent, avira, mbam + en del övervakningsprogam typ cpu-z som jag kopierar över(no install)

Ett gratis brännprogram som cdburnerxp är precis vad jag letat efter, tack!

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det finns minst två trådar som handlar om just sånt här..

Jag har länkar till dem både i min installationsguide.. Varför inte faktiskt ta en titt på olika trådar innan ni/du/andra skapar trådar hejvilt?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nödvändiga prog till ny win7 data=)

tja nej för !#"! inte Mozilla Firefox bara virus mangnet!! typ Kappningar memera via webbläsaren osv =[

Jag har ett supper bra program du borde fixsa så sliper du alla problem med nya och gammal drivrutiner samt problem med datans hälsa;)
DriverPack Solution 2012 [Multilanguage] ett moste

ps kolla på youtube http://www.youtube.com/watch?v=NNSagSaYvUo

Permalänk
Medlem

Mozilla Firefox

Skrivet av jocke92:

Firefox, thundebird, pidgin, vlc, steam, ccleaner, opera, open office, foxit reader, notepad++, google earth, googe sketchup, virtualbox, cdburnerxp, utorrent, avira, mbam + en del övervakningsprogam typ cpu-z som jag kopierar över(no install)

tja en fråga warför gillar du Mozilla Firefox?
mvh TIQ007

Permalänk
Medlem

@tiq007
Väldigt hårt trollande om att firefox är virusmagnet. Du har ingen aning om vad du ens pratar om.
Samma som att fråga alla varför använder du chrome. Som i mitt tycker är rena över hypade skräpet.

@agent57
Jaha så du tycker det är roligt att låta datorn vara oskyddad. Hoppas du verkligen vet vad du gör. Däremot kom inte sen och säg att du får virus.

Permalänk
Skrivet av buddaz:

@agent57
Jaha så du tycker det är roligt att låta datorn vara oskyddad. Hoppas du verkligen vet vad du gör. Däremot kom inte sen och säg att du får virus.

Du borde verkligen ha ett antivirus-program, Microsoft Security Essentials har jag haft bra erfarenheter med. Minns för längesedan då det fanns ett virus som gjorde att datorn startade om efter 1 min. Jag hade precis installerat Windows och skulle ut på nätet för att hitta ett antivirusprogram, det tog 10 sekunder sedan var min dator infekterad och det vara bara att ladda ner ett antivirus-program snabbt som attan och installera om windows :).

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du gör så anti-virus kan ju vara att titta på men för egen del tycker jag mjukvarubrandväggar och anti-virus ställer till med mer problem än de hjälper.
Surfa smart och installera inte massa skumma saker eller ta emot email som verkar udda > brandvägg och anti-virus, iofs ska det till att ja dual-bootar Linux så om min Windows del mot all förmodan blir infekterad blåser jag bara ur den eller restorar en tidigare image men typ aldrig behövt göra det, däremot de gånger man kör in antivirus eller brandväggar så känns det som att allt strular vad man än ska göra ^^.
Baserat helt på min egna uppfattning, anti-virus och brandväggar är bra att ha men det är inte så döden att vara utan det som vissa här verkar tro så känner du att du inte behöver det så måste du inte

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

virusmangnet;)

Skrivet av buddaz:

@tiq007
Väldigt hårt trollande om att firefox är virusmagnet. Du har ingen aning om vad du ens pratar om.
Samma som att fråga alla varför använder du chrome. Som i mitt tycker är rena över hypade skräpet.

@agent57
Jaha så du tycker det är roligt att låta datorn vara oskyddad. Hoppas du verkligen vet vad du gör. Däremot kom inte sen och säg att du får virus.

heheh tackar för att du kalla mig TORLLANDE;)

För det första så andvender jag inte Chrome och angånde varför jag säger att Fierfox är ett STORT VIRUS MANGNET OCH ALLA HACKERS Gillar den
seger mycket=) eller och det fins en massa ursäckta ton av aps och program för att hacka sig in via fier fox=) om jag inte har fel så så kan den vara bra
om man inte har en snabb pc/mac och gillar LINUX mdmera bra med öppen källcode elle hur ?? Hackers!!!!=)

Permalänk
Medlem

Mycket fel där.

Firefox må bygga på så kallad öppen källkod däremot är firefox upphovsskyddad. Det är Mozilla som äger det. Vilket innebär att du får inte kopiera det.

http://www.mozilla.org/MPL/2.0/FAQ.html

Addon:en är till för att göra webbläsaren mer personlig. Alla addon:s som finns för firefox lyder även dem under vissa "rättigheter".

Hackare innebär något helt annat.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hackare