Permalänk
Avstängd

Stor näsa,spelar fotboll,skrivs om dagligen i tidningarna...

Är inte intresserad av fotboll och kan absolut inte förstå vad som är så speciellt med honom, han spelar med typ 20st andra i ett lag och det skrivs bara om honom :S

Permalänk

skulle du varit intresserad så skulle du då veta att det skrvs om dom andra med;),men zlatan flytten är nått stort(speciellt för svenska tidningar då han bor i sverige),därför skrivs det extra mycket om honom just nu.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Stor näsa,spelar fotboll,skrivs om dagligen i tidningarna...

Är inte intresserad av fotboll och kan absolut inte förstå vad som är så speciellt med honom, han spelar med typ 20st andra i ett lag och det skrivs bara om honom :S

"Jag är blind och kan inte förstå vad som är så speciellt med färger." Fel tråd mannen.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Men som han sa själv, om tränaren inte pratar med dig på ett halvår är det ju nåt som är fel. Ville pep satsa på honom, då skulle han ju satsat på honom. Är man 29 bast är det inte riktigt läge att sitta och nöta bänk när det inte ens är befogat. När zlatan inte tycker det är kul att spela så förlorar alla på det, inte minst landslaget. Vad jag har fått fram, och det här baserar jag inte bara på zlatans ord, är att om det är nån som är omogen och ego, så är det pep i den här frågan. Han är på god väg att ruinera barca på kuppen.

Håller med, framförallt hoppas jag han kan få vinna Den Där Jävla Champions. Som jag ser det har dom alla möjligheter, men dom tillskotten dom fått är milan ett av världens bästa lag.

2 vuxna människor. Jag förstår inte varför Zlatan inte kunde tagit första steget om läget nu var så spänt, och om det nu stämmer att Pep betedde sig som en unge. Om min chef inte hade pratat med mig på ett halvår hade jag då inte bytt jobb. Sen ska vi inte glömma att vi bara hört Zlatans del av myntet gällande allt med pep, svenska medier är ju ganska bra på att vinkla saker och ting.

Eller ville han inte stanna kvar? Hade han velat det så hade han väl iaf försökt lösa konflikten. Kanske trivdes inte familjen lika bra i Spanien som i Italien? Katalonerna är speciella, inte alls som resten av Spanien.
Sen håller jag inte riktigt med om att hans tid på bänken var obefogad. Barca var faktiskt mestadels ett bättre lag utan Zlatan på plan. Och en tränare begår ju tjänstefel om han inte spelar bästa laget.
Men Pep visste ju vad han fick (spelmässigt)när han köpte Zlatan och det är det som är knepigt. Kanske var det Zlatan utanför planen som var problemet.

Hursomhelst: Milan kan bli riktigt heta nu när även Robinho har anslutit. CL är inte omöjligt, och även om jag i allmänhet ogillar italienska lag så unnar jag Zlatan att vinna.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Tycker flytten var ganska rolig. Måste säga att jag tröttnat på den spanska fotbollen där Barcelona och Real vinner varje match, speciellt Barcelona som spelar samma stil varje match och Messi blivit mer och mer självisk. Man kan verkligen förutspå när det kommer bli mål när Messi kommer med fart inåt plan med bollen limmad på fötterna.

Lite roligt måste man ju säga att det är att Zlatan går till Italien igen nu när Canal+ tar över La Liga. Inom ett år har dem väl bytt tillbaks till hur det var förra året.

Hoppas man skall få se lite rolig fotboll från Zlatan och Co nu i Milan iaf!
Ikväll får vi se om han kan höja kvaliteten på Sverige matchen eller om det blir Spaniens match man tittar på.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Han trivdes kanske inte i den påtvingade jättegulliga moralen som de hade i Barca där man aldrig får säga att man själv är bra utan att det var laget som gjorde allt. Tycker det är lite roligt alla svar är likadana. Hur mycket de skryter hemma är ju en annan sak men inför media får de aldrig hylla sig själva. Som utomstående som inte blivit indoktrinerad i detta sedan liten så kan det nog blir lite jobbigt och kännas fjantigt.

MEN det är ju ganska tydligt en vinnande strategi.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ohh ikväll smäller det, Zlatan gör ett mål iaf och vi vinner med 3-1 kanske. Zlatte är ju van att göra mål på Ungrare

Permalänk
Medlem

Måste säga att Zlatan gjorde några sjukt snygga passningar och framspelningar idag! Synd att det inte blev mål bara.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rl:

Måste säga att Zlatan gjorde några sjukt snygga passningar och framspelningar idag! Synd att det inte blev mål bara.

Helt klart. Riktigt bra spelat idag faktiskt, inte sett honom spela sån fotboll sedan han spelade i Inter. Hamrén vet verkligen hur man använder honom, eller så är det Zlatan som vet vad han vill och vågar säga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearless__:

En spelare vinner inte ett vm åt ett lag helt ensam, men såg du vad Diego Forlán gjorde i vm för Uruguay? Nog kan man säga att han bar sitt lag ganska mycket..

Nu fick de lätta motståndare fram till Holland...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Nu fick de lätta motståndare fram till Holland...

Jo det har du ju rätt i.

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Zlatan är överskattad enligt mig visst han är extremt skicklig men han presterar inte när det gäller. Exempelvis i Inter mot Man Utd, Arsenal och andra storklubbar var han helt osynlig. Inter gjorde troligtvis sin bästa deal någonsin när de sålde honom både Milito och Sneijder prestar bättre i stora matcher. Sen får du inte glömma bort att Zlatan förlorade lite titlar då Juventus förlorade tre stycken under skandalen. Enligt mig gjorde Zlatan ett bra val att gå till Milan, Milan är en stor klubb med stora spelare tror Pato, Zlatan och Robinho kan bli en riktig mardröm för backarna i motståndarlaget. Tror han aldrig hade fått riktigt chansen i Barcelona delvis för allt kretsar runt Messi och Zlatan passar inte riktigt in i Barcelona spelet delvis stannar han upp spelet. Sen kan ju ingen förneka att Raiola gillar att synas i tidningarna. Milan dock har gjort bästa köpet i år! Även om jag alltid har sett Zlatan som bråkstake.

Permalänk
Skrivet av dala56:

2 vuxna människor. Jag förstår inte varför Zlatan inte kunde tagit första steget om läget nu var så spänt, och om det nu stämmer att Pep betedde sig som en unge. Om min chef inte hade pratat med mig på ett halvår hade jag då inte bytt jobb. Sen ska vi inte glömma att vi bara hört Zlatans del av myntet gällande allt med pep, svenska medier är ju ganska bra på att vinkla saker och ting.

Eller ville han inte stanna kvar? Hade han velat det så hade han väl iaf försökt lösa konflikten. Kanske trivdes inte familjen lika bra i Spanien som i Italien? Katalonerna är speciella, inte alls som resten av Spanien.
Sen håller jag inte riktigt med om att hans tid på bänken var obefogad. Barca var faktiskt mestadels ett bättre lag utan Zlatan på plan. Och en tränare begår ju tjänstefel om han inte spelar bästa laget.
Men Pep visste ju vad han fick (spelmässigt)när han köpte Zlatan och det är det som är knepigt. Kanske var det Zlatan utanför planen som var problemet.

Nu kanske vi inte ska diskutera det här in absurdum, men det är kul att se det från två olika sidor också Men å andra sidan är det väl inte heller zlatans skyldighet att ta upp ev problem. Såhär var det faktiskt och det kan man även se med totalt neutrala ögon, att zlatan var kung första halvåret i barca. Det kan inte ens den mest inbitna zlatan-hatern förneka. Gjorde mål som en tok, slog diverse rekord, avgjorde el clasico på egen hand osv. Vart var messi då? Han var kass. Han syntes inte alls. Och eftersom messi är gud i barcelona och pep är överstepräst, var han tvungen att ändra taktik. Zlatan fick en mer statisk, styrd rolll, messi motsatsen. Resultatet? Messi hade en grym säsong, zlatan fick inte ut mycket alls av sitt spel.

Mot den bakgrunden har jag full förståelse för att han vill lämna. Är inte messi bäst, får man göra så att han blir bäst. Måste vara fruktansvärt irriterande.

Sen har jag också tänkt på familjesituationen, det kan säkert ha spelat roll. Kanske inte en avgörande roll, men det vägdes säkerligen in.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

Godis!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Zlatan är överskattad enligt mig visst han är extremt skicklig men han presterar inte när det gäller. Exempelvis i Inter mot Man Utd, Arsenal och andra storklubbar var han helt osynlig. Inter gjorde troligtvis sin bästa deal någonsin när de sålde honom både Milito och Sneijder prestar bättre i stora matcher. Sen får du inte glömma bort att Zlatan förlorade lite titlar då Juventus förlorade tre stycken under skandalen. Enligt mig gjorde Zlatan ett bra val att gå till Milan, Milan är en stor klubb med stora spelare tror Pato, Zlatan och Robinho kan bli en riktig mardröm för backarna i motståndarlaget. Tror han aldrig hade fått riktigt chansen i Barcelona delvis för allt kretsar runt Messi och Zlatan passar inte riktigt in i Barcelona spelet delvis stannar han upp spelet. Sen kan ju ingen förneka att Raiola gillar att synas i tidningarna. Milan dock har gjort bästa köpet i år! Även om jag alltid har sett Zlatan som bråkstake.

Håller med dig angående att han inte har presterat när det gäller i UCL.

Sedan är han inte speciellt ödmjuk, om vi jämför med en Kenny Jönsson, som var minst lika bra i hockey som Zlatan är i fotboll, så var/är Kenny mycket mer ödmjuk, och Zlatans egoism har gjort att vissa personer, däribland jag, inte gillar honom.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Zlatan är överskattad enligt mig visst han är extremt skicklig men han presterar inte när det gäller. Exempelvis i Inter mot Man Utd, Arsenal och andra storklubbar var han helt osynlig. Inter gjorde troligtvis sin bästa deal någonsin när de sålde honom både Milito och Sneijder prestar bättre i stora matcher. Sen får du inte glömma bort att Zlatan förlorade lite titlar då Juventus förlorade tre stycken under skandalen. Enligt mig gjorde Zlatan ett bra val att gå till Milan, Milan är en stor klubb med stora spelare tror Pato, Zlatan och Robinho kan bli en riktig mardröm för backarna i motståndarlaget. Tror han aldrig hade fått riktigt chansen i Barcelona delvis för allt kretsar runt Messi och Zlatan passar inte riktigt in i Barcelona spelet delvis stannar han upp spelet. Sen kan ju ingen förneka att Raiola gillar att synas i tidningarna. Milan dock har gjort bästa köpet i år! Även om jag alltid har sett Zlatan som bråkstake.

Det är delvis rätt, varken Inter eller Zlatan var speciellt bra i CL speciellt när Inter inte hade någon super uppsättning av anfallare med Adriano, Cruz, Crespo, Suazo som alla sett sina bästa dagar sen saknade laget en Sneijder dvs en nr10 under alla år Zlatan spelade där, hade han stannat med Milito och Sneijder så hade dom kunnat vinna CL utan tvekan för Milito var redan köpt innan Zlatan drog men Sneijder köptes nog in med hans pengar.
Sen har han ju gjort avgörande mål mot bra fotbollsspelare tex klacken mot Italien, avgjorde El Classico, mål mot Spanien i EM, 2 mål mot Arsenal i CL senast sen är toppklubbarna svårare att göra mål emot, man kan inte förvänta sig att han ska göra samma saker mot Vidic och Ferdinand som mot Atalantas backar.